Mijn zoontje is bijna 7 weken oud en ik vroeg me af hoe het met de zitverkleiner zit van de maxi-cosi. Als je de zitverkleiner omhoog trekt (dus de hoofdrand naar boven) dan komt er een soort kuiltje bij waar de billen van de baby zitten (omdat de zitverkleiner dus omhoog getrokken wordt komt daar ruimte). Ik hoop dat ik het zo een beetje goed omschrijf. Mag dat? Of moet je de verkleiner er dan uithalen? Ik zie namelijk als we ons zoontje in de MC zetten dat hij met zijn hoofdje al bijna op de rand zit en er niet meer lekker in ligt met zijn hoofdje.
Wij hebben hem er ook bij 7 weken uitgehaald en ze zat veel lekkerder. Nu kon ze tenminste haar hoofdje draaien en rondkijken xxxxx
7 weken oud en het hoofdje aan de rand?dan doe je iets niet goed volgens mij. mijn zoontje zat tot 11 maanden oud(groot kindje op +2groeilijn) in MC.wel vanaf week 2 zonder de verkleiner.
Je kan het beste het kussentje eruit halen. Dan heeft de kleine nog wel de extra steun bij zijn hoofdje. Als je de verkleiner eruit haalt zit er in de onderkant een gat. Kussentje eruit tadaaa, ruimte genoeg
Wilde het net zeggen idd. Eerst alleen het kussentje onder billen vandaan halen, dan zakken ze weer wat verder in het zitvlak en krijgen ze weer wat extra ruimte.
Eerst inderdaad het kussentje bij de billen eruit (als dat kan bij je type). Dan is er weer wat meer ruimte om door te groeien. Ik heb vanochtend de hoofdsteun ook eruit gehaald, omdat mijn jochie echt niet lekker meer lag. Hij heeft een lange romp, dus met zijn hoofd zat hij echt stijf tegen die hoofdsteun aan. Nu leg ik er nog even een opgerolde hydrofiel naast..
Ik bedoel aan de rand van de verkleiner Ik heb een maxi cosi cabriofix. Zal eens kijken want ik wist niet dat je er ook losse delen uit kon halen! Dan zal ik het deel onder de billen er eens uithalen! Kijken of dat verschil bied.
Dat hebben wij dus ook gedaan, en dat wilde ik dus zelf ook voorstellen. onze man heeft tot een maand of 4/5 met de verkleiner op die manier gezeten.
Ik heb er nu een schuimkussentje uitgehaald in de vorm van een soort driehoekje, is dat wat jullie bedoelen?? Dan zakt mijn zoontje een stuk met zijn billen waardoor hij bij zijn hoofd weer meer ruimte heeft...klopt dit??
dochter is nu 9 weken en heb dat ding er 2 weken geleden uit gehaald, in combinatie met de voetenzak zat ze heel erg opgepropt. nu is ze ook lang 60cm en zo zit ze er prima in.