Melody drinkt nu ongeveer 100/125 cc binnen 10 minuten leeg. Volgens het cb is dit veel te snel (en heeft ze daarna ook sneller weer honger) Ze zeggen nu dus dat ze er minimaal een half uur over moet doen Tja dat is dus makkelijker gezegd dan gedaan... Ik haal nu elke keer de fles even uit haar mond maar ze begint daardoor snel te mopperen en daarna huilen dus dit heeft niet zoveel zin vindt ik... Hoe gaat dit bij jullie?
Ik geef Lucas 200cc comfort voeding van Friso met een extra schepje nutrix erbij. Deze voeding is al dik, maar door de nutrx wordt ie al weer wat dikker. Gebruik een difrxfles met een speen maatje M. Dan doet hij er een goeie 20 a 25 min over. Heb ook een keer een papspeen geprobeerd, maar toen had hij het met een 5 min al op. Vele te snel, met als gevolg een hoop gehuil en nog een honger gevoel. Weet niet wat voor speen jij gebruikt? Misschien is ze wel toe aanmeer in haar flesje...?
Hmm, en half uur vind ik wel lang hoor, maar je moet toch proberen er minstens een kwartier van te maken. Wat voor speen gebruik je op de fles? En kun je misschien de fles wat strakker dichtdraaien? Succes, Groet van kiki
Ik gebruik de aventfles en speen die daarbij hoort. Heb ook een eigenmerk flesje (bambino) van kruidvat geloof ik... Maar bij beide flessen drinkt ze even snel. Ik dacht ook dat ze misschien meer cc moest krijgen, wou haar 150cc gaan geven maar volgens het cb is dit teveel en moet ik me aan 100/125 houden voorlopig.... Heb al wel een paar keer 150 geprobeert hoor, maar dan laat ze ook vaak weer staan....
hihi hier nog zo'n gulzige drinker. Ze zit nog steeds op speen 1 (vanaf 0 maanden) en nog presteert ze het in 10 minuten leeg te drinken. De fles uit de mond halen is geen optie, dan wordt ze driftig. Als je al het kleinste speentje gebruikt is er weinig wat je nog meer kan doen. Je kunt proberen of ze een boertje tussendoor wil laten.
Astrid heeft nog nooit 10 minuten gedaan over haar fles... die was meestal met 6 minuten klaar. Ik heb het een paar keer geklokt!
Finn drinkt ze mestal in zo'n 10 minuten leeg. Soms een kwartiertje. (flessen van 200cc) Vergeet niet dat het CB richtlijnen aangeeft. Als jij zelf denkt dat ze echt toe is aan meer, zou je dat gewoon kunnen proberen. Heb ik ook gedaan. Nu drinkt hij weer volgens het boekje.
Hugo is ook zo'n schrokop. Hij heeft nooit langer dan 10 minuten gedaan over een fles. Meestal zelfs maar 5 minuutjes. Maar hij heeft daarna ook geen honger.
björn had binnen 10 min zijn fles leeg en ik moest ook volgens het cb een andere speen nemen. maar wel zo een dat hij binnen 25 min zijn fles op had dus had ik een kleinere speen gekocht dat ging 2 maanden goed maar nu heeft hij hem weer binnen 10 min leeg.