nee vanuit kruip ineens zelf gaan zitten..dat is DE manier...helaas kan je daar weinig aan helpen...juist door vaak te helpen te blijven zitten door bijv aan de vingertjes vast te houden, gaat ze het zo fijn vinden en frustreert het mss juist nog erger dat ze het nog niet kan.. lekker veel op de grond laten spelen en lekker veel laten kruipen...en wie weet doet ze het ineens! mijn zoontje ging met precies 8 mnd ineens van zeehondjes kruipen naar echt kruipen en tegelijktijd zelfstandig gaan zitten
Dan doe je het 100x per dag 5 minuutjes.. Het is wel heel belangrijk voor de ontwikkeling van de rugspieren die ze bij heel veel nodig hebben Maar ze gooit haar gezicht in het kleed? En dan? Dan gat ze huilen of wat?
@Sam20: ja dan gaat ze huilen, nou ja, brullen eigenlijk. Tenminste, dat was tot vandaag...begin van de avond haar op haar buik gelegd en ze hield het ineens 10 minuten vol! Ik had haar zo neergelegd dat ze me vanuit die positie goed kon zien, en dat leek ze leuk te vinden. Morgen maar weer proberen!
spiegeltje helpt enorm goed ok mijn kindjes vinden buiklig juist heel prettig, maar zijn ook buikslapers...maar jongste "speelt" nu al op de buik
Goedzo dat t gelukt is! Oefenin baart kunst hihi Bij ons was het in t begin ook brullen hoor.. Maar goed toen was ie 3 maanden ofzo haha en t cb maar aan me hoofd zeuren dat t moest en bla bla Ik deed het ook wel.. Alleen als ie echt ging huilen pakte ik m gewoon op en dat was na 2 min al haha Nu ligt hij rustig een half uur 3 kwartie op zn buik te spelen Dus gewoon blijven doen en dan gaat ze t vanzelf leuk vinden , geef der iets om te spelen, ga er zelf lekker bij liggen dn komt t best goed
Ja, ging ineens erg snel... Onze dochter is wel van het eerst eens goed bekijken en bedenken hoe ze het moet doen, maar als het dan een keer gelukt is heeft ze het vertrouwen en gaat het ineens erg goed! Er was wel in een keer niks meer veilig, haha... Wat betreft het op de buik laten spelen: spiegeltje doet inderdaad wonderen! Vond ze erg leuk...