ik weet het ff niet meer Ik stop 6 weken van te voren en ben 3 dec uitgerekend, dus heb ik daarna nog 10 weken.. maar stel dat ik nou 2 weken te vroeg beval? heb ik dan daarna alsnog 10 weken? dan zou ik toch 2 weken minder hebben? ik lees namelijk overal dat je wel 16 weken houdt maar ook dat het ingaat op moment van bevalling.. denk ik nou zo moeilijk???
Je hebt sowieso 16 weken. Minimaal. Beval je eerder, blijft de datum dat je weer zou beginnen hetzelfde. In jouw geval heb je dan nog 10 weken. Mocht je later bevallen, krijg je die dag(en)/weken extra.
Je houd idd minimaal die 16 weken, dus ook als je vroeger bevalt.. De dagen die je later zou bevallen die worden er wel bij opgeteld, dus dan duurt je verlof idd langer
oke vandaar dat ik dus dan kaartje moet opsturen naar P&O ofzo zodat ze mijn eind datum van verlof kunnen bekijken.. ik dacht namelijk al dat ik dan bijv eerder moest beginnen als ik eerder beval maar gelukkig niet... was dat vroeger anders? ik hoor namelijk mijn collega's erover dat ze vroeger als ze overtijd gingen minder weken overhielden
ja vroeger had je 6 weken ervoor en 6 weken erna. Als je dan bijvoorbeeld 4 weken te vroeg beviel had je maar 8 weken in totaal.
Nu heb je idd de weken die zowiezo stonden zeker en als je later bevalt krijg je die dagen extra. IK ben bv met precies 37 weken bevallen en heb nu 13 weken erna, ook 6 weken eerder gestopt met werken. Vind ik heerlijk, na deze week heb ik die 3 weken nog.