Te vaak seks?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yustin, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Hey allemaal! Aangezien ik jullie nu zo vaak op de hoogte hou, hier weer een verhaaltje. ;)

Ik had donderdag die posi ovutest..Dus heb do flink geklust, want ik dacht dat ik dan vrijdag mijn ei zou hebben.

Vrijdag hebben we ook nog geklust..Voor het geval dat hihi

Zaterdag en zondag voelde ik flinke steekjes in mijn linker onderbuik (bijna tegen mijn lies aan)
    Ik vermoedde dat dit mijn eisprong was..Dus hebben wij de rest van de dagen ook geklust.. (do, vrij, za en zo) Was zo bang dat ik hem zou missen het ei..
    Is eigenlijk te veel he? :oops:

Pff wat een verhaal weer voor jullie. Ik moet er zelf een beetje om lachen nu ik dit aan het typen ben..
    ben ik de enige die dit heeft/doet? Doen jullie het ook? is het echt slecht?

xxx

2. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    hoi hoi,

Volgens mij zijn de percentages 31% als je het elke dag doet en 35% als je het om de dag doet! Dusja zo erg is het nu ook weer niet!

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik denk dat ik dat ook zou doen hoor!
    :)

maar ja....moet ik wel een ei zien te vinden
    hahaha

Beter te vaak dan te weinig toch!
    Ze hebben het wel eens over dat het het beste is om om de dag te klussen, schijnt beter voor de zaadjes te zijn..maar ja..

Hoop voor je dat je "raak"geklust heb!

Nu afwachten

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo Yustin,

Je hebt je ei in ieder geval niet gemist, haha ;) .
    Ik dacht ook altijd dat het slecht zou zijn voor de zaadjes als je iedere dag zou klussen. Maar bij een man met "gezonde" zaadjes blijkt dit niet het geval te zijn.
    Hieronder een stukje uit een onderzoek die op dit topic staat bij; wij vrijen al jaren verkeerd:

Heb je een week voor de vruchtbare dagen gemeenschap, dan kun je de week daarop zwanger worden. Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong. En niet 24 of 48 uur zoals veel mensen denken. Het komt zelfs voor dat sperma tien tot veertien dagen kan blijven leven, maar dit zijn uitzonderingsgevallen.
    Een eicel daarentegen gaat bijna meteen dood. Deze kan hooguit twaalf uur blijven leven. Veel paren denken dat sperma kort kan blijven leven en ze precies op het goede moment moeten vrijen. Vlak voor die eisprong dus. Dat blijkt helemaal niet nodig. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten."

Hieruit blijkt dus dat ze aanraden om iedere dag te klussen. Maar omdat dit vaak onhaalbaar is zeggen ze om de dag. Dit raden ze alleen aan, want zoals er in dit stukje is beschreven kun je al van 1 keer klussen zwanger worden.
    Hopelijk heb ik hierbij jouw vraag beantwoord.
    Sinds dat ik dit stukje heb gelezen, hebben wij ook iedere dag geklust rond de vruchtbare periode. Ik weet pas over 10 dagen of het heeft geholpen ;) .
    Ik hoop dat het bij jullie gelukt is! :D

X Neia

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Hahaha te vaak seks.... Daar denken sommige mannen anders over ;)

Wij hebben ook om de dag seks en in de (zoals ik denk) vruchtbare periode soms wel iedere dag....
    Ik heb ook gehoord dat om de dag beter is, maar we zien wel. Bind me er niet op vast, we doen het zodra we zin hebben.
    Ik gebruik (nog) geen testen, dus weet ook niet precies wanneer mijn vruchtbare periode is. We zien wel. Als het over 2 maandjes nog niet raak is gaan we maar met de testen aan de gang (hopen dat het niet nodig is natuurlijk).

6. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hihi nou die van mij had gister eigenlijk geen zin meer hoor :D :D

Neia, ik ook nog een dag of 10! spannend hoor. ik zal voor je duimen.

BD81, jij ook veel succes!

Djezelf, jij ook dank je voor je antwoord..

Oooooohw ik hoop zo dat het raak is :oops: :D :(:

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ach gelukkig vinden we het nog steeds leuk. Zitten nog maar (alhoewel ik over dat nog wel eens anders denk :) ) in ronde 3 en eerste week juli evt testen. Nou ben benieuwd.
    Wel leuk onderzoek dat iedere dag seks toch niet slecht is voor het zaad....

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Vind het een beetje 'geforceerd' klinken... maar de kans dat je zwanger bent is er in ieder geval wel.
    Ik ben in ronde 1 na een mk van vorige maand en hoewel ik hoop snel weer zwanger te zijn, gaan we bijvoorbeeld niet elke dag klussen in de periode van m'n eisprong als we het anders slechts 1 à 2 x in de week doen. Maar misschien zal ik er anders over denken indien ik over een jaartje nog steeds niet zwanger ben...
    Ik laat het nu komen zoals het wil en we zien wel wanneer het komt...

Maar veel succes alleszins ;)

9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hahahaha, je bent niet de enige en als het lekker is, is het zeker niet slecht toch? :) :) Ik zou ook gewoon nog even doorgaan met klussen, al is het voor de lol!

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben volgens mij te weinig seks gehad in mijn vruchtbare week :)
    Maar ik heb (nog) geen haast.

11. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    woensdag zijn mijn vruchtbare dagen begonnen dus heb dan geklust donderdag en vrijdag had ik erge steekjes dus s'avonds weer geklust zaterdag een hele hevige steek dus waarschijnlijk mijn ei gesprongen en dan nog maar eens geklust .

12. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hihihi fijn om te lezen dat ik niet de enige ben Yolanda

Is trouwens niet echt geforceerd hoor..We willen alleenzo graag en als we er lol in houden...moet het niet uitmaken denk ik :D

13. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Volgens mij is het niet slecht, want ik las laatst ergens het volgende: Stel een man heeft bij een zaadlozing 1 miljoen zaadcellen (volgens mij moet het meer zijn, maar even mooi rond getal voor het rekengemak). Stel dat zaadkwaliteit bij om de dag 100% is en je doet het 5 a 6 dagen langom de dag, dan zijn er dus 3 x 1 milj = 3 miljoenzaadcellen. Stel dat de zaadkwaliteit bij elke dag daalt naar 80% en je doet het 5 dagen lang elke dag, dan zijn er 5 x 800.000 = 4 miljoen zaadcellen. En heel simpel......meer zaadjes --> meer kans :)

Maar er stond ook bij dat dat geldt voor gemiddelde stellen. Ik weet (gelukkig) niet hoe dat is als er problemen met de zwemmertjes zijn. Dus ik zou zeggen: klus ze gerust ;)

Succes!

Gr. Joyce

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op Fertility Friend wordt gezegd: het beste is elke dag in de vruchtbare periode. Als dat niet lukt, is om de dag ook OK. Alleen als bekend is dat het zaad van de man niet zo sterk is (als dat is onderzocht dus) kun je beter doen wat je arts je aanbeveelt. En dat zal minder vaak zijn.

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ben blij dat hier er even op ingegaan word,want ik vroeg het me al af wij zijn al bezig voor 6 maand en toch geen baby in mijn buik.Ik mik hihi het op de ei dag en nog steeds niks...
    Dsu nu gaan we het helemaal anders doen!Een week voor de ei om de dag!Zo en als het nu niet goed komt weet ik het ook niet meer!
    knuffs ikke

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi meiden,

toen wij zwanger wilde raken deden wij het eigenlijk gwoon wanneer we zin hadden hoor (was/is overigens zeer regelmatig :oops: ;) ) maarre ik heb weleens zoiets gehoord dat als de vrouw bwv een half uur na de ejaculatie klaarkomt de kans groter is dat het zaadje bij je eitje komt ivm de samentrekkende bewegingen (heb ik niet toegepast maar hier eens gehoord toen) mss een optie waard om te proberen.
    succes

gr saskia

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

wij doen het eigenlijk ook erl bijna iedere dag! Soms een vluggertje (meestal s'ochtends) maar meestal nemen we de tijd ervoor. Tot nu toe hou ik niet echt rekening met mijn vruchtbare periode omdat ik mijn ei nog niet helemaal heb gevonden. We doen het op de gok :)

Deel Deze Pagina