tests?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamzie, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi,

Ben ik weer met een vraag ;)

Vandaag had ik een tweede groei-echo ivm met veels te veel vruchtwater ( boven de norm).
    De vorige keer zei de gyn dat ik gewoon onder controle van de verloskundige kon blijven en kon bevallen in het kraamhotel.

Maar nu is het schijnbaar anders. Nu was er nog steeds veels te veel vruchtwater en nu moet ik onder controle in het ziekenhuis en dus ook in het ziekenhuis bevallen :(

Met de baby was alles goed. Hij lag nu wel een week voor op de groei.

De gyn wilde wel persee dat ik deze week nog op controle kwam in het ziekenhuis.
    Hij zei dat een echo 1 iets was om te kijken of er iets mis was waardoor ik te veel vruchtwater heb maar dat er ook andere tests zijn die ze kunnen doen en dat gaan ze dan doen.

Nu kreeg ik helemaal niet de kans om te vragen wat voor tests want hij had haast en het was al bijna 5 uur.

Weten jullie misschien wat voor tests ze dan gaan doen?
    Voor zwangerschapssuiker ben ik al getest en dat had ik niet.
    Wat gaan ze nu doen? wat kan ik verwachten?
    en is het altijd standaard dat je in het ziekenhuis moet bevallen als je te veel vruchtwater hebt?

Alvast bedankt !

groetjes Kiowa

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kiowa,

wat een ontwikkelingen allemaal.
    Wanneer er echt teveel vruchtwater is, kom je onder controle bij de gyn. Dit heeft meerdere redenen; praktisch gezien kun je de kindsdelen op de hand niet meer zo goed voelen door een wat gespannen buik. Er moet dus vaker een echo worden gedaan om te kijken of de groei goed is en hoe hij/zij ligt. Ook is er toch vaker sprake van een vroeggeboorte wanneer dit teveel aan vruchtwater ontstaat in het derde trimester van je zwangerschap. Ook kan een afwijking aan het kind (nieren, slikken bv) er de oorzaak voor zijn dat het vruchtwater zo ruim is, maar op de 1e echo hebben ze niets bijzonders gezien, dus dat is een goed teken!. En je kunt ondanks dat de waarden van je suiker goed waren, toch een zwangerschapsdiabetes aan het ontwikkelen zijn. Ook kan het zijn dat jullie bloedgroep botst, dus waarschijnlijk moet je ook even bloed laten prikken.
    Om al deze dingen goed in de gaten te houden en om te voorkomen dat je steeds heen en weer geslingerd wordt tussen verloskundige en gynaecoloog, kunnen ze nu beter een goed plannetje maken voor jouw controles, dan dat er onrust onstaat over waar en bij wie bevallen.
    Maar in veel van de gevallen van ruim vruchtwater vinden ze er helemaal geen oorzaak voor! Dat is bij jouw dus ook nog heel goed mogelijk! Het is gewoon maar afwachten en het per controle bekijken.

Groetjes Brigitte

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hartstikke bedankt voorje uitgebreide en snelle antwoord Brigitte !
    Ben hier heel erg blij mee en stelt me een heel stuk gerust :D :D

Heel erg bedankt! :D :D

Liefs Kiowa

Deel Deze Pagina