Totaal geen afscheiding meer, kurkdroog??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jillan, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu al een aantal weken totaal geen afscheiding meer. Mijn ondergoed is aan het einde van de dag volledig schoon, terwijl ik voorheen dagelijks een inlegkruisje nodig had.

Ik heb deze cyclus volgens de bloedtest geen eisprong gehad en kan dus ook niet zwanger zijn. (Progesteron was 1.3 en Hcg onder de 1.0.)

Is het niet (meer) hebben van afscheiding "normaal"? Wie herkent dit?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb meestal bijna geen afscheiding meer na de eisprong. Dan 2 dagen voor mn ongi komt het weer een beetje.
    Maar de hele cyclus niet, dat heb ik nooit, dus ik kan je niet helpen :(

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik heb dat altijd vlak voordat ik ongesteld moet worden.. Dan voelt het helemaal droog daar beneden, en dan weet ik dat het einde verhaal is..

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    poe.. dat weet ik niet.
    zelf heb ik alleen afscheiding rond mijn ei en daarna net voor mijn mensis weer.
    Dus het grootste deel van de cyclus ben ik droog.
    Maar kun je dit niet met je gyn overleggen?

5. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    mss heeft het idd te maken met ht feit dat je geen eisprong hebt gehad deze keer

6. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nannette: ik heb een afspraak op de 20ste van deze maand. ;)
    @ Mamacharlotte:

4 januari was mijn NOD maar omdat ik dus kennelijk geen eisprong heb gehad menstrueer ik nu dus ook niet. Ik ben dus eigenlijk 6 dagen overtijd maar dan zonder eisprong...:)

7. sbloemen

sbloemen Niet meer actief

Kan het ook zo zijn dat je geen afscheiding hebt, die slijmerig, draderig is maar er toch een eisprong volgt?
    Ik heb half nov een miskraam gehad en werd half jan. eindelijk een beetje (een paar dagen maar) ongesteld. Nu ben ik ovulatietesten gaan gebruiken en gister gaf ie een licht streepje (even afwachten wat ie vanavond laat zien). Dus misschien dat een eisprong nadert. Maar mijn afscheiding geeft dit dus helemaal niet aan. Vandaag zelfs nagenoeg geen afscheiding (ook niet bij het afvegen).
    Klopt dit wel? En kun je dan wel zwanger raken (kunnen de zaadcellen dan wel 'klimmen' :))?

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je ziet je afscheiding lang niet altijd hoor.. dus kan best zijn dat jij het wel hebt, maar niet merkt. Of dat het nog komt.
    Verder is een eisprong elementair voor het zwanger worden en helpt het slijm enkel bij het transport;)

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    jillan.. wat zei de gyn?

10. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ik kan je helaas ook niet helpen. zelf had ik bijna geen afscheiding toen ik de pil nog slikte en juist sinds ik ermee stopte heb ik veel meer last van afscheiding gekregen.
    Je geeft aan dat je geen eisprong hebt gehad, misschien heeft dat er mee te maken? Even langs de huisarts kan geen kwaad toch!

11. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hmmm... raar!!
    Aan de ene kant zou je denken , heerlijk geen afscheiding, maar aan de andere kant als je het altijd wel hebt is het ook vreemd.

Ik heb juist nu ineens meer afscheiding dan normaal, niet dik maar best waterig, dat ken ik ook niet.

Beauvn vindt dit leuk.
  12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heb alleen jouw begin bericht gelezen en wilde even reageren...Niet leuk om te horen, maar mijn moeder heeft dit dus ook. Bij haar heeft het dus met dr leeftijd te maken. Er zijn wel allemaal middeltjes waardoor het wat gladder wordt. Misschien ben je ondertussen al bij de ha geweest hoor, sorry dan!

13. sbloemen

sbloemen Niet meer actief

Dank jullie voor jullie snelle reacties (meer zijn welkom ;))
    Ik ben 36 dus misschien heeft het daar mee te maken.
    Vandaag een duidelijke positieve ovulatietest gehad, dus dat biedt perspectief ;) Maar nog steeds niets geen afscheiding. Wel vreemd, maar het zal wel zo zijn. Had ik voor m'n 1e zwangerschap geloof ik wel (maar was toen na 2 maand al zwanger na het verwijderen van het spiraaltje).
    Morgen belt de gyn nog na mijn bezoek 2 weken geleden (omdat ik nog steeds niet ongesteld was na de curettage), dus ik zal het hem ook eens vragen.

14. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nannette:

Ze wist het niet....:(

Toen ik vertelde dat er zelfs bij de sex bijna niets leek te komen begon ze over doorverwijzing naar een sexuoloog.......alsof het probleem in de sexuele aard lag...;)
    Ik heb haar toen uitgelegd dat er met de sex niets mis was, ik altijd vochtig was/werd en dat het nu voor het eerst was dat ik droog bleef.

Als het aan zou houden zou ik een onderzoek kunnen doen maar inmiddels is alles weer op gang gekomen en is een nieuwe cyclus begonnen.

Ik heb geen eisprong gehad in die periode, wellicht dat alles dan een beetje stil is gaan liggen of zo?

15. christeltje

christeltje Nieuw lid

9 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Ik las deze berichten, en herken ik het wel een beetje.
    Ik snap er zelfs niets van. Ik had altijd voorheen ook veel afscheiding gehad,zeg maar weken lang. Nu al meer dan 4 a 6 weken niets,bijna tot niets? In die weken kreeg ik last van mijn borsten, en zienbare aders over mijn borsten, en lichte spierpijn in mijn onderbuik, steken links onderin mijn buik naar de lies toe?? Ik heb getest,(te vroeg)zei mijn HA. Deze was negatief. (witte vlokjes in urine,geen blaasontsteking) Nu afgelopen zo dag lichtjes ongesteld geworden, maar 2 dagen? Normaal altijd 3 a 4 dagen, en dan flink ongesteld. Nu bijna niets.. Ik heb ook niet meer getest, en ben ik weer begonnen met de pil(mycrogynon 30) Maar maak mij nog wel zorgen.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat is lekker kort door de bocht?! :$
    Heeft ze naar je hormoonspiegels gekeken? Je geeft aan dat de sex geen probleem is, dus van binnen is het wel goed vochtig?

Hier heb ik er ook last van dat aan de buitenkant niets gebeurt, zeg maar, maar van binnen ben ik wel vochtig. Dat was een paar jaar geleden ook niet zo, maar helaas nu wel. Heb ik in het begin heel moeilijk gevonden naar mijn man toe, alsof ik hem niet meer sexy vond, maar veel over gepraat en nu stoor ik me er niet meer aan. We gebruiken Pre Seed voor een beetje bevochtiging aan de buitenkant.

Maar het kan dus vele oorzaken hebben. Snap niet dat de gyn er zo "dom" over doet. Kijk hier maar eens: GezondVGZ - Vaginale droogheid

Deel Deze Pagina