Voor die paar activiteiten zou ik hem niet meenemen. Sowieso zou ik belangrijke documenten ergens anders neerzetten. Wij nemen altijd 1 goedkope oude laptop mee voor de enkele film die gekeken wordt of voor Word waarin mijn zoon idd ook wel eens een verhaal schrijft. Tablet o.i.d. hebben we niet, dus die keus is er niet bij ons . Maar een duur apparaat, wat ook nog eens deels van je werkgever is, zou ik thuislaten. Maargoed, wij proberen normaal gesproken twee weken schermvrij te leven per jaar. Alleen een film met echt slecht weer. Dit jaar zal hij wel iets meer aan gaan omdat we in een regenachtig gebied zitten maar we hebben er geen wifi, en er is geen tv aansluiting, alleen een dvd-speler dus kunnen ze daar soms een film op kijken.
Voor een enkel filmpje of 'verslag' voor je dochter zou ik geen MacBook meenemen, gewoon vanwege het gbrek aan practisch nut. Een iPad volstaat dan net zo goed. Een reisverzekering dekt vaak maar een bepaald bedrag voor electronica e.d., dus even goed de kleine lettertjes nalezen!
Wij nemen de MacBook weleens mee als mijn man piketdienst heeft, maar voor filmpjes enzo echt niet, daar hebben we (onze oude) telefoons en een tablet voor. Als we op vakantie gaan leggen we de MacBook of bij familie die thuis blijft of achter een losse tegel ergens in ons huis. Neem je hem toch mee to, bel je verzekering van tevoren of dat gedekt is en onder welke voorwaarden. Bij ons is dat bijv gedekt behalve als we hem in de auto laten liggen, zelfs als dat volledig buiten het zicht is. En buiten dit: maak regelmatig back ups! Doet mijn man ook op een externe harde schijf en op nog een ander apparaat.
Sorry voor de late reactie. Gister tijdens inpakken en vertrekken niet meer aan gedacht. Wij hebben hem niet meer meegenomen.. We vinden het risico te groot tov het kleine gebruik. De tablet nemen we altijd sowieso mee. Ik zal het vast niet missen iedereen bedankt voor het meedenken!