Pff

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moontje b, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje. Wij zijn al ruim twee jaar bezig om zwanger te worden. Helaas nog steeds zonder resultaat. We zijn een jaar geleden bij de ha geweest voor een basis onderzoek en dit was goed.
    Begin sept. gaan we naar de gyneacoloog. Ik ben hier bang voor door mijn medische verleden. Toen ik twaalf was heb ik een hele zware hartoperatie gehad waarbij er veel mis is gegaan.
    Deze maand dacht ik even zwanger te zijn, maar helaas is mijn menstruatie vandaag licht begonnen.
    Ik kan even de positieve drive die ik altijd heb weten vast te houden niet meer vinden en de angst slaat toe.
    Ik ben ontzettend bang dat er iets mis is met mij en dat ik nooit zwanger zal worden. Mijn man heeft uit een eerdere relatie al een dochter dus is het voor mij aannemelijk dat het bij hem goed zit en bij mij niet.
    Zou je mij iets kunnen zeggen over de kans om zwanger te worden. Ik ben zo bang dat het niet lukt, maar het verlangen is deste groter.

groet Monique

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

ik snap je ongerustheid. Ik kan geen kans geven in cijfers. Het is goed dat je nu onderzoek laat doen, wie weet wordt er iets gevonden waar iets aan gedaan kan worden. Lees eens het artikel bovenaan deze site dat heet; kansen om zwanger te worden. Ik denk haast dat je al doet wat je zelf kunt doen (gezond leven en eten, geen alcohol, niet roken ed). Verder is het nu even afwchten of de onderzoeken bij de gynaecoloog iets uitwijzen. Maak je angst bespreekbaar bij jee eerste consult!
    Sterkte,

Mirjam

3. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je reaktie.

Zijn er ook dingen die een man kan doen? Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehoord dat een man 2 maal per week foliumzuur krijgt. Zijn er nog meer van dit soort dingen?

Ik probeer idd zo gezond mogelijk te leven. Helaas hebben wij wel veel last van spanningen. Is het echt zo dat dit een zwangerschap kan tegenhouden?
    Sinds een week slik ik Etos Zwanger worden. VOorheen slikte ik alleen foliumzuur. Nu lees ik over Etos Zwanger worden ook berichten dat het de cyclus zou veranderen en dat het oud bloed vasthoudt waardoor de kans op een miskraam vergroot wordt. Ken jij de pillen en wat vind je ervan :(:
    Ik zou ook graag mijn tem. staten een keer aan je laten zien zodat je me hierover wat meer uitleg kunt geven. Ik kan hem niet zo goed lezen. Sinds drie maanden ben ik over gegaan naar de persona testcomputer. Hij geeft netjes mijn ei aan maar ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid.

Groet Monique

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

dat van die etostabletten is een fabeltje, je kunt prima een multivitamine voor zwangeren nemen, het verhoogt je kans op een zw niet, maar het kan geen kwaad om het te nemen. Foliumzuur voor mannen, daar heb ik nog niet eerdre van gehoord, kan ook geen kwaad, maar of het de kans verhoogt, dat is in elk geval niet wetenschappelijk bewezen. Spanning kan je cyclus beinvloeden maar niet je kans op zwangerschap. Als je weet dat je een eisprong hebt heb je kans op zwangerschap.

Mirjam

Deel Deze Pagina