Vraagje over zelf verslag schrijven functioneringsgesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Zoals de titel al zegt: ik moet zelf het verslag schrijven van mijn functioneringsgesprek. Het verslag schrijven vind ik niet moeilijk, maar ik vraag me het volgende af:
    schrijf ik het in de ik-vorm of in de Pientje-vorm? Dus b.v. Ik heb aangegeven extra taken te kunnen doen, of Pientje heeft aangegeven extra taken te kunnen doen?

Ben er nu mee bezig, hoop dat iemand snel antwoord weet .:)

2. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ligt er denk ik aan voor wie het is. Is het echt voor jou om terug te lezen ik vorm.
    Is het voor je manager (omdat die te lui is het zelf te doen) zou ik zeggen in de zij vorm.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Precies wat hierboven ook wordt gezegd.
    Vraag het dus even aan je manager, of je het namens jezelf of namens hem/haar schrijft.

Ik heb vaak trainingen gegeven aan managers over de hele beoordelingscyclus, en gaf ze dit vaak als advies: laat de medewerker zélf het verslag schrijven, dat zorgt ervoor dat zij zich echt goed voorbereiden, en neemt jou wat werk uit handen. Veel leidinggevenden hebben een team van 20 of nog meer medewerkers. Als je voor allemaal het verslag moet maken (en dan nog een beoordelingsgesprek ook, dus al gauw 2 keer per jaar zo'n ronde) dan kost dat zeeën van tijd die ook anders gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld voor het voeren van een écht goed gesprek over het functioneren, ipv voor het invullen van een formulier.

4. pientje1

Haha voor allebei, het komt gewoon in mijn dossier. Onder het mom van: ik wil zien wat je zelf opgepikt hebt tijdens het gesprek, moeten we het zelf schrijven. Maar jij hebt ook al door wat de echte rede is :p.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als je manager het zo geformuleerd heeft, zou ik het in de ik-vorm schrijven.

6. pientje1

Ze gaf zelf ook toe dat het ook was om haar wat werk uit handen te nemen. Vind het niet erg om te doen, maar weet nu niet hoe ik het moet schrijven.

7. Bri

Bri Niet meer actief

hmmm, met die reden erbij is het inderdaad weer heel dubbel.

8. pientje1

Oke toch, ben het nu in de Pientje-vorm aan het schrijven.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Lijkt me goed hoor, in de Pientjevorm. Het is nl allebei goed, als je manager er zo'n dubbele reden bij geeft.
    Succes!

10. pientje1

Bedankt Bri! :)

Deel Deze Pagina