minimaal 7 kilo eraf!!!

Discussion in 'De lounge' started by dwazie1980, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    Ok nou dit is wel iets waarvan ik nooit gedacht had het te gaan doen..
    Maar ik ben het zat, meer dan zat, spuugzat!!

Ik word alleen maar zwaarder en zwaarder en ik als vroegere dietiste weet natuurlijk heus wel hoe andere moeten eten om af te vallen maar voor me zelf geen enkele inspiratie.

dus dacht ik wellicht wil iemand samen met mij die 7 kilo aangaan... en goeie tips geven...aan elkaar natuurlijk.

Ik zal beginnen met wat ik vandaag op heb

o: smoothie van yoghurt banaan grapefruit en lijnzaad
    T: paprika
    L: yogurt met muesli en 2 noten repen van Zonnatura
    T: appel
    D: het plan is om vanavond 2x geroosterde boterhammen met zalm en ei te eten.

Drink over gehele dag zeker 2 liter thee en water!!

wie doet er mee....

2. Delta

Delta Niet meer actief

Hm, het is zo weinig!!! En dat zeg ik niet snel.. Je bent zelf dietiste?

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    Was!!!... en idd is wat weinig vandaag... maar dat komt omdat ik aan het werk ben...en niet zo goed wist allemaal mee te slepen naar het werk

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik ben toevallig net 8 kilo kwijt geraakt door meer te bewegen (Hardlopen) en gewoon op mijn voeding te letten. Heb niet heel veel moeite hoeven doen gelukkig.
    Maar ik doe nu even niet mee want als alles goed gaat kom ik komende tijd toch weer kilo's bij haha.

Succes!!

5. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    Esther!!!! geniet maar lekker van het dikker worden!!!!

6. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn eetlijst voor vandaag;

O; muesli met melk, banaan en gebroken lijnzaad
    T; klein handje goji bessen en wat later nog 4 zilvervlies rijstwafels
    L; 3 bruine boterhammen met cottage cheese
    T; magere kwark met aardbeien en 1 peer
    wat later nog een eiwitshake
    A; zilvervlies rijst met verschillende wokgroente, kikker erwten, tomaat en cottage cheese.

Ik houd van eten, en geen honger lijden haha. Dit werkt voor mij goed, ik val nog steeds af. Nu wat langzamer, maar ben er dan ook al wel 23 kwijt.

7. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    Wauw Delta 23 kilo kwijt!!! das super....

8. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Succes, gaat je vast lukken! :)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb een hekel aan hongerlijden dus zo weinig eten zou niks voor mij zijn! Ik mis ook brood in je menu? En een warme maaltijd??
    Ik ben geen diëtiste, maar het lijkt mij ook niet haalbaar om zo'n menu je leven lang vol te houden. Crashen werkt misschien snel, maar hou je niet vol en zodra je normaal gaat eten, dan kom je weer dubbel zo hard aan ( jo- jo'en).
    Mijn advies zou zijn: een goed ontbijt ( gewoon brood, mueslie oid), een tussendoortje van fruit, een goede lunch ( brood), een tussendoortje en een warme gezonde maaltijd.
    Ik zelf moest 4 kilo kwijt en doe het op deze manier. Sporten is niet mijn ding en hou ik ook niet vol, dus het gaat misschien niet zo snel, maar er is nu 2 kilo eraf. Ik maak gebruik van de app: myfitnesspal. Ik gun mijzelf wel wat lekkers maar de kunst is; alles met mate: niet twee/drie keer opscheppen met warm eten en 2 boterhammen ipv 3. verantwoorde tussendoortjes en "slechts" een keer per dag een bakje chips/ chocoladekoekje etc.

10. Delta

Delta Niet meer actief

Het is niet moeilijk om af te vallen, met gezond en genoeg eten kom je er wel. Waarom eet je als avond eten niet wat meer? 2 boterhammen is zo weinig! Of ben je dan nog op je werk?

11. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    @druif je hebt helemaal gelijk vandaag is veelste weinig brood gooi ik er vanaf morgen als Lunch zeker weer in.

het probleem mijn frustratie zit hem meer in ik weet niet zo heel goed waar ik zoveel van aan moet komen, heb ik nooit gehad...
    Woog altijd keurig mijn gewicht.
    Ben geen snoeper, zoetigheid doet mij niets...
    Ben een slechte drinker (behalve de wijntjes dan) dus dat ga ik aanpakken door mezelf te dwingen min 1.5 water/ thee te drinken.
    Drink elke dag een 1 borreltje (wijntje) die ga ik door de weeks ook maar laten staan.
    Chips kan me niet heugen dat ik dat voor het laatst gegeten heb.

Wel ben ik minder gaan bewegen.. drukke baan... weinig tijd en meer vermoeid waardoor ik savonds ook niet meer de kracht heb om iets te doen.

12. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    @delta ik zit met 2 bruine boterhammen echt vol hoor..... en nee ik zit dan niet meer op het werk maar krijg vanavond bezoek dus moet even wat makkelijks zijn...

13. Delta

Delta Niet meer actief

Ah zo, ik snap het! Je hebt natuurlijk ook wel zalm en ei erbij. Dat is wel goed vullend ook.

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

In mijn ogen eet je dus echt te weinig...
    Hoe lang doe je dit al zo?
    Ik heb een heel snelle berekening gemaakt... met misschien nog wel grotere porties dan je daadwerkelijk neemt.... maar ik kom maar net boven de 1000 kcal per dag... jij als diëtiste weet net als ik dat je op het randje van een crashdieet zit...
    Nu kan ik natuurlijk niet zo 1.2.3 je behoefte zien en uitrekenen omdat ik je niet ken, maar vind het erg laag.
    Nadeel is wel, dat wanneer je nu verhoogt dat je in eerste instantie natuurlijk weer wat aan gaat komen....
    Maar goed, nu verlagen gaat je straks uiteindelijk de jojo opleveren.
    Lastig, maar persoonlijk zou ik iets verhogen (tenzij je behoefte rond de 1600 zou zijn... maar dat is aardig laag!)

