Ik heb een kindje van 17 maanden en eet amper brood is vanaf dat je ermee mocht beginnen altijd al een probleem, inmiddels hebben we het wel zo ver dat ze het eet nu sinds een maand is alles klaar in de ochtend een bordje pap bij wakker worden een mandarijntje wat deels uitgekwakt wordt en drinken. zo tegen de klok van twaalf zet ik een broodje voor wordt niet gegeten, ze likt water op zit er af en dat is het dan, ook geen rijste wafel of cracker of alles wat maar voedzaam is gaat er in. avond eten precies het zelfde. mijn kindje wil dat zelf doen, geen probleem, op een boel geklieder na komt er geen hap naar binnen! als ik het probeer kan ik op mijn kop staan. ze eet of helemaal niks of ze neemt twee happen. vla eet ze dan wel, maar dan is het ook met 5 happen bekeken, en wilt dit niet altijd, en bovendien wil ik niet avondeten gaan vervangen met dan maar vla. we negeren aan tafel met kijken gaat er niks in, we praten gezellig! met negeren soms nog wel eens, met een spelletje gaat het ook niet en ook niet met complimenten. lijkt net of mijn kindje echt geen -honger heeft! nu we dik een maand verder zijn maak ik mij toch wel zorgen want de ochtend wil ze heel graag pap en kan ik haar dat geven zonder problemen. en dan lijkt het of ze geen honger meer heeft draai ik het om in de ochten brood word er niet gegeten en blijft ze gillen.. ik weet het niet meer graag advies wanneer is het raadzaam om te laten onderzoeken of er een achterliggen oorzaak is? haar maaltijd over de hele dag is nu smorgens pap en manderijn of druifjes flesje limonade 12:00 niks. zet het wel voor maar wordt wat op brood zit afgelikt. 12:30 limo en gaat dan slapen 15:30 bij wakker worden paar slokken drinken tot 17:30 niks (zeurt ook nergens om) 17:30 avond eten twee drie happen( of niks) niks is meestal ook als ze niet zeurt om eten drie happen als ze wel heeft aangegeven eten te willen over een hele week heeft ze misschien 1/2 dagen die drie happen gedaan! 19:30 avondpapje slapen, geef ik deze niet komt ze om 23:00 of 00:00 met avond papje slaapt ze tot 07:00
ben ook al twee weken bezig met geen koek en geen snoep of chippies. krijgt helemaal niks tussendoor. op advies van consultatie bureau maar dan nog eet ze niet of heeft extra trek aan haar is niks te merken is een vrolijke speelse peuter, de hele dag actief!!!! gaan we activiteiten opzoeken wat meestal wel trek maakt gebeurd er ook niks! ze is gezond is nooit ziek zowat dus weet het ook niet meer
Hoi, Ik kan me goed voorstellen dat je je af en toe zorgen maakt over het eten van je dochtertje. Rond deze leeftijd horen we het toch vaker dat kindjes slechter eten. Goed dat jullie het gezellig houden aan tafel. Mocht je twijfelen dan kan je eens naar het CB gaan om te wegen. Meestal groeien kindjes rond deze leeftijd iets langzamer dan bij het eerste jaar en hebben ze ook iets minder voeding nodig. Het is belangrijk om op vaste tijden te eten, 3 hoofdmaaltijden en niet teveel tussendoor, zodat ze ook wat trek krijgt. Dit kan dan bijvoorbeeld een stukje fruit zijn. Ik weet niet hoeveel limonade jullie dochtertje krijgt, maar dit kan ook een wat voller gevoel geven, hoewel daar geen voedingsstoffen in zitten. Je kunt ook eens wat thee zonder suiker, verdunde diksap, vruchtensap of water tussendoor geven. Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes Linda