Hallo allemaal, Ik heb een vraagje, mijn meisje is nu 1 jaar en krijgt alleen nog smorgens borstvoeding, moet ik haar nu nog andere melk (opvolgmelk - Peutermelk ) gaan geven. Savond's krijgt ze altijd pjiamapapje. Alvast bedankt groetjes
Vanaf een jaar is 300cc zuivel per dag voldoende. Hierin reken je ook ander zuivel dan melk, bijvoorbeeld (braad)boter, toetje, kaas etc...Dus als jij nog een bv geeft en een pyamapapje (hoeveel?), zit je al aardig in de richting van de 300cc (geloof me, 300cc zit je zò aan). Mocht wel wat melk bij willen gaan geven, dan mag dat vanaf 1 jaar gewone verse melk zijn..
Met 1 jaar is 1 a 2 keer borst genoeg als ze daarnaast nog 1 portie zuivel (bordje yoghurt, bekertje gewone melk of zo) krijgen. Als je nog lang borst wilt bijgeven kan het nuttig zijn om af en toe een regeldagje in te lassen en de borst wat vaker aan te bieden.
Oke dankjewel, voor de reacties. Dan krijgt mijn dochtertje wel genoeg zuivel. Want ze krijgt na het eten ook nog altijd een 100cc yogurt met fruit. En overdag thee met een klein beetje melk. Pyjampapje ongeveer 125cc.. groetjes shannen