Hier ook tegenstrijdige adviezen van het CB. Kreeg van wijkverpleegkundige te horen dat ik niet eerder over mocht stappen naar opvolgmelk voordat hij op 3 1/2 fles zat en kreeg bij bezoek aan CB-arts te horen dat ik echt op vier flessen moest blijven zitten Ik heb het dus wel gehad met het CB!
indy krijgt nog maar flessen en heel soms savonds nog een klein beetje maar meer krijg ik er bij haar echt niet in...ze is gewoon meer van de hapjes!
Mijn schema met 6 en halve maand: 8.00 fles 180/6 11.00 fruit met liga 14.30/15.00 fles 180/6 17.00 groentehap 18.30 fles 180/6 met groeipap Dus drie flessen en ik denk niet dat die er snel af zullen gaan. Overigens krijgt mijn neefje van bijna 9 maanden nog vier flessen, tenminste een tijdje geleden, dus met 8 maanden nog wel..... gewoon doen wat jij denkt dat goed is, elk cb zegt iets anders, dus waarom naar hen luisteren als jij je moederinstinct kan volgen!?!?!?!
Bij mij bij het cb laten ze me zelf bepalen wat ik lucas geef ik had maandag een thuisbezoek van de cb verpleegkundige omdat ze met me wil praten en daar de tijd voor neemt en op het cb heb je maar een kwartier maar ze laat me zelf kijken wat ik geef ze geeft wel richtlijnen zo van 500 ml melk perdag hoe ik dat geef mag ik zelf bepalen Ze doet dus niet moelijk lucas krijgt smorgens pap 180 melk+2 schepjes pap 11 uur fruit 1 uur fles 180 met een boterham 3 uur flesje diksap met rijste wafel 5 uur warm eten 8 uur fles pap 180 + 6 schepjes pap wat ik me wel af vraag als ik lucas met ons mee laat eten om zes uur kan ik dan de fles om zeven uur geven maar dan zit ie volgens mij nog vol van het eten ik vind dit een mooi schema en komt me ook goed uit groetjes jolanda
Ik vind dit nou ook zo moeilijk! Dit is nu ons schema: 7.00 live borstvoeding 9.30-10.00 fruit 11.00 fles 200 cc (borst/fles wat ik heb) 15.00 fles 200 cc (borst/fles wat ik heb) 17.00-17.30 groenten 18.30 fles 240 cc + 3 schep bambix (borst/fles) Soms krijgt hij een rijstewafel tussendoor. Meestal begint hij om kwart over 6 te miepen en wil hij al zijn fles, om kwart voor 7 gaan we hem naar bed brengen en dan is hij ook wel helemaal moe. Hij weegt denk ik nu 10,5 kilo (groot ventje) dus hij heeft het ook wel nodig. Daarnaast heb ik geleerd dat een baby het eerste jaar vooral melk nodig heeft en dat de rest bijvoeding is. Dus ik ga zelf vooral van de melk uit en de rest zien we wel per dag.
Ze hebben overigens 300 cc melk (producten) nodig op n dag en daarbij nog vocht van 200 cc ongeveer uit de fruithap en diksap.
Ik lig ook nog steeds overhoop met bv/kv/bijvoeding... Stijn zit eigenlijk nog op 5 voedingen en ik krijg het niet voor elkaar om er uberhaupt 1 af te krijgen. :-S 6.15 BV (ja hij slaapt niet langer...) 9.30 Bambix (200cc melk) 11.00 Fruit 13.00 Melk 180+6 15.30 Groente 17.00 Melk 180+6 20.00 BV en daarna nog 180+6+rijstebloem Hij eet en drinkt eigenlijk alles op.
Poeh, ben blij dat ik dat lees. Ik krijg er de laatste dagen vaak niet meer dan 2 flessen (220 cc) melk in en max 100 cc aan diksap. Toetjes vallen zeer slecht bij ze, spugen en het zuur etc. Maar ze komen gelukkig wel aan 500 cc vocht (en meer dan 300 cc melk)
Even over die rijstewafels, zijn dat speciale voor kindjes? Ik ben zo bang dat die losse stukkies haar keel in schieten, maar het lijkt me wel lekker en minder geknoei dan liga.... Dus, wat voor wafels zijn dat en gaat dat echt gewoon goed? Ow, onzekere mama hier
Ja die kun je gewoon vinden bij de babyvoeding in de supermarkt. Zijn kleintjes, speciaal voor baby's.
Ik hoor wel meer verhalen over strenge CB's. Die van ons geeft alleen maar advies, verder niks negatiefs. Misschien verschilt dat per CB? Het voedingsschema dat ik van hun kreeg kwam overeen met dat van Emmaatje.
Hier is dit op het moment het schema: +/- 9.00 uur pap (190+6 scheppen en 3 bambix) +/- 12.00 uur een boterham en een fles van 160+5 scheppen+1nutriton +/- 15.00 fruithap +/- 17.30-18.00 uur groente +/- 20.00 uur fles van 210+7 scheppen+1,5 nutriton Bij de fruit en groentehap bied ik wat diksap of water aan, maar hier drinkt hij niet zoveel van.