Vraagje over wiegje op slaapkamer.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MH1113, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Zoonlief heeft tot vier maanden bij ons geslapen.
    Hij wilde niet in een wiegje slapen dus heeft de eerste maand tussen ons in geslapen. Bij de nachtvoedingen hoefde ik hem alleen maar een halve meter naar beneden te schuiven en daarna weer naar boven.
    Dit lijkt me niet aan te raden als je bang bent voor wiegendood maar we hadden nog geen ledikantje gekocht en we hadden ruimte zat in bed.
    Het was ook winter en bij ons op zolder erg koud in onze slaapkamer. Zo bleef hij toch nog warm.
    Met vier maanden vond meneer het zo gezellig als wij ook naar bed kwamen dat hij tegen ons ging liggen kletsen en niet sliep.
    Zijn eigen kamer ging toen stukken beter. Hij had toen ook geen nachtvoeding meer.

De volgende wordt in de zomer geboren dus die gaat gelijk in een ledikantje.

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier hebben bijde kinderen niet bij ons op de kamer geslapen. Maar de volgende komt wel in de kinderwagen op onze kamer voor de eerste 2maanden. Zie dat het bij mijn buurvrouw prima werkt en wij slapen beneden en de kinderen boven dus dat scheelt een hoop trappen lopen s'nachts ik ga er vanuit dat onze toekomstige beeb net zo'n fijn startritme heeft als de andere 2 en dat was dag en nacht omgekeerd overdag slapen en s'nachts wakker.
    Dus als de beeb dan bij ons slaapt dan kunnen we beter op dat ritme in spelen denk ik. Maar goed eerst zwanger worden we zitten nu in ronde 1 dus kan nog best lang duren natuurlijk.

Hier werd bij de eerste gezegt dat je ze het beste meteen in de eigen kamer kon leggen door de kraamzorg en bij de 2de werd aangeraden om de baby 2 tot 3 maanden in de ouderslaapkamer te laten slapen omdat het beter zou zijn voor de baby. Ze waren een soort van boos dat we dat niet deden omdat er geen ruimte was op onze kamer.
    Maar omdat we nu verhuist zijn en onze kamer nog niet heel groot is hebben we besloten om dan gewoon de kinderwagen te gebruiken dan kan het toch op onze kamer slapen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ons meisje heeft zes maanden bij ons op de kamer geslapen en daarna "noodgedwongen" overgeheveld naar haar eigen kamertje. Opa en oma kwamen op bezoek, vriendlief was weekend weg.... dus mama en baby verhuisd naar kinderkamer. Dochterlief heeft dus twee nachten nog de vertrouwde ademhaling gehoord en daarna sliep ze dus alleen.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Beide kinderen hebben niet bij ons op de kamer geslapen langer dan 2/3 dagen na de geboorte. Zij lagen gewoon in hun eigen kamer, eerst in de wieg en toen in een ledikant. Ik heb ze beide 7 maanden bortstvoeding gegeven, maar hun kamer is ook tegenover die van ons en onze deur staat altijd open. Babyfoon staat naast ons bed. Mijn man haalde de baby dan voor de nachtvoeding en legde hem/haar dan bij mij.
    De reden hiervoor is dat beide kinderen vanaf dag 1 gewoon veel beter sliepen op hun eigen kamer. Kennelijk kregen ze teveel prikkels van ons:D Beide kinderen zijn wel enorm goede slapers dus we hoeven er ook niet telkens uit snachts dat scheelt ook wel denk ik.
    Volgens mij kan je pas echt beslissen over wel of niet bij jou op de kamer als het kindje er is en je wet hoe jij en het kindje eronder bent/is. Ook is elk kindje anders dus wat voor de een geldt, geldt niet per definitie ook voor de 2de.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier tot ongeveer 5 maand snachts bij ons op de kamer geslapen en ik gaf geen bv.
    vanaf 4 maanden overdag in haar eigen bedje.
    de overgang is zonder problemen verlopen.
    ik vond het prettig om haar bij me te hebben.
    ik leerde al haar geluidjes kennen.
    en wist al snel waar ik wel en waar ik niet op moest reageren.
    ik heb haar enorm gemist toen ze in haar eigen kamer ging slapen.
    ik ging namelijk savonds vaak nog even op de rand van het bed zitten en lekker met mijn kop boven de wieg hangen,en genieten van hoe zij lekker lag te slapen.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier bijna 1.5 jaar (uit ruimte gebrek) en ben het spuugzat.
    krijgen maandag de sleutel van ons nieuwe huis en mevrouw gaat linea recta naar haar eigen kamer.

maar baby 2, ook zeker 6 maanden.
    maar geen dag langer.

7. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Wij hebben bewust de kleine meid direct op haar eigen kamertje laten slapen!
    Ik wist zeker dat als ze naast mij had gelegen ik geen oog dicht zou doen!
    Ik liep iedere avond om het half uur naar boven 'om te kijken of ze nog wel ademde?!'
    dit doe ik nu nog hoor...... maar dan 2 x per avond!
    Haha ja echt erg maar als ze bij ons op de kamer had gelegen dan had ik daarom niet kunnen slapen omdat ik dan bij elk kreuntje en krampje van me bed was afgesprongen.
    en onze kleine meid sliep de hele nacht door, van 23.00 uur tot een uur of 07.00
    Je moet gewoon doen wat jou fijner lijkt!

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

ons ventje ging met 3 maanden naar zijn eigen kamertje. Ik gaf al een tijdje geen borstvoeding meer en ik werd veel wakker omdat hij best druk is in zijn slaap. Meneertje vond het prima hoor, hij sliep er meteen goed. Denk dat mama er meer last van had dan hij hihihi

Gewoon net zolang doen wat je goed voelt. De kleintjes van mijn zus hebben allemaal ruim een half jaar bij hun op de kamer gelegen, de kleine van mijn vriendin meteen in haar eigen kamertje. Er zijn geen regels van hoe lang enzo, wel zegt men dat het beter is de eerste maanden bij papa en mama op de kamer....

Deel Deze Pagina