Laatste fles drama

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ingie, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    's Avonds om 23.00uur maken we hem wakker voor zijn fles. Maar nu zitten we soms wel een uur voordat hij deze leeg heeft. Hoe kan ik dit anders doen.
    Tijden zijn
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00
    Soms iets eerder soms iets later. Maar over het algemeen 4 uur tussen de voedingen.
    Krijg hem ook echt niet wakker om 23.00. Dus drinkt slapend zijn fles. Dan zitten we bijna 1,5 uur voordat hij deze leeg heeft. Hebben al geprobeerd om hem te laten liggen na de fles van 19.00, maar dan wordt hij om 3.00uur wakker. Dat is nu ook niet de bedoeling.
    Hij woog van de week 5100 gram.
    Hij krijgt flessen van 165. Nutrilon Forte.
    Nou hebben we hem gisteravond om 22.00uur de laatste fles gedaan. Heeft hij ongeveer 60 van laten staan. En daar hebben we ook dik een uur mee gezeten. Maar hij was vanmorgen pas om 7.00uur wakker.
    Hoe kan ik dit anders doen? Mag hij al naar 4 voedingen? Dus dat er iets meer tijd tussen zijn flessen zit.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Ingie,

Het klinkt alsof je zoontje toe is aan een grotere maat speen. Ruim een uur zitten voor de voeding is niet de bedoeling, 15-20 minuten is voldoende. Misschien kan je dat eerst even proberen. Ik denk dat dat al een hoop gaat schelen. Succes!

Groetjes Linda

3. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Dat hebben we ook al geprobeerd. Overdag gaat het goed met speen s van difrax. Dan doet hij ongeveer 20min over zijn fles. Maar speen m verslikt hij zich in.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Ingie,

Hoe gaat het als je hem een groter speentje geeft als hij zo langzaam drinkt? Verslikt hij zich hier dan ook in? 20 minuten is prima.

Nu al naar 4 voedingen lijkt me nog erg vroeg. Hebben jullie al geprobeerd om zijn laatste voeding iets eerder aan te bieden. Misschien is hij dan wat wakkerder en drinkt hij dan wat beter.

Groetjes Linda

5. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Hebben we ook al geprobeerd. Dan verslikt hij zich. Gisteren om 22.00uur gedaan. Ging al iets beter.

Deel Deze Pagina