Vraagje over wassen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by neverforget008, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vond de opmerking niet erg leuk nee, in combinatie met 'mijn man heeft vast handschoenen aan'. Dat is niet meer flauw maar kinderachtig. Ieder zo zijn mening, jij wast je vagina (ik zal geen fluit meer zeggen, erg lachwekkend blijkbaar) met je vingers en mij lijkt dat niets, dus ik doe het met een washand. Nou erg grappig hoor :(

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Washandje of hand is mij om het even, maar je moet echt geen sop gebruiken hoor... zo niet goed.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Maar dat zei ik niet he, van die handschoen.
    Ik vond het ook niet grappig dat je met een washand wast, wat kan mij dat schelen, maar dat je zó stellig zei dat je er niet aan moest dénken je met je handen te wassen...

Maar goed, duidelijk anders opgevat dan bedoeld! Excuses!!

4. neverforget008

neverforget008 Nieuw lid

Jun 21, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.
    Nadat zijn beledigd gevoel over was en ik sorry had gezegd omdat ik ernaar vroeg. Zei hij: ik heb er overna gedach en misschien heb je ook wel gelijk en moet ik het met een washandje gaan doen.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter doe ik tussen der beentjes met een washandje. De rest met mijn handen.
    Ik vind washandjes van die ondingen. Ik gebruik zelf zo een rond ding (geen idee hoe die dingen heten)

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dus eigenlijk heb je een positief betrokken vader nu het gevoel gegeven dat hoe hij met zijn dochter omgaat verwrongen is? Jammer voor die man.

On topic: ik was gewoon met de handen. Vriend ook. Ik was mezelf ook met mijn handen, ik vind washandjes onhandig.

7. neverforget008

neverforget008 Nieuw lid

Jun 21, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje onaardig dit van je.
    En ik neem aan dat op gegeven moment hoe ouder je kinderen worden je ze of zelf laat wassen of het sowieso met een washandje doet. Je kind wordt ouder en zich ook meer bewust van haar lichaam. Dan lijkt mij dat logisch.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Natuurlijk. Maar het gaat over een kind van 3,5 jaar. Daar is niks seksueels aan. Alleen als je dat er zelf van maakt. Wat jij dus gedaan hebt.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap haar vraag best wel, ik ben het ook duidelijk niet gewend en zou er ook vreemd van opkijken. Hier lees ik nu voor het eerst dat er mensen zijn die zich wassen zonder washand. Ze heeft er helemaal geen ding van gemaakt, ze vroeg zich dit af. Dat mag toch? Als ze hem nu gelijk beschuldigd had van vanalles was het ander verhaal, dat is toch helemaal niet aan de orde?

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het was pas echt een ding geweest als ze woest stampend dr vriend had verboden ooit nog bij zn kind in de douche te helpen inderdaad.
    Niks aan de hand nu.

En je ziet meteen waarom ze bij elkaar horen...
    Zij zegt: hum.. Is dat niet raar?
    En hij antwoordt: hmm ik vind van niet.. Maar je hebt wel een beetje gelijk. Weet je wat? Voortaan doe ik het op jouw manier!

Wat wil een kind nou meer dan liefdevolle, nadenkende en kritische ouders.

Ik zit echt me te verbazen hor heftig mensen reageren op het feit dat een ander iets anders aanpakt... Dat mag toch gewoon?

11. Aries

Aries Niet meer actief

Ik gebruik zelf nooit washandjes, niet gewend van vroeger en ook niet in huis, en voor mijn dochter alleen een hydrofiel washandje op de dagen dat ze niet in bad gaat.

Ik was naar aanleiding van de hele discussie wel benieuwd naar het verschil qua hygiëne en naar wat ik kon vinden is het om het even, zolang het washandje maar na eenmalig gebruik in de hete was gaat, anders is het een bron van bacteriën. Dat geldt ook voor sponzen, maar die kun je denk ik niet elke keer in de hete was gooien? Daar zou ik dus niet voor kiezen. Verder de vagina inderdaad alleen met water wassen.

Andere factoren dan hygiëne die in het topic genoemd zijn vind ik persoonlijk onzin. Het gaat om je eigen kind en daar zie ik echt niks raars in.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt. :)

13. neverforget008

neverforget008 Nieuw lid

Jun 21, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Logan en Saskia voor jullie commentaar. Voel me begrepen door jullie.

14. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik ben ook verbaasd te lezen dat veel ouders hun kind met de handen wassen, niet dat ik het vies vind, maar ik heb dat echt nog nooit eerder gehoord. En eigenlijk vind ik het prive, dus niet nodig om met mijn handen te wassen. Ik was met een hydrofiele washand. Maar nu wast ze zichzelf, vind het dan wel een goeie om haar te leren met de handen te wassen.

15. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik heb het altijd met een washandje gedaan bij mijn zoon, in elk geval zijn piemel en billen. Inmiddels wil hij graag zelf douchen en wast zichzelf wel met zijn handen. Ik was mezelf overigens ook met de handen.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Uhm...niet. Dat deel doet ze zelf met een washandje. Mij was vroeger al heel jong geleerd dat niemand mij op dat lichaamsdeel mocht aanraken behalve ik zelf.
    Overdreven? Misschien wel. Maar ik ben niks anders gewend eigenlijk. Nooit bij stil gestaan eigenlijk tot ik dit topic las.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat vind ik dus ook. Goed juist toch dat je dit soort dingen met elkaar bespreekt. Ik denk dat het probleem groter was geweest als ts hier een naar gevoel bij had maar het maar verzwijgt.

Dat ts haar man nu het gevoel geeft dat hij niet goed bezig is slaat nergens op.

18. Saskia78

Als die dit topic leest zit hij vast net zo met zijn ogen te rollen als wij nu :)

19. Saskia78

Wederom.. Zolng je niet panisch rondjes gaat rennen.. Is er niks aan de hand toch?

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het niet fijn als ik ze met mijn blote handen zou wassen. Wel zet ik onder de douche de sproeier er wel eens op en hou ik het open of doen ze het zelf.

Share This Page