Onze kleine man is nu in de fase van optrekken en klauteren. Hij hangt nu zelfs over de rand van de box en het bed (voetjes van de vloer zeg maar). Nu ben ik doodsbang dat hij het voor elkaar krijgt om uit het bed te klimmen en zo aan de andere kant naar beneden te kukelen. We hebben zo'n bedje met spijltjes, maar meneer is een acrobaatje-in-dop. Hoe kan ik dit voorkomen? Hebben jullie tips?
Schrikdraad erom heen? Nee grapje! Even serieus: Ik heb vaker gehoord dat ze dat doen (hier gelukkig nog niet) En volgens mij kan je dat echt niet tegenhouden. Ik zou wat kussen enzo eronder leggen zodat hij tenminste zacht valt. Je kan wel 1 kant van het ledikantje weg halen (bij onze wel) maar dan spookt hij de hele kamer door wat mij ook niet de bedoeling lijkt. Succes!
ik heb eens in een opvoedprogramma (volgens mij schatjes) gezien dat er speciale 'opzetstukken' zijn voor een ledikant. die zijn van hout en bevestig je bovenop je ledikant. dan kunnen ze er echt niet meer uitklimmen
hett enige wat hier hielp was een slaapzak! alysia sliep er altijd al in maar had hem paar keer uit gedaan maar klom ook zo over de rand heen was er net op tijd bij... dus hier he wondermiddel de slaapzak
Die slaapzak...die draagt ie al, maar dat weerhoudt hem niet om te klimmen. Je begrijpt niet hoe ze dat kunnen. Maar, @Jalea, waar kan je zo'n opzetstuk kopen, enig idee?
Jouw angst is dus bij Dano gebeurd. weliswaar in een campingbedje waar een normaal matras inlag dus hij stond al relatief hoog, dat was bij mijn schoonouders, een hele blauwe lip als gevolg! hij is dus ook echt een acrobaartje, daarbij is Dano ook best lang denk nu 82 cm. dus tsja de afstand wordt steeds korter ik lees ook even de tips mee. zijn eigen bedje is nog niet aan de orde maarja dat is een kwestie van tijd
naomy slaapt nu in een meegroei bed ze is 15 maand en doet het goed maar dat was meer voor het bonken en springen op bed.maar miss een idee om dat te proberen
dat opzetstuk... is een hele goeie vraag! ik weet nog van het programma dat ze het gekocht hebben in een winkel, maar... ja... welke winkel.... ik zat al ff online mee te zoeken, maar kan het niet vinden. weet ook niet precies hoe je het noemt... tis nog niet eens heel lang geleden dat ik dat gezien heb, 1 a 1,5jr ofzo. dus het zou toch ergens te koop moeten zijn... zowieso voor de handige harry ook wel zelf te maken. het was eengladde, stevige houten rand die je op het bedje zelf vastschroeft, zo'n 30cm hoog schat ik het. een kindje van 13mnd zou ik persoonlijk niet in een peuterbedje leggen. mijn zoontje is 16,5mnd en wij zitten met dezelfde klauterangst, en zijn ook aan het nadenken hoe we dit gaan oplossen. als hij een peuterbed krijgt dan ligt hij denk ik meer in de hoek van de kamer te slapen dan in bed mocht je hem wel de mogelijkheid willen bieden om uit bed te klimmen, dan is een ledikantje waar je zelf spijlen uit halen kunt wel handig. wij hebben een 2e ledikantje van de Hema, daar kun je aan 1 zijde zelf kiezen hoeveel en welke spijlen je eruit wilt halen. op die manier kun je zelf besluiten wat net genoeg is voor hem om eruit te klimmen als hij dat wil, maar ook hoeveel er nog inblijven zitten om te voorkomen dat hij in zijn slaap uit bed rolt
naomy is 15 maand en slaapt als een roosje in dit bed geen problemen meer en of je een mee groei bed heb of een ledikant die open is komt op zelfde neer even hoog en bijde kunne ze uit maar anders zou je op zet stuk kunne proberen weet ook niet