De bof en zwangerschap.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liedjepiedje, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik heb al gezocht op de site maar kon geen andere vragen hierover vinden.

Ik werk om een basisschool waar om principiele redenen veel kinderen niet zijn ingeent. Zelf ben ik ook niet ingeent om die redenen. Ik heb vandaag bloed geprikt om te kijken of ik het al eens gehad heb omdat er een leerling op school is die de bof heeft. Ik werk niet met haar maar ik werk wel met drie andere leerlingen uit haar klas. Ik werk dan 1 op 1 met die kinderen in een kleine ruimte.
    Ik ben nu 16 weken zwanger.
    Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
    Ik hoor het graag van jullie.
    Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

besmetting moet je wel proberen te voorkomen in de zwangerschap. Vooral de eerste 3 maanden, die ben je gelukkig voorbij, maar ik zou voor de zekerheid met je arbo-arts overleggen of je tijdelijk ander werk kunt doen. De bof is besmettelijk 6 dagen voor tot 9 dagen na het uitbreken van de zwellingen. Je kunt er nu vooral zelf ernstig ziek van worden, de gevolgen voor het kindje lijken beperkt te zijn.

Mirjam

Deel Deze Pagina