Vraagje over zwangerschapsverschijnselen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, ik heb ook een vraagje.

Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen want ik ben ondertussen op van de zenuwen. Ik heb eigenlijk twee vragen.

Ik had vorige week een postieve test, omdat mijn cyclus erg onregelmatig is weet ik echt niet hoe ver ik ben. Ik was op 2 nov. voor het laatst ongesteld en mijn vriend en ik hebben alleen op 30 nov. en 2 dec. geklust (andere keren hebben we nog een condoom gebruikt).
    Mijn cyclus liep van 40 tot 60 dagen. Weten jullie hoe ver ik dan ongeveer ben?

En ik heb ook helemaal geen verschijnselen, behalve steeds een knoop in mijn maag, maar dat komt omdat ik zo zenuwachtig ben, denk ik.
    Ik voel echt helemaal niets.

9 januari heb ik mijn 1e echo en ik ben zo bang dat het hartje dan niet klopt ofzo.

Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bloem,

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Om maar meteen een fabeltje uit de weg te ruimen, je hoeft helemaal geen zwangerschapsverschijnselen te hebben! Het wel of niet hebben van verschijnselen zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap, ook het plotseling opkomen of verdwijnen van kwaaltjes geeft geen enkele informatie! Dus ga daar niet op af! Je hebt een positieve test, dus je bent zwanger. Misschien krijg jij helemaal geen last van zwangerschapsverschijnselen, of misschien komt het nog. Dat kun je nooit zeggen van tevoren.
    Omdat je cyclus erg onregelmatig is kun je op basis daarvan eigenlijk geen uitspraak doen over hoe lang je zwanger bent. Maar het feit dat je alleen op die twee dagen onbeschermd hebt gevreeën, lijkt erop dat je nu ongeveer 5 weken zwanger bent. Ik kan dat niet met zekerheid zeggen, vanwege jouw cyclus, je zult moeten wachten op de echo, die kan het op 3 dagen nauwkeurig berekenen.
    Heb vertrouwen in je lijf, in je zwangerschap, maak je niet teveel zorgen. Je bent jong en ik neem aan gezond, dan heb je verreweg de meeste kans dat het goed gaat allemaal. Geniet dus van je zwangerschap en bedenk ook dat een beetje onzekerheid er echt bijhoort die eerste periode.

Gebruik je al foliumzuur? Zoniet, dan zou ik daar alsnog mee beginnen. Kijk ook eens op de site www.zwangernu.nl Daar vind je allerlei informatie over wat je wel en niet mag eten en hoe je het best kunt leven nu je zwanger bent.
    Ik wens je een goede zwangerschap, en bij vragen weet je ons te vinden!

Mirjam

3. Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie.
    Dit stelt me echt een beetje gerust!

Ik maak me zo druk om alles, word er zelf helemaal gek van.
    Ik moet maar gewoon afwachten tot 9 jan. Dan zou ik ongeveer 7 weken zijn, dan moet er toch iets te zien zijn of niet?

Alvast fijne feestdagen en nogmaals bedankt!
    Bedankt voor de medewerking en alvast prettige feestdagen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Bloem,

ja, bij 7 weken zie je in elk geval een kloppend hartje, en ook al een hoofdje en een lijfje.
    Sterkte met het geduldig afwachten tot de 9e, wat duurt dat dan lang he voor je gevoel?

Ook fijne feestdagen gewenst!
    Mirjam

5. Niet meer actief

dank je wel. Ik ben alweer iets rustiger.
    Ik ben ook zo bang dat mijn gestress ook slecht is voor het kindje, maak ik me daar ook weer zorgen om...pfff zwanger is is nog niet zo makkelijk!

Deel Deze Pagina