En dan het bewegen idd..... tijd... tijd is met alle respect 1 vd meest gebruikte excuses.
    Je geeft aan een druk leven te hebben, en in de avond halfdood op de bank te ploffen na het werk.
    Laat me raden.... vooral na het eten?
    Even heel kort gezegd, zorg voor eten wat geen hoge insulinepiek veroorzaakt... dát geeft je de inkakker omdat hij vrij snel erna echt onder peil zakt.

En dan de questie van tijd hebben of tijd maken.
    Niets komt voor niets.... en zo ook met afvallen/sporten.
    Máák er tijd voor, val na het eten niet stil, maar doe bvb de afwas of iets anders en laat je eten even zakken! Dan lekker omkleden en gaan sporten!!!
    De tijd is altijd wel ergens te vinden, alleen de zin/fut niet ;)
    Eenmaal aan het sporten zul je merken dat je lichaam er meer energie nog voor had dan je gevoel!
    Dan daarna lekker douchen en op tijd te bed.... en je zult zien dat je heel snel aan een nieuw ritme zult wennen.
    Ik hoor zooo vaak "geen tijd" dat ik het me gewoon niet voor kan stellen hihihi
    Tuurlijk, er zitten dagen in de week bij dat het echt niet lukt, maar 2x per week een uurtje vrij maken om te sporten móet simpelweg voor iedereen te doen zijn!! Enkel is het vaak de wil die het verschil maakt ;)

Maar doe wat je tegen andere altijd zei om ze te motiveren! !!

Succes

15. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Neem nog wat noten (amandelen, walnoot, hazelnoot) naaste groente als tussendoortje.

Eet ipv gewoon bruin brood spelt of zuurdesembrood, dat vult meer. Neem naast beleg dan elke keer of een extra tomaat of halve avocado erbij, vult goed en is gezond met goede vetten.

Eet lekkere maaltijdsalades die je volgooit met gezonde dingen die goede vetten bevatten zoals vette vis, avocado, noten. Voeg wat kip, ei of kaas toe voor de eiwitten.

Varieer gewoon. Belangrijk is dat je inderdaad niet te weinig eet, dan val je niet af. Naast het afvallen moet je streven naar gezond voedsel, niet te eenzijdig.

Verder twee stuks fruit. Je kunt ook s ochtends wat blauwe bessen toevoegen nog.

Succes en eet vooral lekker!

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    die 2 notenrepen zijn puuuuur suiker..

bedoel je de zonnatura pindacrunch of echt de notenreep? check de ingredientenlijst eens.. die dingen bulken van suiker/rietsuiker enzo.. kunnen ze nog zo'n leuke reclame maken ;)

bovendien bevatten die bommen 135 kcal PER reep, wat al 270 kcal maakt voor 2 mini reepjes.. kun je beter een vol bord havermout eten met lijnzaad, chiazaad,hennepzaad, etc.. veeeel meer en gezonder met MINDER calorieën :)

Zonnatura Notenmix Reep

17. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee!ik heb 2 weken geleden besloten dat het genoeg is en ik ga in eerste instantie voor 10 kilo. Ik doe het echter rustig aan en mijn doel is dat deze 10 er in augustus af is.

Ik probeer 2 keer in de week te wielrennen, maar moet helaas van nul beginnen dus doe het nog binnen op de hometrainer. Verder 1 keer in de week zwemmen.

Ik heb zon hippe stappenteller gekocht en in de app die erbij zit kan je ook invullen wat je eet over een dag en hoeveel minder je moet eten tov verbranding om in augustus die 10 eraf te hebben.

Ik eet:
    Ontbijt 1 bruine boterham met zoet beleg en sinaasappelsap (zal tussen mijn oren zitten, maar ik kom niet op gang zonder suiker)
    Stuk fruit
    Lunch met 2 bruine boterhammen met hartig beleg plus kopje soep
    Stuk fruit
    Normale portie avondeten.

Ik probeer ook water/thee te drinken, maar mijn koffieverslaving is nog wat hardnekkig :)

Ik ben net klaar met mijn 4 daagse crashdieet van de geronemeerde Dokter Buikgriep, en dat zie je goed!

Savonds heb ik nog vaak zin in iets lekkers en bijvoorbeeld komkommer doet dan weinig voor me, iemand nog tips?

Succes!

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Kan er een medische oorzaak zijn dat je aankomt in gewicht? Of weet je dat het puur aan je voeding en beweging ligt???

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    in fruit zitten ook fruitsuikers he?

je krijgt nu 's morgens suiker binnen met zoet beleg, sinaasappelsap ( helemaal een bom suiker én calorieën, vooral als het geen echt sinaasappelsap is) , en tussendoor met 2 stuks fruit.. van suiker kom je ook aan he? vaak nog meer als door vet eten..in de koffie/thee ook nog suiker toevallig? zou dat echt minder gaan eten..

als tussendoortje bijv cherry tomaatjes... haring ( gezonde vetten) amandelen, etc..

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Sporten moet je tijd voor vrij maken!
    Ik werk ook dan nog de kinderen en het huishouden en dit alles komt op mij neer omdat man 60uur in de week werkt.Maar ik maak elke dag min 3kwartier ruimte voor sporten. Heb thuis een crosstrainer waar ik per dag 30min op ga en daarnaast doe ik buikspieren en squats.
    Ik heb nog nooit zoveel energie gehad sinds ik sport en gezond eet.

Share This Page