Ik loop al twee jaar te tobben met mijn gezondheid (dit begon na mijn laatste zwangerschap Jan 2021) lang verhaal kort conclusie: de ziekte van Graves. Helaas blijven de klachten terwijl ik op dit moment medicatie vrij ben Graves in remissie. Hier in NL zeggen ze je hebt psychische klachten er is verder niks.. Nu had ik pas geleden de kans om bloed te prikken in een privekliniek. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb inmiddels de uitslag alleen tja wat moet ik daarmee. Ik heb over een paar weken wel een belconsult met mijn internist en dan leg ik dit voor, maar ik dacht misschien weet iemand hier iets vanaf ? Het zit zo: Volgens het bloedonderzoek is mijn RNP68 positief (zie bijgevoegde foto) Er staat ook bij Possible indication of MCTD Maar als ik zelf zoekt dan zou je RNP u1 ook positief moeten zijn, maar die is bij mij dus negatief. Dus dan zou het die ziekte niet kunnen zijn (gelukkig maar) Maar wat is het dan of is het gewoon niks en kan die waarde ook te maken hebben mijn die ziekte van Graves?
Ik weet niet wat dit is, maar ik heb 6 jaar graves gehad, daarna is mijn schildklier verwijderd, dat is nu 5 jaar geleden. Ik ben nooit meer de oude geworden, ook niet met goede waarden. Vlak dat niet uit
Ja is dat logisch? Of eigenlijk ik bedoel de laatste keer dat ik naar de huisarts ging werd gezegd er is niks maak een afspraak bij de psycholoog je klachten zijn waarschijnlijk geestelijk. Ik wil niet voor niks aan de bel hangen aangezien de laatste keer niet zo'n fijn bezoekje was zeg maar.. Ik voel me inmiddels een zeikert
Tja is zo’n gemakkelijke uitspraak ga maar naar de psycholoog… Er zijn genoeg verhalen te vinden waar huisarts zoiets zei en er toch echt wel iets lichamelijks speelde. Eerst het een uitsluiten voordat je het ander kunt verdenken. Ik kreeg dat stomme zinnetje ook te horen… buikpijn. Totdat vervanger me naar het ziekenhuis doorverwees en mijn gehele dikke darm ontstoken bleek te zijn door Colitis ulcerosa. Huisarts heeft later nog aan mijn moeder gevraagd hoe het met mijn buikgriepje ging…. Heb dus sinds die tijd een andere huisarts. Luister dus naar je lijf! Evt afspraak internist vervroegen! Huisartsen die zoiets roepen alvorens gedegen onderzoek te hebben gedaan vertrouw ik niet meer, mede vanuit mezelf maar ook ervaringen op werkgebied.