Bedje opmaken van een midden juli baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje84, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ben nieuwsgierig en vroeg me af of je bij een zomerkindje ook twee dekens opelkaar moet gaan gebruiken.

Heb er wel twee voor het ledikant en twee voor de wieg, maar dat leek me sowieso wel handig in het geval van lekkende luiers enzo, maar was dus wel benieuwd of je het met 1 deken of met 2 dekens per keer moet opmaken.

Ik weet dat ik dit ook nog wel van de kraamzorg ga horen, maar ik ben nieuwsgierig ;)

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik ga er 1 gebruiken. Als de baby het straks koud heeft dan pakt ze de andere deken er maar bij :p

Niet al te druk om maken :)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb nog nooit het bed opgemaakt met 2 dekens? Idd gewoon opmaken en wanneer nodig een deken erop leggen.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    je maakt een bedje toch nooit op met 2 dekens?!
    in princiepe doe je het dekentje dubbel.. maar in de zomer zou ik dat niet doen.
    zou slaapzakje aandoen,lakentje en dan de deken enkel erop leggen.
    ligt er natuurlijk ook aan hoe warm het is, en hoe goed je kindje je warm kan houden.

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik ga er ook maar 1 doen, en dan niet dubbel.
    Denk dat t warm genoeg is in Juli?
    Mijn meisje komt ook midden juli btw :D

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb het bedje alleen opgemaakt met 2 dekentjes toen het van de winter zo verrotte koud was. Verder gewoon het bedje opmaken met 1 dekentje. Is echt wel genoeg.

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik heb wel 2 dekentjes maar nog steeds 1 in de verpakking.

Laten we maar eerst hopen dat het mooi weer word ;)

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bij mijn zoontje (van eind juni) 1 dekentje gebruikt. Maar de eerste nachten nog wel een extra omslag om hem heen gedaan. Ja, het is warm in juli, maar nog altijd een stuk kouder dan de 37 graden die hij/zij gewend was in d ebuik. Verder zou ik gewoon op zijn temp letten, voelt het nekje lekker warm, dan is een extra deken echt niet nodig.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook 1 dekentje per keer bij onze oudste, van 16 juli ;) . Misschien weleens dubbel gevouwen, dat wel... en later (na 2 maanden) lag ze alleen in een slaapzakje, zonder lakentje of dekentje.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier ook maar 1 dekentje (kindje in oktober), zeker in juli lijkt me meer niet nodig. Je hebt de 1e dagen al een (of 2) kruik voor als je kindje niet warm genoeg blijft. Maar tegen die tijd blijkt vanzelf wel wat je nodig hebt als je de temperatuur opneemt en de kraamhulp weet 't ook wel.

Maar het is natuurlijk altijd handig om meerdere dekentjes te hebben. Ik heb er 4. bij spugen, kou, lekkende luier gebruik je wat vaker een nieuwe.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Ik ben kraamverzorgster en als ik aankom bij een gezin maak ik netjes t bed voor t gezin op als je maar zorgt dat je een molton,hoeslaken,lakentje en dekentje
    Hebt dan kan ze m mooi opmaken natuurlijk kan je m nu voor de sier opmaken maar we kijken t altijd nog extra even na,helemaal niet druk om maken stel dat t toch te warm word ligt t kindje zelfs alleen onder een lakentje maar dekentjes doen we nooit dubbel alleen uit nood als t kindje echt te koud is

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik maak het bedje net als bij Levi op.
    Molton, onderlaken, lakentje, dekentje. Alles wat dan te warm is haalt de kraam er maar weer af ;)
    Stel dat je 'snachts bevalt of kindje kan zich nog niet goed op temp houden heb je het dekentje misschien wel nodig.

Heb qua (onder)lakens 3 setjes, en dekentjes heb ik er 2 van.

Deel Deze Pagina