Hallo allemaal, Mijn man en ik zijn bezig voor onze eerste en ben (ongeduldig als ik ben) al aan het neuzen voor kinderwagens. Wat zijn nu goede wagens (stevig, wenbaar, makkelijk inklapbaar, etc)? Zelf heb ik tot nu toe het idee dat de merken Bugaboo, Stokke en Quinny wel ok zijn. Graag hoor ik jullie ervaringen (ook de slechte overigens, weet ik ook meteen wat ik niet moet kopen ). Alvast bedankt!
Het is natuurlijk sowieso een persoonlijke keuze. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de Bugaboo. Makkelijk in en uit te klappen, compact, rijdt super licht. Klein nadeeltje vind ik dat er weinig boodschappen ruimte is, althans als de reisweig erop zit maar die gebruik je gemiddeld de eerste 6 á 7 maanden.
Bugaboo! Super ding. Het enige minpuntje hier is dat ons zoontje zelf de rem erop kan krijgen (het is maar een simpel hendeltje) waardoor ik al een keer over de stoep gestuiterd ben.
Mutsy 4 Rider!! Een super, stabiele, degelijke wagen! Deze wagen is lekker stevig, rijdt lekker en ik vind het er mooi uitzien
Hier de bugaboo. Vind het onze beste baby-aankoop die we hebben gedaan. Haha. Ben over alles wat we hebben tevreden hoor. Maar ben nog elke dag superblij met de bugaboo. Waarom? Lekker smal, licht en heel makkelijk inklappen en dragen, mooi (maar dat is persoonlijk natuurlijk), fijn rijden (met 1 hand kan bijv.), ook fijn in het bos... Ik vind het een aanrader!
De Mutsy Slider, geweldige kinderwagen. Alle mogelijkheden van de Bugaboo, alleen is wat robuuster en is niet zo laag als de bugaboo (en niet zo duur ). En ik vind 'm erg mooi, ben er erg blij mee.
Bugaboo Cameleon. Super wagen. Kwalitief een super goede wagen. Service is ook altijd super bij Bugaboo. Hij wordt niet voor niks de mercedes onder de kinderwagens genoemd.
Heb ook de Bugaboo Cameleon, lang getwijfeld tussen de Stokke en de Bugaboo...maar uiteindelijk voor de Bugaboo gekozen en ben ik achteraf wel heel blij om... Enige nadeel vind ik dat bijna iedereen een bugaboo heeft, maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.
Wij hebben een Teutonia Cosmo net een paar weken geleden gekocht. Hiervoor hadden resp. een Urban Jungle, Maxi Cosi Mura, Mutsy 4 rider. Om verschillende redenen vond ik ze toch allemaal niet echt geweldig en kwam dus bij de Teutonia uit. Een superrrr wagen! Kwalitatief uitmuntend, Duitse degelijkheid. Rijdt erg licht maar is toch super stabiel. Kindje kan heerlijk zitten (goed rechtop) en helemaal plat liggen (daarom wilde ik nooit een Bugaboo, kindje blijft in een "kuip" liggen met beentjes omhoog en dat leek mij niet zo goed en comfortabel voor de kleine). Wagen is super makkelijk in te klappen en is heel compact. Heerlijk grote zonnekap en ook nog een grote boodschappenmand. Buggy inzet kan heel eenvoudig naar je toe of van je af gezet worden, ideaal. Enige nadeel is de prijs, hij is hier in Nederland nog duurder dan de Bugaboo. Maar als je een ritje naar Duitsland kan maken kan je hem vaak voor bijna de helft van de prijs kopen en ze hebben heel veel op voorraad! Succes met je keuze!
Dank voor de reacties! Ik zit wel ook al op marktplaats te neuzen. Soms staat daar wel een Bugaboo Cameleon op, maar ik zie vooral de Bugaboo Frog heel veel. Weet iemand hier iets meer over? is dit een erg oud model?
Wij hebben de Bugaboo Bee gekozen, want: klein, licht, wendbaar. Makkelijk voor in de stad, in krappe winkels, in de tram, even wat drinken in een cafeetje, past in ons halletje beneden etc. Met de babycocon en zitting plat vanaf de geboorte te gebruiken. We zijn beiden lang en de duwstang kan mooi hoog. Voordat ik in het echt wagens van dichtbij had bestudeerd wilde ik een Quinny Buzz of een Bugaboo Cameleon, maar het formaat was echt schrikken in de winkels, slagschepen! Ga nu een losse reiswieg erbij kopen (rieten mandje) voor langer slapen bij mensen op bezoek.
De frog ken ik niet, volgens mij is dat een ouder model. De Bee heb ik wel gezien ,maar vond het een ''vreemd'' karretje....wel een geinig karretje. voor ons was de Cameleon uiteindelijke gewoon de beste keuze ook omdat hij op verschillend terrein goed kan ivm omdraaien van het gestel. En wat ik ook echt een voordeel vind is dat ALLES in de wasmachine kan (qua bekleding dan he). Weet ook niet of ze de Frog nog in de winkel hebben, heb ze niet gezien....anders had je kunnen gaan proberen. bij de Prenatal zei de magazijnmedewerker tegen ons (wij twijfelde tussen Bugaboo, Stokke en Urban jungle maar vond die laatste gewoon te lelijk) dat de Urban Jungle nooit terug komt met klachten de Bugaboo zelden en de Stokke regelmatig.....dat vond ik opzich ook wel erg belangrijk.
Hier de buggabo frog. super wagen. anders als de camelion. geen verstelbare handvat buigel (wat je vast hebt waneer je duwt) je kan hem wel vernadern dus kleine wielen voor grote wielen. maar die van de cameleon kan ook in hoogte worden ingestled. missen wij niet mijn man 195 en ik 180 en rijden er super achter. en de voor wieltjes zijn zonder vering. en oficeel de kleuren omdat je maar 1 kleur kan. maar de kap en de zitting kan je gewoon van de camelon er op doen. heb ik ook rood met roze.
De Stokke Xplory!! De beste aankoop die ik ooit heb gedaan! Hij is ligt, met een vinger te besturen en het belangrijkste: je kindje zit boven alle uitlaat gassen en heeft ook iets anders te zien dan benen!! Mijn zoontje kijkt overal overheen, in de dierentuin en met winkelen is dit super handig. Ook heb je nooit een eetstoel nodig als je even een terrasje gaat pakken, je schuift hem zo aan tafel. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de prijs en het feit dat het geen wagen is die erg geschikt is voor het bos. Hopelijk mag je er snel een uit gaan zoeken!
maxi cosi mura heerlijke wagen makelijk wendbaar en hij klapt klein in. we hebben deze nu een maand hiervoor hadden we een quinny speedi wat een k wagen was dat zeg! met de bak er op is het te doen maar die bak is heel snel te klein(foutje van quinny denk ik) dys het zit gedeelte maar het zit gedeelte kan weer niet genoeg overeind dus mijn ventje hing in de wagen. wat was ik blij dat dat ding eindelijk vervangen was