Beste verloskundigen, Sinds gisteravond heb ik, bij het maken van bepaalde bewegingen (bijv. omdraaien in bed of been optillen), pijnscheuten in een schaamlip. Ik heb het idee dat het vanuit m'n lies komt, hoewel ik het meestal dus alleen in mn schaamlip voel. Op dit moment voel ik het trouwens constant, gelukkig niet echt pijnlijk nu maar een beetje als zeurend op de achtergrond aanwezig. Kan dit ook bandenpijn zijn? Ergens vind ik de pijn wel vergelijkbaar... ik voel de pijn er in trekken, zeg maar. Verder had ik vannacht en vanmorgen enorme aandrang om te plassen, maar toen ik naar de wc ging kon ik niet "doorplassen": er was wel een normale hoeveelheid urine, maar dat kwam er rustig uit -> alsof je een kraantje zachtjes open hebt gedraaid, zeg maar ). Nu heb ik nog nooit blaasontsteking gehad oid, dus ik heb geen idee of bovenstaande daar verband mee kan houden, maar is het, als dat anders plassen aanhoudt, verstandig om morgen toch maar even mijn urine te laten testen? Bvd!
Hoi Dramaqueentje, ik weetn iet of je intussen al actie hebt ondernomen op je urine, maar het kan inderdaad zijn dat het door een blaasontsteking komt. Je zou het voor de zekerheid kunnen laten testen. Maar als ik het zo lees, denk ik dat je kindje is gaan indalen. Kan geen kwaad, maar de klachtjes die je beschrijft kloppen hier wel bij. Meer rek op je banden onderin en een ander gevoel bij het plassen, waarschijnlijk doordat het koppie op je blaas drukt. Het klinkt in ieder geval helemaal niet raar, zeker niet ten tijde van de 30-weken-groeispurt van het kindje. groetjes Brigitte