Vraagje over voedingsshirt

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door IngeM, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik geef borstvoeding en als ik in het openbaar ga voeden doe ik een hempje onder mijn shirt om zo onzichtbaar te kunnen voeden, maar als het warm is wil ik eigenlijk een voedingsshirt gaan gebruiken, dan is een dubbel shirt zo warm. Nu zie ik alleen voedingsshirtjes waar ook een hoogzwangere buik in kan. Weet iemand waarom dat is, want als je borstvoeding geeft heb je toch (meestal) geen baby meer in je buik en dus ook niet zoveel buikruimte nodig?? Ik snap dat het geen strak shirt is, ik heb ook best nog een buikje over gehouden na mijn zwangerschap maar ik heb zeker geen 40-weken zwanger toeter meer... Weet iemand waar ik een voedingsshirt kan kopen zonder die ruime buikruimte?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dat heb ik ook nooit begrepen, haha Over het algemeen ben je niet zwanger als je bv geeft.
    Ik heb er een paar van de Prenatal, niet super strak, maar ook niet met voorgevormde buik. En van de H&M heb ik er ook een paar. Die zijn ook erg fijn.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik snap dat ook niet! Die foto's van zwangere buiken in een voedingsshirt.

Wat ik ook deed: van die spaghettihemdjes, daar knipte ik het onderste stuk af. En naaide daar even een nieuwe zoom in (in het bovenste stuk). Dan zorgde ik ervoor dat het 'korte' hemdje net over m'n borsten kwam.
    Die korte hemdjes had ik dan onder jurkjes of shirtjes met grote v-hals oid aan. DAn deed ik het hemdje omhoog en het shirt naar beneden, dan is het nog redelijk discreet.

Ik heb bijvoorbeeld zulke Stipjes en datjes: Burda 7828 met 20 weken zwanger buikje jurkjes gemaakt. Daar kan heel handig zo'n kort hemdje onder en dan kun je het voor voeden gebruiken.

Als antwoord op jouw vraag:
    Ik heb voedingsshirts van de H&M gebruikt.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk zodat je ze zowel kunt dragen tijdens de zwangerschap als tijdens de borstvoedingsperiode.

De bv shirts die ik meestal draag (noppies) kon ik ook met mijn grote buik aan en zitten nu ik weer een redelijk platte buik heb ook nog mooi aansluitend door het materiaal (zitten geen plooitjes voor een buik). Ik heb de dus gedragen tijdens de zwangerschap en ik draag ze nu nog. Overigens wel in de uitverkoop met 50% korting gekocht want anders vond ik ze wel prijzig.

Voor de zomer heb ik nog niets, 2 hempjes lijkt me inderdaad wel wat warm en ik heb nu alleen een paar longsleeves. Misschien inderdaad wat oude hempjes afknippen en omzomen.

Die van h&m kon ik van een vriendin lenen voor de kraamperiode en heb ik toen veel gedragen met een vestje.

Deel Deze Pagina