Hallo, Ik heb een vraag over het slaapritme van onze dochter. Na de fles van 19 uur slaapt ze heel vast en wel 5 tot 7 uur. Gezien het tijdstip maken we haar echter rond 23.30 uur wakker voor de laatste fles. Ze drinkt hem op en slaapt daarna gewoon verder. Om 4 uur meldt ze zich weer, maar is daarna dan erg wakker. Mijn vragen: moet ik haar na de fles van 19 uur laten slapen en wachten totdat ze zich begin van de nacht meldt of doe ik er goed aan om haar wakker te maken. En kan ik haar ritme beïnvloeden zodat ze na de laatste fles zolang slaapt ipv na die van 19 uur. Zo ja, hoe? Bedank!
Vorige week donderdag woog ze 3840, dus ik denk nu zo'n 4 kilo. Ze heeft 6 voedingen - 4x 120cc en de avond en nacht krijgt ze 130cc
Ik zou haar nog wel voor een late voeding wakker maken gezien haar leeftijd en gewicht. Wat je kan proberen is om wat meer voeding te gaan aanbieden. Alle flessen mag je rustig 120cc met 4 schepjes gaan aanbieden. Je hebt dan altijd meer dan de 120cc! Biedt haar de laatste fles eens 150cc aan en kijk wat ze daarop doet. Maar vergeet niet dat ze net 1 maand is geweest. Doorslapen zou heerlijk zijn, maar komt vanzelf. ilja
Bedankt voor je reactie! Mijn vriend zei ook al dat we het even tijd moeten geven, maar ik vind het zo raar dat ze de fles van 19uur wel 5-7 uur trekt en daarna niet. Maar wie weet, schakelt ze over een tijdje dat ritme zelf wel om.