Maar zitten jullie dan echt met een washandje tussen de schaamlippen te wassen? Dat is toch helemaal niet nodig? Dus je hoeft toch ook niet met je hadden helemaal tussen die lippen? Ik snap het gedoe over dat met de handen wassen niet zo...
Bij mijn oudste en jongste hoopt zich wel witte rommel op dat maak ik school met een gezichtswatje. Dat is lekker zacht
Zou je wel crème opsmeren met je vingers? Ik verbaas me er zo ontzettend over dat er veel moeders zijn die vinden dat je een jong kind niet met je handen betast. Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken. Nog nooit meegemaakt zelf, daarom misschien ook. Hier is naaktheid gewoon echt normaal en het wassen of insmeren van lijfjes ook, ook de geslachtsdelen. Ik was vorige week op het strand en mijn dochter had zand tussen haar billen, dan was ik dat gewoon met mijn handen eruit, zonder zwembroek. Nooit bij stilgestaan dat anderen dat vreemd kunnen vinden.
Ja hoor ik smeer ze gewoon in maar met de vingers wassen doe ik niet. Vanavond nog ingesmeerd op verzoek van mijn jongste. Het irriteerde een beetje dus heb ik even gekeken en lekker ingesmeerd met bepanthen.
Dat heeft niks met naaktheid te maken hoor want we gaan ook samen in bad. Alleen de onderkant met mijn vingers wassen vind ik niet nodig.
Dat heeft niks met naaktheid te maken hoor, we lopen thuis gewoon naakt. Ik kan mijn kind straks ook gewoon aanraken zonder hysterisch te hoeven gillen, alleen wassen vind ik niet fris met je vingers.
Je vindt het niet fris omdat je bang bent dat vingers vies zijn toch? Mja, ik heb daar nog nooit bij stil gestaan; ik was m'n handen voor ik mijn dochters was, en met m'n blote handen wast het gewoon makkelijker. Gezichtjes wassen vind ik makkelijker, kan bv ook veel beter achter de oren wassen, oksels was veel sneller, handjes ook, tussen de tenen ook, en vagina en billen ook, met een washandje vind ik dat veel lastiger... We gebruiken washandjes wel aan de wastafel, maar dat voelt voor mij dus minder 'grondig' dan in bad en met blote handen.
Bang voor? Ja... Ze zijn ook gewoon minder schoon dan de washandjes die je op zestig graden uitwast. Ik zou me minder schoon voelen als ik mijn lijf inzeep met mijn handen. En dat heeft niks met preutsheid te maken maar met hygiene.
T is dus je gevoel en niet je verstand Mag hoor. Maar.ik was echt aan t bedenken welke rationele redenen je kon hebben om niet met je handen te wassen. Over onszelf dames: je onderkant kennen en controleren is net zo belangrijk als je borsten. Of je dat nou wassend onder de douche doet of beneden op de keukentafel Wou ik wel even zeggen... Want als je jezelf wast met een washandje voel je dus geen fluit. Proest
Dat kennen en controleren kan ook op andere momenten. Hier met een washandje, vind ik persoonlijk fijn omdat ik niks anders gewend ben. Wel fijn om te lezen dat ieder het op zijn manier doet. Geen één manier die ik heb gelezen is heel raar in mijn opinie, dus geen discussie, uitlachen of rare opmerkingen maken noodzakelijk.
Nee ik lach toch ook niemand uit? T zal mijn om t even zijn.. Ik kan me alleen niet zoveel voorstellen bij "vies".. Ik denk dat men misschien eerder bedoelt "te intiem"? Anyway... Zoals gezegd.. Mij om t even
Nee jij lacht niemand uit, maar ik vind dat sommige anderen anderen wel belachelijk lopen maken, bijvoorbeeld die opmerking: je maakt het aanrecht toch ook niet met je handen schoon? Lekkere vergelijking ook Iedereen moet het lekker zelf weten, al zal de een het van de ander misschien nooit snappen . Als je wassen met je handen vies vindt, dan is sex ook vies? Ik was me dus met mijn handen en was me ook met sop, dus mijn handen zijn na het douchen gewoon weer schoon.
Nee, ik vind een washandje ook zeker niet vies hoor, lekker zelf weten! Maar het zo vies vinden van met je handen wassen, dat begreep ik vooral niet. Als je het idee gewoon niet fris vindt omdat je het bv niet gewend bent, sure! Alleen ís het dus gewoon niet minder hygienisch als met een washandje wassen. Overigens ben ik een tijd bedlegerig geweest en werd ik toen gewassen, protocol was 8 washandjes gebruiken. Voor ieder onderdeel van het lichaam een nieuwe. Dat waren wegwerp washandjes wel. Ik snap dat professionals niet met hun blote handen wassen, dus ik snap ook wel het 'te intiem'-argument, maar vanuit hygienisch oogpunt moesten ze dus meerdere washandjes gebruiken.
Maar die washandjes gebruik je zonder water verder, onder de douche zijn ze veel natter en kan je ze nog weer uitspoelen en is dan hygienischer, denk ik, of zo voelt het in ieder geval
Deze waren ook voor onder stromend water, maar misschien dat ze idd hetzelfde hanteren voor op bed wassen! Ik vond 8 ook zo overdreven, haha.
Oh bij mijn man hadden ze van die kant en klare natte washandjes die ze in de magnetron opwarmden. Ging zo'n heel pak doorheen inderdaad, stond er echt van te kijken. En ook al word je er vast schoon door, het voelde toch vies met al dat zweten (mijn man heeft in de zomer 6 weken plat gelegen in het ziekenhuis, wat was hij blij toen hij mocht douchen en zijn haren wassen! )
Nee, de opmerking dat mijn man me met handschoentjes aanraakt is aardig. Iedereen heeft zo zijn gebruiken, elkaar belachelijk maken is nergens voor nodig.