Hallo. Even een vraagje. Volgens de kraamverzorgster is het de bedoeling dat Levi straks ongeveer iedere 3 uur voor een voeding komt, maar er is nu nog totaal geen ritme te vinden. Soms komt hij iedere anderhalf tot 2 uur, maar soms ook pas na 3 á 4 uur. Snachts komt hij soms pas na 6 uur. Hierbij drinkt hij soms 20 min, maar regelmatig maar 10 a 15 minuten. Als hij minder lang drinkt, bijvoorbeeld 8 of 10 minuten drinkt hij wel gulziger dan wanneer hij 20 min. drinkt. Nu vraag ik me af of hij wel genoeg binnen krijgt. Hij heeft wel veel en goede poep en plas luiers.
Hallo Kaatje, Ja, de eerste weken zij altijd lastig. Alles is nieuw. Het moment waarop je je bericht schrijft is Levi 10 dagen oud. dat is het moment voor een regeldag/regelpeiode. Als je al enigsinds dacht een ritme te zien dan is dat op die dag compleet weg. Wanner hij om de 3 uur kwam wil hij nu ieder uur of iedere 2 uur. Niet erg. Geef daar aan toe. Op die manier geeft hij jouw lijf een seintje dat je meer melk moet gaan aanmaken. Wan thij wil nog harder groeien. Zijn plas en poepluiers zijn het eertse signaal. Dan kan je kijken naar zijn gewicht. Met uiterlijk 2 weken moet hij op geboortegewicht terug zijn. Daarna komt hij to 3-4 maanden ongeveer 90-200 gram/week (170 gram per week ) aan. Als je op verzoek voedt dan geef je minsten 7-8 voedingen en mag hij 1 keer max 8 uur slapen. Biedt hem altijd 2 borsten aan. 1 kant helemaal leeg laten drinken, verschonen en geef dan de andere kant al toetje. Op die manier blijft jouw producite goed en krijgt Levi altijd de kans om meer te drinken als hij dat wil of nodig heeft. Uiteindelijk zal hij echt een soort regelmaat ontwikkelen. Daarbij komen de meeste kindjes dan om de 3 - 4 uur. Neem de tijd om aan elkaar te wennen. Geniet van elkaar, blijf dicht bij elkaar zodat je goed zijn voedingssignalen kan oppikken. Succes Ilse
Hallo Ilse, Dank je wel voor je snelle reactie. A.s. dinsdag heb ik de intake van het consultatiebureau. Hoop dat ze dan een weegschaal meeneemt zodat ik kan zien of hij alweer op zijn geboortegewicht zit. Ik voed idd op verzoek, dus hij krijgt wanneer hij wil. Probeer regelmatig een tweede borst aan te bieden. Als hij hele erge dorst heeft dan drinkt hij aan mijn ene borst 20 minuten en dan soms nog 10 minuutjes aan mijn andere borst. Maar 9 van de 10 keer wil hij de andere borst niet. Ik dacht dat hij zjn regelperiode later kreeg,maar dat verklaard idd waarom hij nu opeens anders drinkt. Groetjes Kaatje
Hallo Kaatje, Ik denk dat het prima gaat bij jullie. De regeldagen zijn meestel zo rond de 10de dag, rond de 6 weken, 3 maanden en daarna ook nog wel maar dan is het alweer zo ver. Succes Ilse