Vraagje over vriend (ontlasting)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Maar hij heeft geen pijn of iets dergelijks en net nog aan het sporten geweest.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dan lijkt het me eigenlijk nog zorgwekkender. Dit zijn gewoon zulke duidelijke signalen van het lichaam dat er iets niet klopt (obstructie van de galwegen/alvleesklier). Je gaf zelf aan dat hij erg moe was de laatste tijd en zelfs wat geel zag.

Tuurlijk heeft hij geen pijn en tuurlijk gaat hij lekker sporten, want hij wil niet naar de dokter gaan, dat lijkt me duidelijk.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Stel het is iets ernstigs.. Hij gaat niet naar de dokter en er gebeuren erge dingen..

Dat kun je toch niet maken tegenover je zoontje? Wat zeg je dan later: " ja, papa was te eigenwijs om naar de dokter te gaan"

Als ik of m'n man iets hebben ga ik sowieso naar de dokter.. Heb niet alleen aan mezelf te denken, maar m'n kids hebben toch hun moeder nodig???

Vind het echt onverantwoordelijk van je man en "kop in het zand steken dan waait het wel over" manier.

Stel er is iets ernstigs, dan wil je toch dat je er vroeg bij bent ipv dat je het een half jaar aankijkt en het bijv een tumor blijkt te zijn en het verkeerd afloopt terwijl als je er vroeg bij was er niks aan de hand blijkt, of andere ernstige leverschade die je nu mogelijk oploopt,etc

4. Partyrocker

Dat zei ik dus ook al tegen hem, dat ik vind dat ik toch echt vind dat hij zijn verantwoordelijkheid een keer moet nemen. Juist voor zijn zoon.

Ik weet nog dat ik knobbeltjes in mijn linkerborst had.
    Eerst dacht ik ook van, ó dat zou wel iets anders zijn, maar ik verdom het om één van die mensen te zijn die niet meer te genezen is omdat ze te lang wacht om naar de dokter te gaan.

Gelukkig is het mastotophie bij mij, maar ik ben blij dat ik gegaan ben.

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar echt wit? dan is het niet goed. (lijkt mij)

Gelig of heel licht wit kan wijzen dat je een bladgroente op hebt, bijvoorbeeld sla. Maar na 2 a 3 dagen moet het over zijn.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als hij toch denkt dat het niks is, kan hij toch de dokter bellen? Hij denkt toch niet dat hij moet komen, dus kan hij minstens bellen om jou een plezier te doen.

Ik vind hem behoorlijk egoïstisch dat hij niet belt.

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Last van struisvogelpolitiek dus.

Er klopt iets niet. Dat kan een galsteentje zijn maar net zo goed een tumor en alles tussen die twee in. Dat steentje is makkelijk op te lossen, daar krijg je op een gegeven moment zo'n pijn van dan ga je vanzelf naar de dokter of het gaat vanzelf over. Wacht je bij een tumor op pijn dan kan ik je bijna verzekeren dat dat niet meer goed komt en dat hij snel afscheid mag nemen van zijn naasten.

Je kunt je man eens vragen wanneer hij jouw advies en zorgen deelt boven het advies van zijn mama.

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier ook zo;n man.. die wil niet.. dan heeft hij pech aan mij. Ik bel de huisarts en maak een afspraak voor hem. En dan moet hij wel. En dan gaat hij ook braaf.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Idd.. Voor een griepje of iets dergelijks, mag hij het zelf uit zoeken.
    Maar met zoiets serieus, had ik hem bij z'n oren gegrepen en hem naar de dokter gesleurd.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Het is verstandig om naar de huisarts te gaan als je naast ontkleurde ontlasting, last hebt van bijvoorbeeld lichte koorts, misselijkheid, braken, bloedarmoede, vermoeidheid, pijn in de bovenbuik, donkere urine of geelzucht. Er kunnen ook andere klachten mee gepaard gaan. Daarom is het belangrijk om je gezondheid goed in de gaten te houden als je ontkleurde ontlasting hebt. Het kan een indicator voor o.a. Hepatitis A, galstenen of aandoeningen aan de lever zijn.

Ik zou toch wel even een afspraak maken, ik had namelijk erg veel nier en galstenen, met gevolg een alvleesklierontsteking, en dus ook hele lichte ontlasting. Een alvleesklierontsteking kan levensbedreigend zijn.

Stuur hem aub naar de huisarts!

11. flerk

flerk Niet meer actief

Ik denk dat de boodschap aan Partyrocker nu wel duidelijk is. Zij heeft geen last van niet luisteren, het is haar vriend die bang is.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Misschien moet ze haar vriend dit topic eens laten lezen of inderdaad het topic van degene die binnen een maand naar de diagnose hetis niet goed haar man kwijt was. Ben blij dat ik mijn man nooit zo naar de dokter hoef te sturen maar vaak zeg ach joh dat is niks kijk dat nog maar even aan :D.

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ja dat snap ik hoor, wou alleen mijn eigen ervaring neerzetten, ik was ook niet doodziek tijdens de alvleesklierontsteking, en we bedoelen het goed met zijn allen :)

14. flerk

flerk Niet meer actief

Het was niet persoonlijk naar jou maar het valt me op dat hetzelfde advies keer op keer op keer gegeven wordt. Dat heeft ze gehoord.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tja en toch gebeurt er niks mee.
    Mensen hier zijn begaan en maken zich zorgen, niks mis mee vind ik.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ze kan wel de dokter bellen en afspraak maken, maar als vriend niet gaat, wat moet ze dan nog doen?

17. Partyrocker

Tsja als andere mensen het hebben over haren sleuren. Dat gaat helaas niet zo makkelijk :D.
    Dus er valt heel weinig te doen met de goede adviezen. Ik ben niet diegene die ze moet opvolgen jammer genoeg :S.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hyena's hebben toch ook witte poep?
    Dit is omdat ze botten eten, misschien knabbelt je man snachts botten.:p
    Nee, even serieus misschien heeft hij iets aparts gegeten?

19. Partyrocker

En ik maar denken dat die katten de kippenkluifjes uit de vuilniszak aan het vissen waren :D.

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is de witte marsepein van mijn taart. Maar dan zou je nog wit/bruin moeten zien ipv. geheel wit.
    Althans, bietenpoep is ook niet alleen rood. Dus dat lijkt me dan ook met marsepein het geval, hij eet namelijk wel meer dan alleen maar taart :p.

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou na 1 keer witte poep ook niet gelijk naar de dokter rennen hoor! misschien een virusje of zo. had mn dochter ook een keer. kleurde langzaam aan weer bruin. als het na 3 keer poepen nog zo wit is..ja dan zou ik wel een afspraak maken.

Deel Deze Pagina