Hele nare vraag !

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tanja20, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Heb een hele nare rare vraag , maar waar ik zelf niet uitkom.
    Vraag hem maar gewoon ; Is een arbortus het zelfde als een curetage?

Ik ben zelf gecureteerd omdat de hartslag van ons kindje was gestopt.
    Toch voelde ik me schuldig omdat ik de natuur zn gang niet heb laten gaan.
    Voor de gene die mn verhaal kennen, snappen het mischien wel waarom ik het gedaan heb.
    Anders is heel de link :

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=18454

Heb al wel een beetje info op internet gezocht.
    Maar zou graag willen weten wat jullie mening is...

Soms voel ik me schuldig en verdrietig.
    Waarom ons kindje , waarom ik, waarom bij ons?

Liefs Tan xxXxx

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind dat twee heel verschillende dingen!
    Denk ook niet dat er iemand is die die twee dingen met elkaar vergelijkt.
    Abortus is vrijwillig weghalen van je kindje.
    Curretage is geheel tegen je zin in (kindje overleden).
    Heel veel sterkte meid, het verwerken van dit soort dingen heeft tijd nodig.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieve Tanja,

Een abortus is vind ik niet hetzelfde, want bij een abortus maak je immers veelal zelf de keus om het te ondergaan en bij een curretage heb je geen keus.

Ik begrijp je verdriet en gemengde gevoelens , maar als het hartje niet meer klopte had je geen keuze in deze.
    Ik bedoel het goed en vriendelijk, maar het is me opgevallen dat je het er enorm moeilijk mee hebt...wat ook logisch is..want het is niet niks.
    Ook ik heb immers een mk gehad (wel zonder curretage) en weet dat het veel onzekerheid met zich meebrengt.
    Is het geen goed idee als je eens met je gevoelens en onzekerheid met je huisarts gaat praten, misschien kun je wat begeleiding krijgen bij het verwerken van je emotie;s/verdriet.
    Ik bedoel dit echt niet aanvallend, maar ondersteunend want je hebt het er nog zo moeilijk mee en sommige dingen hebben tijd nodig.

Veel liefs, kracht en sterkte toegewenst.
    Mirre

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik sluit me tevens bij Mirre aan...heb ook het idee dat je misschien nog erg met je verdriet worsteld.
    Ook ik heb een mk ervaren (een hele vroege) maar ben wel een kindje verloren.
    Neem dit serieus meid! Je mag hier net zo lang over rouwen als je zelf wilt!
    Ik hoop dat je je gauw weer een beetje beter voelt!
    Hele dikke knuffel,
    Elmo

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Dank je wel Mirre
    Vind het een hele lieve reactie !

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Een abortus is de klinische naam voor een onderbreking van de zwangerschap. Ik heb een spontane miskraam gehad en dat heet een abortus completus (als hij er helemaal uit is zonder curretage). Als je moet worden gecurreteerd dan heb je een abortus incompletus. HEt woord abortus gebruiken wij echter in het dagelijks leven enkel voor een bewust keus die je maakt om het vruchtje af te drijven.

Deel Deze Pagina