Mijn dochter is nu 5 maandjes en ben 2 dagen geleden begonnen met groentehapje. Ze krijgt dus nu per dag 4 flessen, fruithapje EN groentehapje. Nu weet ik niet wat een goede indeling is, daar ik met het (luxe) probleem zit dat dochterlief slaapt van 20.00-9.30-10.00 Met fruithapje was mijn schema 10.00 180cc/6 + nutrix 12.00 fruithapje 13.00 180cc/6 16.00 210cc/7 19.30 210cc/7 Wat is nu een goede tijd om het groentehapje te geven?
Hoi Ktje, Is onderstaand schema misschien iets voor je? 10.00: 180/6 + Nutrix 11.30: fruithapje 13.00: 210/7 16.00: eerst groente, daarna fles (180/6) 19.30: 210/7
ben dit nu 2 dagen aan proberen, maar ze eet dan bijna niks...lijkt erop dat ze nog niet echt honger heeft
Bedoel je dat ze bijna niks van de groente eet? Dat kan ook komen omdat ze daar nog aan moet wennen. Qua voedingstijden is er niet veel veranderd, toch..? Misschien wil ze de groente (+fles 180/6) wel een half uurtje later, dus rond 16.30 uur. Lastig lijkt het me hoor, om nieuwe dingen in je schema te passen! Succes ermee!
Ja bedoel idd de groente... Ik heb haar hetzelfde gegeven als in het weekend en dit heeft ze toen wel met smaak opgegeten, Ik heb haar toen geen fruit gegeven omdat ik niet wist hoe ik het in moest plannen en ipv 2x, 4x een kleine fles ben gewoon bang dat ik haar te veel op een te korte tijd aan het geven ben... wat ik natuurlijk wel kan doen is haar 's morgens eerder wakker maken voor een fles, maar eigenlijk vind ik dat ook zo zielig
Misschien is het een idee om alle flessen idd weer 180/6 te doen, zodat ze in ieder geval genoeg trek heeft om haar groente te eten. Niet dat ik ervaring heb,ik roep ook maar wat Het blijft altijd een beetje uitproberen wat voor jou en jouw kindje werkt, denk ik. Wij mogen gaan beginnen met een beetje pap (Nutrix) van een lepeltje Meneer blieft geen 5 flessen meer, maar heeft net niet genoeg aan 4 flessen, vandaar. Ben heel benieuwd wat ie ervan gaat vinden!
heb net het cb gebeld en ik mag proberen om groente en dan maar een halve fles te geven, kijken hoe ze het daar op doet... Ohhh ons meisje wilde ook al heel vlug geen 5 flessen meer. Ik heb nou trouwens van de nutrix de vanille rijstebloem, ze vind het heerlijk bedankt voor het meedenken
Graag gedaan hoor! Wilde jouw dochter ook al vóór ze vier maanden was geen 5 flessen meer? En ben jij toen ook al begonnen met Nutrix of iets anders qua bijvoeding of had ze genoeg aan 4 flessen? Ik heb gisteren zijn flessen verhoogd van 200 cc naar 220 cc, maar het was toch net niet genoeg voor m, hij werd om 5 uur wakker met honger (ipv 6 a 7 uur). Vandaar het advies van het CB om hem rijstebloempap te gaan geven, eerst een klein beetje (30 cc+ Nutrix) en als het goed gaat mag hij 100 cc + Nutrix. Ook mogen we binnenkort voorzichtig beginnen met groente en dan (zodra hij er goed van eet) de Nutrix door zijn laatste fles doen. De groente komt dan ipv de pap.
Nou, hij vond het maar raar, die pap... Het lepeltje had wel zijn aandacht, maar de pap vond ie volgens mij niet zo lekker. Hij keek me ook steeds zo verbijsterd aan Ben na een paar "hapjes" maar gestopt. Naja, gelukkig hoeft er helemaal niks, dus als ie niet wil, is dat wat mij betreft uiteraard prima! EDIT: ik schijn zelf vroeger ook geen papliefhebber geweest te zijn.. Misschien heeft ie liever groente, ben benieuwd wat hij daarvan vindt!
Ze was volgens mij nog geen 3 maanden en ben toen van 5 naar 4 flessen overgestapt met wel 30 cc per keer meer in de fles omdat ze anders niet aan de juiste hoeveelheid kwam per dag, Ik kwam gewoon niet uit met voedingen omdat ze zo geweldig goed slaapt Ja bij ons meisje was dat de eerste keren ook, maar als het goed is gaat het steeds beter. Dan krijgen ze door hoe ze het moeten eten is natuurlijk ook vreemd zo'n ander spul in hun mondje dan een speen en melk. Ikzelf geef pap in een flesje. Vanaf wanneer mag jij met de groente beginnen? Wij mochten met 4 maanden met fruit beginnen en nu met 5 maanden met groente. Ze eet tot nu toe alles hahah en dat terwijl ik geen groente eter ben.. Vandaag is het goed gegaan, heb om half 5 groente gegeven en een 120cc flesje trouwens je hebt echt een leuk knulletje, heb even je foto.s bekeken. En lekker veel haartjes
Bas krijgt nu idd ook flessen van 210/7, toen hij nog 5 flessen dronk, zaten we al op 180/6, vandaar. Van 1000 cc naar 800 cc is ook wel een hele grote stap als er nog geen bijvoeding bij zit, vooral omdat Bas ook geen kleine jongen is (nu 66 cm en bijna 6700 gram). Nu komt hij aan 960 cc met 4 van die grote flessen. Vanmorgen heeft hij weer pap gekregen (dacht: laat ik eens proberen hoe het gaat als hij goed uitgerust is), nou, het ging er prima in hoor! Hij trok de lepel nog net niet uit mijn handen Ik had 30 cc pap gemaakt en dat heeft hij helemaal opgegeten (nou ja... voor zover het niet op zijn gezicht gesmeerd zat, hahaha). Wij mogen hem nu al laten wennen aan de smaak van groente, een likje per keer ofzo. Met 4 maanden mogen we de hoeveelheid op gaan bouwen. Met fruit wil ik nog heel even wachten, eerst maar eens wennen aan die groente! Fijn dat het nu wel goed ging, had je alle flessen nou naar 180/6 gezet of krijgt ze nog steeds 2 keer 210/7? Dank voor je compliment over mijn ventje