Mijn baby drinkt om de 3 uur max. 7 minuten! is dit wel normaal? ik hoor overal dat een baby zo'n 20 min moet drinken... nou dat haalt die van mij echt niet.. voor de rest schijnt ze wel genoeg binnen te krijgen goed gewicht, boven gemiddelde.. kan het zo zijn, dat mn melk gewoon zo rijk is, dat ze weinig nodig heeft? in de nacht slaapt ze nog niet zo goed door.. waardoor ze wel meerdere voedingen krijgt op een dag mvg
ik las net een bericht van iemand met hetzelfde probleem, thans, lijkt er een beetje op.. geboorte gewicht van mijn kleintje was 3580 gram en laatste controle 5500 aanleggen gaat prima, ik hoor tijdens toeschiet reflex zeg maar, dat ze hele snelle grote slokken neemt... waardoor dr buik wel eens borrelt maar daarna drinkt ze nog heel even wat.. en houdt daarbij op.. kijkt ze de andere kant op... of valt in slaap
Hallo, Je hoort inderdaad vaak dat een voeding wel 20 min mag duren. Dat is meer om aan te geven dat wanneer een kindje langer drinkt, rond een uur, je je serieus moet afvragen of hij wel effectief genoeg drinkt. Als kindjes het kunstje doorhebben en je melk stroom snel toe dan kunnen ze met 5 - 7 minuten klaar zijn. Als je dan ook nog duidelijk verschil voelt tussen voor en na de voeding dan is er niets mis. Twijfel je als nog, wek haar dan door een luier te verschonen en leg haar nog een aan aan dezelfde kant of de andere borst als je het gevoel hebt dat de eerste kant leeg is. Als ze goed groeit dan komt ze tussen de 90-200 gram per week aan. Al sik je verhaal zo lees hoef je je geen zorgen te maken. Ilse