psoriasis en zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by yasmine1974, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ik vraag me af of er nog andere vrouwen zijn die last hebben van psoriasis en wat doen jullie ermee tijdens de zwangerschap.
    Ik ben 3 maand voor de IVF gestopt met alle medicatie en ben nu 11 weken zwanger. Ik durf er niets aansmeren, maar het stoort me want het zit net op mijn onderbenen dus ik kan nooit eens een rokje aan.
    Het begint hier ook warmer te worden in far far away land, en ik moet steeds lange broeken aan vanwege die rode plekjes.
    Op het moment smeer ik er sudo creme op, en dat helpt wat tegen de jeuk en het trekken, de vraag is...wat zijn jullie wondermiddeltjes?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik heb ook psoriasis, maar tijdens de zwangerschap gelukkig niet zo'n last van. Ik gebruik vaak lanette vaseline creme. Dat helpt bij mij het beste om het soepel en jeukvrij te houden. Misschien toch even langs de ha om te kijken of er iets anders voor is?
    Maakt de sudocreme het trouwens niet erger? Ik vind dat zelf zo'n nare creme.

Groetjes

3. Dreamtheatre

Aug 6, 2009
    62
    0
    0
    Zou er inderdaad ook eerder lanette op smeren dat sudocreme, dit is meer een indrogende creme. Er werd laatst ook reclame gemaakt voor dermalex specifiek voor psoriasis, misschien is dat iets?
    Verder weet ik dat dermatologen qua hormoonzalf cutivate wel hebben voorgeschreven tijdens de zwangerschap (zijn minder corticofoob dan de huisartsen). Misschien kan je bijv. triamcinolon eens proberen? Verder is een bijv. calcipotriol een idee? Als je een dermatoloog hebt zou ik gewoon even contact opnemen! Snap dat het erg vervelend is.
    Veel succes!

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb vaseline gesmeerd en met douchen alles parfumvrij gebruikt omdat ik het tijdens de zwangerschap erger had dan normaal.
    Sterkte1!

5. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Thanks..ik had die sudocreme er gisteren voor het eerst opgesmeerd en dacht dat alles er een beetje minder rood uitzag. Misschien mijn verbeelding of misschien beter geslapen dan anders. Ik zal eens kijken of ze die vaseline hier ook verkopen want ik woon in het Midden-Oosten en niet alles van bij ons verkopen ze hier.
    Ik durf er geen cortisone cremes opsmeren want heb gelezen dat dat verkleuring van de tanden kan geven bij de baby dus liever krabben dan een kindje met gele tandjes...

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lanette vaseline creme is eigenlijk gewoon een hele vette creme/zalf zonder enige toevoegingen. Misschien hebben ze iets vergelijkbaars? Als je een bad hebt, kun je ook een mineraalbad nemen. Vaak worden toch dode zee reizen aangeraden voor mensen met psoriasis. En bij veel mensen kan zonlicht ook verbetering geven (denk maar aan puva kuren).

Share This Page