Baby 3 maanden en wat onzekerheden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moi1984, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna 3 maand oud heeft nogal eens een onregelmatige ademhaling. Ik merk dit vooral als hij ligt te slapen. (hij ligt bij ons op de kamer) Hij haalt dan bijvoorbeeld een paar keer heel snel achter elkaar adem,. Herkennen jullie dit misschien ook? Ik weet dat pasgeboren baby's dit mogen hebben maar na 3 maanden ook nog?

En nog een vraag. Hij kan zijn hoofdje nog niet helemaal goed rechtop houden. Als ik hem dan zo in zithouding heb hangt zijn hoofdje altijd nog een beetje scheef. Moet hij dat nu al kunnen? En moet hij al dingen vast kunnen pakken, want dat doet hij ook nog niet echt..

Ben een beetje onzeker over alles nu, omdat hij een hersenvliesontsteking heeft gehad en ik houd nu alles veel meer in de gaten dan ik bij mijn 1e deed.

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Mijn kleine heeft ook een onregelmatige ademhaling maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie klinkt of doet!
    Zou als je je onzeker voelt gewoon even bij de ha langsgaan!
    Ook over ontwikkeling kan je daar vragen, of op het cb!
    Groetjes

3. misa

misa Niet meer actief

Bij twijfel, zou ik gewoon even naar de ha gaan. Maar ik denk niet dat het heel gek is hoor.
    Over het kunnen pakken: maak je maar geen zorgen hoor!
    En over het hoofdje ophouden in zithouding: houdt je kindje het hoofdje wel goed tegen als je hem gewoon vast hebt of tilt? Mijn zoontje is altijd heel sterk in de nek en de rug geweest (door buikslapen), maar toch liet hij in 'zithouding' zijn hoofd vaak een beetje hangen. Is niet mee aan de hand..!

Laat je niet te gek maken. Allert zijn is heel goed én begrijpelijk hoor! Maar niet elk kindje doet alles op de precieze lijntjes en verwachtingen van het cb. Mijn zoontje is 7 maanden. Hij kan prima rollen, maar doet hij vrij weinig. Pakken van dingen duurde vrij lang, gaat nu best heel erg goed! En hij kan al zitten. Al moet ik wel bij hem blijven want hij is nog niet zo stabiel dat ik hem alleen kan laten. Dus ieder zijn eigen ding!
    Maar bij twijfel even laten checken..!

Deel Deze Pagina