Ik heb 2 maanden geleden hier een vraag gesteld over de hoeveelheid flesvoeding. Omdat wij nog even moeten wachten met bijvoeden ivm koemelkallergie. Nu was het antwoord dat tot 6 maanden ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgt als ze tussen de 700-800 cc flesvoeding krijgt. Het probleem is nu sinds een week of 3 dat ze erg slecht drinkt. Ze stopt steevast bij 90cc en we mogen blij zijn als ze toch 110 binnenkrijgt. Ze draait dan haar hoofd zo ver mogelijk weg en gaat "tuffen". De laatste 5 dagen hebben wij het totaal steeds even genoteerd en ze komt vaak net tot 700 of ietsje meer. Ze heeft ook veel moeite met haar ontlasting en dat wordt zo natuurlijk in de hand gewerkt. We geven haar iom de huisarts nu elke dag lactulose en we hadden gehoopt dat ze dan meer zou drinken maar dat doet ze niet. Hij werd er geloof ik niet warm of koud van toen ik zei dat ze ook niet zo best drinkt. Als ik lees wat jongere baby's drinken dan is het echt onder de maat.. Omdat ze Nutramigen gebruikt kan ik niet over op een andere voeding. Water toevoegen aan de fles mag alleen als ze de fles ook leeg drinkt heb ik ergens gelezen omdat ze anders te weinig voedingsstoffen binnen krijgt ivm de verdunning. Moeten wij ons zorgen maken of kunnen we het nog aankijken?
Hoi, Met 500-600 ml (als je zelf extra vitamine D geeft) krijgt je dochter alle voedingsstoffen binnen die ze nodig heeft. Ze zou inderdaad meer mogen hebben, tot 1 liter klaargemaakte flesvoeding. Maar dat is de maximale hoeveelheid. Sommige kindjes zijn met minder al tevreden. Dus als jullie dochter gemiddeld 700 ml nog drinkt op een dag is dat heel fijn. Wel vervelend als ze moeite heeft met de ontlasting. Hou het even in de gaten en bij twijfel gewoon nog eens vragen aan je huisarts of cb. Groeit ze verder goed? Soms kan het even een periode zijn dat ze wat minder drinken, misschien is ze niet helemaal lekker of komt er een tandje door. Groetjes Angelique
We geven zelf vitD bij ja. En ik ben met haar op de weegschaal gaan staan en ze is wel zwaarder geworden. Dan probeer ik me verder niet druk te maken . En zien we wel wat er gebeurd maar dan weet ik dat ze tot nu geen tekorten heeft. Bedankt!