vraagje over zelfcheck van de stijging van hcg.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi hoi

ik heb een vraag
    sinds ik weet dat de ovulatietesten idd positief zijn als je zwanger bent,en ik nog niet weet of deze zwangerschap goed is
    gebruik ik hem om te kijken of de controlestreep duidelijker word na verloop van tijd.ik doe er 1 om de 4 dagen ongeveer.
    controlestreep word inderdaad steeds donkerder.
    nu is mijn vraag,gebeurt dit ook als je zwanger bent van alleen een vruchtzak,of heeft het toch echt wel een goede betekenis? :oops: misschien een domme vraag,maar ik zie het zelf als een goed teken.
    maar stijgt je hcg wel op de manier waarop het zou doen bij een normale zwangerschap bij een windei?
    want daar gaat het om,dat ik volgende week weet of het een windei is. :(:

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    kan. Je kan idd stijgend HCG hebben terwijl er alleen een placenta in ontwikkeling / groei is en geen vruchtje.
    probeer je je eigen kop niet gek te maken. Zolang er geen bloed en rare krampen is, probeer er dan vanuit te gaan dat het goed zit. Ik ben nu 5w en weet dus ook niet of het goed is, maar ik probeer er wel van te genieten. Als het dan mis is, is me dan wel dit kindje afgenomen, maar heb ik in elk geval wel genoten!

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou er mee stoppen meid, ik heb het ook gedaan, (elke week ongeveer), en zo rond 8-9 weken was de test niet positief meer, dus ik natuurlijk in paniek!

Mocht toen bij de ha bloed laten prikken en m'n hcg was wel gigantisch gestegen.

Dus ga er niet te veel op af ;)

Veel sterkte!

4. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Volgens mij heb je als je alleen een vruchtzakje hebt ook HcG, je test immers ook positief met een gewone zwangerschapstest.
    Ik zou er maar mee stoppen, het lijkt mij niet echt zinnig!

5. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik heb zelfs bloed geprikt om de paar dagen in het ziekenhuis om te kijken of me hcg gestegen was,en ook ik bleek later een leeg vruchtzakje te hebben(tja sorrie,windei vind ik zo'n ... woord)
    Je hcg stijgt dan gewoon hoor.

Maar je kunt je nu wel van alles in je hoofd gaan halen,maar het enige wat je kan doen is wachten op de echo,die zal je zekerheid kunnen geven!

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Beste Miranda,

probeer jezelf nu niet gek te maken door alsmaar een test te doen, laat staan een ovulatietest...
    Als het helpt wil ik wel met je mee aftellen naar volgende week donderdag :)

Nog 6 nachtjes en als in tussentijd geen ongi is gekomen, dan zul je met de echo meer duidelijkheid krijgen.
    Makkelijk gezegd he? Maar er zit echt niets anders op dan afwachten...

Groet van Kiki

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik sluit me helemaal bij Kiki aan...
    Donder die testen weg en we tellen gewoon samen af naar Donderdag!
    Elmo

8. Niet meer actief

thanx girls...
    k weet niet ...
    was zoals de meesten van jullie weten tijdje terug hartstikke chagrijnig,nadat er een vruchtzak te zien was ging het wel weer,maar nu de volgende vraag..
    en ik kan gewoon helemaal niet goed tegen die onzekerheid,gedraag me thuis ook onverschillig en prikkelbaar...ik probeer af en toe zelfs te vergeten dat ik zwanger ben,omdat er een kans is dat t mis is...word ook nog niet veel over gesproken hier...maar wel onrustig slapen,dus al slaap ik gewoon netjes 8 uur per ncht,als ik wakker word is het alsof ik overreden ben door een trein,bij wijze van...en dan wil ik gezellig meekletsen ovr kwaaltjes,maar dan denk ik,wat nou als het alleen een vruchtzak is,sta ik dan niet voor l*l met mijn kwaaltjes,die dan dus nergens betrekking op hadden...
    pffffff....ik wou dat ik tuis zo'n echo apparaat had staan,gewoon zo'n lomp ding midden in de woonkamer haha....mja..kan niet he..

9. Niet meer actief

nog 5 nachtjes..

Deel Deze Pagina