Hallo meiden, Ik vraag me iets af: mijn hubbie heeft twee prachtige dochters uit een eerdere relatie. Nu zijn wij aan het proberen voor een kleintje van ons samen (zeg maar gewoon de zgnd tweede leg ). Ik ben al wat ouder en ondanks dat ik er allemaal (nog) redelijk ontspannen onder ben, vraag ik me natuurlijk best wel eens af hoe lang het gaat duren voor ik zwanger ben. Manlief is een macho: "schat ik heb snelle zwemmertjes, maak je geen zorgen " (beide dochters waren van een eerste poging!). Nu is mijn vraag: heeft iemand wel eens mee gemaakt dat de zwemmertjes bij een man met het ouder worden wat trager worden?! met andere woorden: als hij toen goed vruchtbaar was, is hij dat nu dan ook?! Ben beniewd naar jullie reacties! groetjes, Joyce
hoi! Ik denk als je echt zekerheid wilt hebben, dat je de zwemmertjes best misschien een keertje laat testen? Ik wens jullie supper veel succes! groetjes Sarah
Het is eigenlijk hetzelfde als met de eitjes van de vrouw. Naarmate de vrouw ouder wordt des te minder het kwaliteit van de eitjes. Bij de man is dit ook met het sperma. Alleen de leeftijd verschilt dacht ik. Maar op internet is hier genoeg over te vinden. Succes in ieder geval. Vanilia
Hey Joyce, Wij zitten in dezelfde situatie... mijn hubbie heeft ook kinderen (drie jongens) uit zijn vorige relatie, en ik ben ook 36! Ik maak me nog geen zorgen over de kwaliteit van zijn zaad. Ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben. Hoe lang zijn jullie al bezig? Groetjes, Jana
Hoi Jana! Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen, maar je vraagt het je wel eens af..... Wij zijn nu bezig met ronde 6. Eigenlijk ben ik er best relaxed onder. Ik ben best regelmatig en heb elke maand netjes eisprong. Mijn huisarts zegt (ik was daar toevallig voor iets anders) dat het door leeftijd vaak langer duurt ivm eisprong problemen, maar zolang als dat regelmatig is het eigenlijk niet zoveel uitmaakt hoe oud je bent! Hoe lang zijn jullie al bezig?! Was jouw hubbie er meteen voor in om nog een kindje van jullie samen te krijgen? Groetjes, Joyce
Hoi Joyce, Wij zitten in ronde 5. Ik heb een regelmatige cyclus dus ik neem aan ook gewoon een eisprong, al weet ik niet precies wanneer. Ik doe niet aan temperaturen of ovulatietesten om het een beetje relaxed te houden, dus ik ga af op mijn afscheiding en de calculator. En op mijn eigen libido natuurlijk. Mocht het in ronde 6 nog niet gelukt zijn, dan probeer ik misschien wel eens zo'n ovulatietestje. Mijn hubbie moest er wel even over nadenken. Hij was nog niet zolang gescheiden toen wij een relatie kregen, en had zelfs al overwogen zich te laten steriliseren... Nu wil hij heel graag nog een kindje van ons samen. Hoe ging dat bij jullie? Groetjes Jana
Zo ging dat ook bij ons. Hij wilde zich in zijn huwelijk al laten steriliseren maar de uroloog stuurde hem terug omdat hij hem nog te jong vond. Hij moest er met mij best wel over nadenken. Hij mist zijn kinderen nog steeds heel erg omdat hij die maar om het weekend ziet . Hij had eerst het idee dat het niet eerlijk zou zijn dat de meiden hem maar zo weinig zien, en een nieuw kindje wel elke dag bij hem zou zijn. Hij wilde ook niet het idee hebben dat hij de meiden zou "vervangen". Klinkt misschien een beetje raar zoals ik het omschrijf......maar misschien hebben jullie wel dezelfde discussie gehad! Nu vind hij het ook wel een gaaf idee! En de kinderen willen heel graag een broertje of zusje, dus dat helpt ook!
