Ik weet het ineens allemaal niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mama86mama, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Mijn contract loopt 1 mei af. Mijn werkgever heeft aangegeven dat hij hem gewoon gaat verlengen, hij is op de hoogte van mijn zwangerschap. Ik ben wezen solliciteren bij een ander bedrijf. ondanks dat ik zwanger ben willen ze mij in dienst hebben, omdat ze denken dat ik een aanwinst ben voor het bedrijf. Ik heb gisteren voorlopig een oproep contract getekend alvast bij dat nieuwe bedrijf omdat ik voornemens was wel nog een half jaar bij te tekenen bij me huidige werkgever omdat ik dat had toegezegd, maar deze kans kwam zo onverwachts. Mijn huidige werkgever heeft mij een 4 uren contract gegeven en wil me niet meer geven compleet in zijn voordeel omdat als hij met teveel personeel zit kan hij mij minder in roosteren (in mijn nadeel dus) ik weet niet eens wat voor contract ik krijg en voor hoelang (ik schat in 3 maanden ivm zwangerschap, als hij me n half jaar geeft ben ik de hele maand sept oktober en november er niet ivm verlof) Nu heeft het nieuwe bedrijf mij aangegeven dat ze me wel voor 2 dagen kunnen inroosteren maar op de zaterdag en zondag vanaf 1 mei (op zaterdag pas ik op mijn neefje en zondag is de dag van me eigen gezien omdat me vriend van ma - vrijdag werkt, dus dit zie ik niet zo zitten.

wat zouden jullie doen:

nog evenbij huidige baas blijven en bij het nieuwe bedrijf als oproepkracht werken, en dan na me verlof helemaal daar in dienst.

of proberen op te zeggen bij oude bedrijf en per 1 mei bij nieuwe bedrijf beginnen en dan t hele weekend alvast. (kost best veel gedoe en geregel en wil me zus ook niet laten vallen)

Ik weet niet meer wat ik doen moet..........
    :(

2. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Wat is jou bedoeling qua werkdagen? Wil je een paar uur in de week werken, of wil je juist full time werken??

Kun je niet bij de nieuwe werkgever bijv. in dienst en dan full time, of is dat niet wat je wil??

Als jij alleen uit die 2 opties kan kiezen, dan zou ik voor het eerste gaan, aangezien je de zondag voor je eigen wilt.

En dan vraag ik me ook af of je van je eigen inkomsten moet leven,of heb je een man. vriend die ook bijverdient?
    Anders zit je volgens mij tijdens je verlof zonder inkomsten, als je maar een 4 uren contract hebt. ( dat je alleen die 4 uur betaald krijgt)
    Heb er ook niet alle verstand van, hoe dat zit met verlof..

3. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Ik wil 3 dagen per week werken (max)
    UWV kijkt naar wat je de laatste 13 weken gemiddeld hebt gewerkt en dat is ook wat je tijdens je verlof krijgt. en mijn vriend werkt wel maar heb wel mijn inkomsten nodig
    x

4. Loe

Loe Niet meer actief

ik zou het eerste doen!

5. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik zou voor de eerste optie gaan,de dag voor het gezin vind ik wel belangrijk.

6. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

dan zou ik ook voor optie 1 gaan :) je gezin is wel belangrijk toch

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook voor optie 1 gaan. Vind het gezin ook erg belangrijk.
    Daarbij voel je je nu misschien wel heel goed, maar als je door de week je gezin, huishouden en werk hebt en in het weekend nog moet werken, wordt dat straks misschien wel te veel van het goede.

Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina