Als onze tweede wordt geboren is Isis nog net geen twee. Vraag me dus even af wat het slimste is: een groot bed of een juniorbed. Om nog een ledikantje aan te schaffen heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte. Ons wiegje is trouwens ook te klein om bijv. 6 maanden te overlappen. Hoe lossen anderen dit op?
Hoi, Bij het februari 2008 forum zijn er al een flink aantal dreumessen die in een peuterbedje slapen, dat gaat bij allemaal prima. Inderdaad bij de meeste omdat er een broertje/zusje geboren is of bijna geboren wordt. Dus vanuit die verhalen kan ik zeggen dat een kindje van bijna 2 prima uit het ledikantje kan. Mijn dochter slaapt nu nog in ledikant, maar in voorjaar ben ik ook van plan om over te gaan naar peuterbedje... Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou persoonlijk niet voor een peuterbedje gaan. Ik zie de meerwaarde er niet van in.Zou gelijk gaan voor een 1 persoons bed.
Ik zie dat anders, vind zo'n peuterbedje toch net nog wat knusser... daar kunnen ze best in tot ze 5 jaar zijn. Ze kunnen daarna hun hele leven nog in een groot bed. Al is het vanuit het kosten-oogpunt misschien beter om meteen een groot bed te doen, ben ik het helemaal mee eens. Een peuter bed is ook snel weer 300 met matras etc.
Koop geen ledikantje, is echt zonde. Je kindje is bijna 2...perfect dus. Mijn zoontje ging op 23 maanden naar een juniorbed+plankje aan zijkant zodat hij er niet uit kan vallen. Gaat perfect. Koop je een juniorbed zonder zijplankje, dan kan je net zo goed een normaal bed kopen, maakt namelijk niets uit. wij hebben van de ikea het juniorbed gekocht, was maar 80 euro ofzo, matras ook zoiets. Een blauwe, want we wisten dat we weer een jochie zouden krijgen en die kan er dan over 2 jaar in. wat je wel kan doen, is een ledikantje lenen van iemand als je t toch nog wat te vroeg vind voor een echt bed....maar kopen zal ik niet doen
Hier met 2 jaar in een juniorbed (ikea), ging prima en is idd toch wat knusser dan een groot bed. Als de jongste ook rond 2 is gaat hij daar in en krijgt zij een groot bed.
Hmm bedje van ikea met matras is 80 euro hoor echt geen 300... hier waren we onwijs verliefd op een leuk huisje met dakje in het roze/paars dus dat heeft ze gekregen voor dr 2e verjaardag. kostte 3 weken voor ze fatsoenlijk er in wilde slapen.. maar nu zijn we er heel blij mee omdat ze gaat spelen slapen we soms gewoon wel uit tot half 8! (ipv 6 uur dus)
zoiets wil ik straks ook.. Dat is wel een 'groot' bed of niet? Maar omdat het dicht is, met een ingang opening, toch redelijk knus en veilig. Ik zou zelf anders voor een juniorbedje op marktplaats kijken. M'n collegaatje heeft zo'n soort bedje voor haar zoon van 16 maanden: Marktplaats.nl > Juniorbed voor meisje / kinderbed - Kinderen en Baby's - Kinderkamer | Bedden - en dat gaat prima , ook al was ze er vrij vroeg mee.
Ik zou zeker weten voor een peuterbed gaan. Een stuk knusser voor zo'n klein hummeltje, lijkt mij veel fijner. Daarbij heeft mijn zoontje in dit huis niet zo'n grote slaapkamer en verwacht ik niet te zijn verhuisd voordat hij 3 wordt En inderdaad, ikea heeft goede geprijsde peuterbedjes.
@athina: wij hebben deze: wehkamp.nl - hét online warenhuis van Nederland supergaaf! maar wel van marktplaats hoor plastic slijt toch niet tenslotte.
ik zou zelf héél graag zoiets willen voor m'n dochter straks: Marktplaats.nl > Hele mooi boomhutbed voor een echte prinses ! - Kinderen en Baby's - Kinderkamer | Bedden alleen dan dus zonder de poten en gewoon op de grond. Maar dit is eigenlijk nogal boven budget , maar oke, dromen mag
Ja dat is echt super gaaf! Die bedjes zijn ontzettend duur, dan zou marktplaats wel een uitkomst zijn.
Wij hebben/hadden hetzelfde dilemma, maar hebben toch voor een 'groot'bed gekozen. Maar dan wel een met uitvalbeveiliging en kan als hij wat groter is als hoogslaper. Ook van IKEA trouwens maar dan op marktplaats gekocht.
Bedankt voor de reacties!!!!!! Een ledikantje is idd helemaal geen optie, want om een nieuw ledikantje erbij te kopen vind ik onzin. Dan koop ik liever een peuterbed. Dus nog maar eens hier met mijn man overleggen. Denk dat een groot bed op zich wel gewoon kan. Merijn: zo'n bed vind ik ook super... maar lijkt me een crime om op te maken (jaja, moet 't ook praktisch bekijken ).
alyssa krijgt voor dr 2de verjaardag een groot bed en we zien wel waar het schip strand. ik wil eigenlijk voor de volgende een wiegje dus als alyssa dan nog niet in het grote bed kan/ wil slapen kunnen we het nog wel iets rekken. (als mn zwangerschap niet mega lang op zich laat wachten) een 2de ledikantje zou ik niet kopen, vind ik op die leeftijd een beetje weggegooid geld. liefs doris
Mijn kleintjes schelen 14 maanden dus ik heb wel gekozen voor twee babykamers. Zodra mijn oudste uit zijn bedje gaat klimmen kopen we een ander bed. En mijn zoontje lijkt op mij: Geen bed is groot genoeg, af en toe tref ik hem helemaal klem tussen beide zijkanten aan. Daarnaast is hij bijzonder groot (toch, theangels? ) en denk ik dat hij snel uit een peuterbedje groeit. Dus veel ruimte nodig in combi met heel groot kind doet ons waarschijnlijk beslissen om een éénpersoons bed aan te gaan schaffen. Mijn zoontje houdt niet van 'knus' en iedere knuffel of kussen die ik in zijn bedje probeer te leggen (lijkt me soms zo gezellig voor hem) wordt demonstratief uit bed gegooid onder luid protest. Hoe ik het in mijn hoofd haal om iets in ZIJN bed te leggen (heb ik nóg minder ruimte over mama). Hij kan pas lekker slapen als zijn bed leeg en ongezellig is haha. Vreemd ding.
Onze oudste was bijna 23 maanden toen de jongste geboren werd. Ze is met 21 maanden overgegaan naar een juniorbedje. Ik vond een groot bed nog te groot en aangezien de jongste het juniorbedje na haar zou kunnen gebruiken, hebben we een mooi verloop. Een weekje is het af en toe 's avonds moeilijk, maar daarna gaat het prima!
Volgens mij is alleen het frame 80 euro toch? En dan moet je nog wel 80 euro rekenen voor een goed matras... en wat dacht je van peuterdekbedje + 2 dekbedovertrekken en 2 hoeslakens voor matras. Zo had ik het een beetje berekend... Niet alleen voor het bedframe 300 euro natuurlijk...