Je moet er eens in de zoveel tijd wat mee doen toch? Ik heb hem nu alweer twee jaar en hij is zo traag als dikke stront tegen een berg op. Kan iemand mij in hele simpele taal uitleggen stap voor stap wat ik moet doen? Je hebt het tegen een echt dummie namelijk
Zet alles wat je wilt bewaren (inclusief je adressenbestand uit je mailprogramma, je mailtjes als die niet al op internet worden opgeslagen, je bookmarks en al je andere bestanden) op een extern iets, een harde schijf of usb-stick. Pak de installatiecd, stop hem erin, installeer Windows opnieuw (ik ga ervanuit dat je Windows hebt), zet alles weer terug en klaar is kees. Oftewel: als je er niet een beetje kaas van gegeten hebt, denk ik dat je hem beter kunt wegbrengen om het door iemand te laten doen die er wel verstand van heeft. Klinkt een beetje flauw, maar dat meen ik echt. Het is best lastig als je niet weer waar alle bestanden staan en hoe je die netjes ergens anders moet opslaan.
Ja, zit die er niet bij? Recovery, heet-ie ook weleens. Als je die niet hebt, dan kun je als je legaal wilt doen alleen maar wat oppervlakkig opschonen.
Dan is het het handigst om je harde schijf te defragmenteren. Daar staan wel beschrijvingen van op internet als je zoekt op defragmenteren. Dat zou moeten lukken, kost alleen wat tijd.
de prefetch map legen. Ga via start naar computer klik op de c-schijf klik op de map windows klik op map prefetch je moet waarschijnlijk toestemming geven om in de map te komen. Delete alle files in deze map ( eerste selecteren, shift indrukken, naar onderste bestand scrollen en dan allemaal verwijderen) Ik doe dat elke twee weken en dan gaat ie al een stuk sneller.
En als je dan je schijf een beetje hebt opgeruimd, dan defragmenteren, dan wordt alles weer compact achter elkaar gezet (nou ja, een computerdeskundige zal hier natuurlijk hard om lachen, maar het gaat om het beeld).