vraagje over ziekenhuisbezoek, nog voor zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kawaii, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hallo,

even een vraagje, ik hoop dat ik daarvoor hier op je juiste plek ben.
    Mijn zwangerschap loopt helaas niet helemaal voorspoedig, waardoor ik heel veel naar het ziekenhuis moet. Echo's, controles, onderzoeken, enzovoorts enzovoorts. Ik werk fulltime, maar moet nu dus veel uren weg omdat ik zo vaak naar het ziekenhuis moet. De afgelopen (en komende) weken komt dat neer op toch zeker een halve dag per week...
    Tot nu toe heb ik daar steeds mijn snipperdagen voor opgegeven. Mijn baas is wel zo aardig geweest om ze zoveel mogelijk te verrekenen met mijn ATV-dagen, maar toch kost het me op deze manier wel heel veel dagen terwijl ik er eigenlijk niks aan kan doen. Zou deze snipperdagen liever bewaren tot na mijn verlof eigenlijk, dan heb ik er veel meer aan!

Klopt het dat de uren voor ziekenhuisbezoeken n.a.v. zwangerschap voor eigen kosten zijn? Of hoor ik daar gewoon "betaald vrij" voor te krijgen, zoals bijvoorbeeld een ziekmelding?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kawaii,

Over verlof voor doktersbezoek bestaan geen wettelijke regelingen.
    In je CAO kunnen hierover afspraken staan.
    Je kunt voor informatie hierover terecht bij het juridisch loket, een vakbond of je werkgever.

Op de site van de rijksoverheid vind je aanvullende informatie over zwangerschapsonderzoek onder werktijd.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina