Aanvraag WAZO-uitkering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Vlinder 85, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

May 10, 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Hallo,

Ik heb een vraag mbt de wazo-uitkering.
    Sinds kort zit ik volledig in de ziektewet ivm zwangerschapsgerelateerde klachten, aangezien mijn uitzendbureau mij heeft laten weten mijn contract niet te verlengen (deze liep begin mei af) zal ik zelf mijn aanvraag WAZO moeten regelen.

Hier vandaag contact over gehad met het Uwv om een formulier WAZO uitkering aan te vragen, echter vertelde deze mevrouw me dat ik pas 8 weken voor mijn bevallingsdatum dit kan doen!
    Ik ga 6 weken van te voren met verlof,
    dat betekend dat het Uwv 2 weken de tijd zou hebben om mijn aanvraag in orde te maken en mijn betalingen op tijd over te kunnen maken.
    Is het niet mogelijk om mijn wazo uitkering eerder in orde te maken zodat ik ook daadwerkelijk wanneer ik met verlof ga het geld op tijd op mijn rekening heb?

Mvg,

Vlinder 85

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Vlinder 85,

Jij wilt weten of het mogelijk is om de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) per eerste verlofdatum te ontvangen. Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Je aanvraag wordt per eerste verlofdatum in behandeling genomen. Binnen 4 weken ontvang je een beslissing op je aanvraag. Nadat je de beslissing hebt ontvangen volgt de eerste betaling. Daarna ontvang je wekelijks een betaling. Actuele informatie vind je hier: Zwangerschapsverlof en bevallingsuitkering aanvragen

Als er geen verandering is in je situatie ontvang je de Ziektewet-uitkering wegens zwangerschapsgerelateerde klachten tot aan je eerste verlofdag.

Ik wens je een goede zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Share This Page