Nee, die discussie speelde bij ons niet zo, omdat zijn kinderen de helft van de week bij hem/ons wonen. Ik weet wel dat zijn ex om die reden ook geen kinderen meer wil. Omdat het niet eerlijk zou zijn voor de kinderen die er al zijn. Ik vind dat onzin (en mijn lief gelukkig ook). Als ze niet bij hun vader zijn, zijn ze bij hun moeder, en daar hebben ze het gelukkig ook prima. Het is niet alsof je ze de helft van de week op straat zet... Het was uiteindelijk meer dat hij nog vertrouwen moest krijgen in onze relatie, en dat hij wel blij was dat hij net een beetje bewegingvrijheid had. Zijn jongste was net vier toen wij iets kregen. Met een baby heb je natuurlijk weer een paar jaar je handen vol. De kinderen weten het nog niet echt. Wel dat we misschien nog een kindje willen, maar niet dat we er al concreet mee bezig zijn.
Hoi Jana, Dat weten onze meiden ook niet concreet! Als het zo ver is is het vroeg genoeg om ze dat te vertellen! Ik zie aan je banner dat je naar het einde van je cyclus toe gaat.....toch altijd weer spannend he?! Ik wens je veel , hopelijk geen deze maand! Gr. Joyce
Dank je! Ik voel nog niks bijzonders, behalve één zere borst in plaats van de gebruikelijke twee. Jij succes in je vruchtbare dagen.
bij onze 1e was ik direct de maand dat ik stopte met de pil zwanger, de 2e kwam zelfs door de pil heen (achteraf nadat ik ziek ben geweest hebben we het terug kunnen rekenen).... dus destijds nu 6 en 9 jaar geleden was hij zo vruchtbaar als de p (en ik ook natuurlijk he ) nu 9 jaar later willen we toch nog een keer voor een 3e gaan, en zoals je ziet zijn we al een aardige tijd bezig, en in de mm molen beland omdat zijn zaad niet "meer" goed is.... zijn doorgestuurd naar UMC Utrecht en zijn daar vanmorgen geweest voor verschillende onderzoeken waarvan we 16 mei de uitslag horen en dan ook hoe verder te gaan... dus dat hij toen "superzaad" had zegt helaas niets over hoe het er nu mee gesteld is...hij kan ziek zijn geweest waardoor het is aangetast, en ook door het ouder worden gaat bij de man net als bij de vrouw de vruchtbaarheid iets achteruit, dus tja tis niet te hopen natuurlijk maar het zegt dus niets of een man al kinderen heeft.....(net zo min als het voor de vrouw geld)... liefs en veel succes...smoekie
Hallo Joycie02, Ik heb altijd begrepen dat als je toen goed zaad had dat nu ook heb alleen als je wat ouder ben dat het wat langzamer gaat. Hoop dat je snel zwanger mag raken. Hoe oud zijn zijn dochters nu? groetjes
Jana: dat gaat wel lukken met die dagen. Het is nog steeds een feestje en geen verplicht nummer(tje), gelukkig Smoekie, wat erg voor je. Ik ben er redelijk relaxed onder, maar heb na 6 maanden al wel zoiets van "schiet op". 17 maanden of nog langer lijkt me verschrikkelijk. Hopelijk levert dat onderzoek iets op! Angelique: de kids zijn nu 6 en 10, dus het is al wel enige tijd geleden..... Bedankt voor jullie reacties, allemaal veel succes!
de spermaonderzoeken hebben in ieder geval uitgewezen dat zijn zaad niet goed is 28 mlj - 13 mlj - 20 mlj en daarbij lage concentratie en motiliteit, en en afwijkende morfologie plus antistoffen maar er werd wel verteld dat het nog steeds niet onmogelijk is om op de "gewone" manier zwanger te worden... ergens hoop ik natuurlijk dat het de 16e ineens perfect is, maar goed mijn verstand weet beter en ik gooi al mijn hoop op iui, wordt dat ook niets dan zal ik toch mijn 3e kinderwens overboord moeten gaan gooien, maar nu wil ik daar nog niet aan...ben altijd positief geweest en een medium heeft een tijdje geleden toen ik haar voor het eerst een bezoek bracht direct gevraagd waar de "andere" foto was (ze vroeg om foto's en ik had zoals vele 2 foto's van mijn kids in mijn portemonee) toen vertelde ze me (zonder dat ik verder nog boe of bah gezegd had) dat ze een foto van "mijn andere" kind mistte....ik zei haar dat ik enkel die 2 had, en dat we wel al een tijdje bezig waren voor een 3e, nou zegt ze dat is het dus, er mist hier nog een foto van je kind....dat gevoel had ze heel sterk dus dat gaf mijn toen helemaal zoiets van nou ja dan zal het toch heus nog wel een keer gebeuren...jammer genoeg kon ze niet zeggen wanneer het zou gebeuren.... dus hoe het ook is, we keep up the faith....