wie zwanger na doorverwijzing gyn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by gillian2009, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    hallo, ik word doorverwezen naar een gyn. omdat ik nog steeds niet zwanger ben. wie zijn er allemaal doorverwezen en was je al redelijk snel zwanger met hulp van gyn?

als je voor het eerst naar de gyn gaat wat doen ze dan? welke testen doen ze eerst en moet alle keren je partner mee?:(

2. 123

123 Niet meer actief

Ja, dat wil ik ook allemaal wel weten....

3. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    123 wil je ook doorverwezen worden of ben je dat al?

4. 123

123 Niet meer actief

Nou, ben bijna een jaar bezig en dan wil ik wel doorverwezen worden. Nog 1 keer proberen en dan ga ik de stap naar de HA nemen. Ik ben ook wel benieuwd wat me dan te wachten staat..

5. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Toen ik voor het eerst bij de gyn kwam begon ze met bloedprikken. Ze keken in m'n bloed of ik wel een eisprong had. Ik moest toen op dag 3 en dag 21 van mijn cyclus bloedprikken.
    Vervolgens werd het zaad van mijn man getest en werd erbij mij een uitstrijkje gemaakt.
    De laatste keer dat ik bij de gyn was hebben ze nog een keer bloedgeprikt om te kijken of ik ooit een soa heb gehad. Dit deden ze als voorbereiding op een HSG. Dat is een rontgenfoto van je baarmoeder.
    Die foto heb ik niet gehad, want toen ik een afspraak moest gaan maken was ik al zwanger.

Volgens mij hoeft je partner niet per sé iedere keer mee. De eerste keer is wel handig want bij ons vroegen ze toen ook veel dingen aan hem. Ik zou dan gewoon vragen of hij die keer daarna mee moet komen.

6. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    hallo,

Ik ben in 2007 doorgewezen naar de gyn na eeb dik jaar zelf te hebben geprobeert.... in het ziekenhuis werd bij ons meteen een sperma onderzoek gedaan doie bij ons goed was... daarna moest ik een half jaat maandelijks komen of mijn eisprong wel kwam... dus elke maand ongeveer 3 keer per maand heen om te kijken of het eitje wel goed groeit of hij ook spring... ook dat was helemaal goed.... daarna hebben we een hsg onderzoek gehad... dat wil zeggen dat er een foto van je eileiders word gemaakt om te kijken of er verklevingen zijn en of ze doorgangkelijk zijn (echt geen prettig onderzoek)... ook dat was helemaal goed... dus niks aan de hand bij ons... daarna moesten we nog een half jaar zelf proberen wat dus niet is gelukt... daarna zijn we verder gegaan met IUI waar de 1ste en de 2de poging van zijn mislukt... 3de poging lukte niet meer want het ziekenhuis had een vakantie-stop... dus ik had 2 rustmaanden... weekje op vakantie geweest, geklust in huis... en BAMM zwanger!!! in de rustmaand!!! en nu alweer 13 weekjes...

Het hele MMM heb ik als zwaar ondervonden... emotioneel elke maand weer een teleurstelling... de IUI vond ik ook zwaar.. lichamelijk die hormonen!!!

Alicia

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij hebben 31-8 de eerste afspraak gehad bij de gyn. Werden paar vragen gesteld, ik kreeg formulier mee voor bloedprikken (hormoonwaardes, chlamydia en rubella), vriend formulier voor sperma-analyse. En werden daarna doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Daar hebben we 20-10 een afspraak, dan moeten we de vragenformulieren meenemen en krijgen we de uitslagen van de onderzoekjes.

