Vraagje over wassen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by neverforget008, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Haha, ik dus ook niet :D
    Je droogt je toch ook niet met je handen af?
    Het aanrecht maak je schoon met een vaatdoek, je poetst je tanden met een tandenborstel, je kamt je haar met een borstel en je wast je met een washand. Niet zo ingewikkeld toch ;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Scheelt wel een hoop was...hier gebruiken we 8 washandjes per dag. Voor ons gezin dan...ook nog om de toetjes van de opvangkindjes af te poetsen.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Met een wattenschijfje lekker zacht en elke keer een schone. Met mijn handen nog nooit gedaan ook nooit op het idee gekomen!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Wij moeten enorm uitkijken voor blaasontsteking en ik vind het met de vingers zeer onhygiënisch of de handen moeten goed ontsmet zijn!

5. fafa

fafa Niet meer actief

"helemaal tussen" hahaha. Ik ga niet op grottenexpeditie hoor :D ;)

Maar wel even met mn vinger tussen de lipjes. (en alleen met water uiteraard)

Ik heb het mn oudste een tijdje zelf laten doen, maar dan wappert ze alleen langs de buitenkant. En dan gaat het na een paar dagen, of een week, toch echt ehhh, onaangenaam ruiken.
    Hebben jullie dochters dat niet dan?

6. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Als ik het doe met een washandje.
    Omdat ze pas 1,5 is maak ik haar billen etc wel een keer of 6 per dag schoon met billendoekjes.
    In bad zit ze best heel lang te spelen. Staan en weer zitten en door het bad heen schuiven, ik ga er vanuit dat de boel dan goed schoon spoelt.

Onder de douche was Ik mezelf met douchegel en mijn handen. Maar voor de wastafel bijv wel met een washandje.

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant

Nah. Je kunt ook overdrijven;)

Ontsmet jouw man ook zijn handen voor t gefreubel?

Ik was mezelf niet met een washandje... Ben ik nou een smeerkees? Onderkantje van de dochters was ik zelf met een washandje en leer hun om het zelf met de handen te doen. Dat washandje waar al overal geweest is, vind ik dus weer niet zo fris. En om nou allemaal aparte washandjes te gebruiken?

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ja.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Maar als ze wat ouder worden, moeten ze dat toch met de hand doen?

10. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zich met een washand wast. Dacht echt dat het iets van heel vroeger was. Ik heb niet eens washandjes.

11. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij vinden iedere dag douchen niet altijd nodig, maar opfrissen met een washandje vinden wij dan wel lekker. Onder de douche gebruiken wij die dan weer niet en dan is het gewoon met de hand jezelf wassen.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gewoon met de handen, en mijn man ook. Washand gebruik ik zelf nooit, de kinderen krijgen een wasdoekje in de douche, maar voornamelijk omdat ze dat zelf leuk vinden.

Nu de kinderen wat ouder zijn en ze zichzelf kunnen wassen, doe ik het niet meer voor ze.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Eh nee? Ze zit zo'n 3 keer per week in bad en dan wordt de boel schoon genoeg.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ja, op die manier snap ik het :D

15. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Nee, maar dl poetst zichzelf grondig schoon, ook na een plasje bijvoorbeeld.

16. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113

Ik gebruik alleen een scrubhandschoen onder de douche (maar niet op de intieme plekken uiteraard :D )

17. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Wij hebben wel washandjes en gebruiken die op dagen dat ze niet douchen of in bad gaan.

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Na aanleiding van deze post heb ik het aan mijn partner gevraagd hoe hij onze dochter wast, ik doe het namelijk altijd met een hydrofiel washandje maar hij blijkbaar ook met de hand. Heb hem de rede gevraagd zegt ie tegen mij uuhh jij wast jezelf daar toch ook met de hand dus snap niet dat je een washandje gebruikt...kon hem geen ongelijk geven 😁

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik was mezelf met de hand, mijn zoontje met een washand

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik mijzelf met de hand en heb dochter geleerd om dat ook zo te doen. Ik vind t pijnlijk met een washand :)

Share This Page