Volgens mij duurt het in de MMM best lang voor je zwanger wordt (of het gebeurt al op de natuurlijke manier). Maar de onderzoeken moeten allemaal op een bepaald moment in je cyclus gebeuren, dus dat kost heel veel tijd. Dus het is alsnog voor een groot deel wachten, wachten, wachten.

groetjes

8. 123

123 Niet meer actief

Fijn om jullie ervaringen te horen, dank je wel

9. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    ik loop nu ook bij gyne. eerste afspraak alleen geweest omdat ik eerst wou weten waarom ik zo onregelmatig ongesteld werd. wat ze me natuurlijk niet zo kon vertellen.
    toen formulier gekregen om bloed te laten prikken op dag 3 cyclus, verwijsbrief voor afvalkliniek in ziekenhuis (wou ik zelf ook heel graag), en potje plus briefje voor mijn man.
    daarna ben ik heeeeel lang niet ongesteld geweest, dus weer terug gegaan, echo gehad, niet zwanger, lag wel een heel mooi ei klaar.
    man wel potje ingeleverd, ziekenhuis heeft laten vallen, dus deze week voor een nieuwe poging.
    en intussen bloed kunnen laten prikken.
    do 15 okt uitslag, en dan gaat mijn man voor het eerst mee.

liefs

10. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze een uitstrijkje genomen en een echo gemaakt. Bloedonderzoek volgt nog. Uiteraard stelde de gyn. veel vragen. Ik vond het allemaal heel goed meevallen. Het uitstrijkje en de echo deden totaal geen pijn ofzo. Volgens mij hangt het onderzoek ook wel af van je klachten.

11. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    poeh klinkt toch verschillend en soms best zwaar.Ik stap er maar leeg in en kijk wat ze bij mij denken en willen doen. hoe kunnen ze kijken of je ei goed is en hoe halen ze er eigenlijk een ei uit? bv als je ivf doet ofzo. nog lang niet ad orde maar was benieuwd. klopt het dat je al die dingen zoals ivf en icsi enzo zelf moet betalen? dat dat heel duur is? ( tja je hebt het er wel voor over denk ik als je een kindje wilt.) wachten is niet mijn sterkste punt dus dat zal ik erg moeilijk gaan vinden. maarja. de brief heb ik, nu bellen voor onze eerste afspraak.

12. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    ik weet dat je drie ivf vergoed krijgt (wel je eigen bijdrage van 155 euro per jaar betaal je).
    als het na die drie keer niet lukt moet je zelf gaan betalen, kosten bedragen volgens mij tussen de 1000 euro en 1500 euro.

13. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    ow 3 keer dat is ieder geval iets. wat een geld dan he? 1000 tot 1500.pff we gaan maar uit van het goede.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    En als je IVF of ICSI ondergaat, dan doen ze idd een punctie om je eitjes te krijgen. Voor zover ik weet gaat dat met een lange holle naald, en dan via je buik of via je baarmoeder. Schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn... :S..

Hmm.. wij moeten nog 3 weken wachten en dan krijgen we de uitslagen en volgende onderzoeken..

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben gisteren weer ongesteld geworden. Wij zijn nu een jaar bezig en ik heb een afspraak gemaaakt voor een echo en een gesprek met een gynaecoloog. daar kan ik pas eind oktober terecht. ik moet vrijdag nog wel naar de dokter voor een verwijsbriefje.

maar eigenlijk hoop ik heel erg dat ik net op tijd zwanger raak en helemaal niet meer naar die gyn hoef , want daar kijk ik vreselijk tegenop :S

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Omdat ik in mijn vorige relatie 2 keer een miskraam had gehad en mijn man en ik na 7 maanden nog niet zwanger waren (ik ben namelijk altijd in 1 keer zwanger, althans die 2 keer toevallig wel)..

Het eerste wat gedaan werd was het semen nakijken, nou daar viel bij ons al meteen de bom. Dat was dus van die kwaliteit dat alleen ICSI voor ons een mogelijkheid is.

We zijn ergens in 2005 begonnen met klussen, 2006 de MMM ingerold. Vorig jaar rond deze tijd zwanger van de derde poging ICSI van een tweeling, helaas is deze zwangerschap ook misgegaan.

Toen pas ben ik helemaal onderzocht, op werkelijk alles, ik ben dus kerngezond en zou in princiepe gewoon een gezond kindje moeten kunnen krijgen dmv ICSI>

Afgelopen maandag een embryo teruggeplaatst gekregen...weer heel spannend die wachtweken..

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Nope, reken maar op 3000 euro!!
    Wij zijn top verzekerd, drie pogingen gehad en nu zelf aan het betalen!

Share This Page