Nachtvoeding eraf, graag tips

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beertje09, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    #1 Beertje09, 12 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
    Beste leden,

Ons zoontje krijgt op dit moment 5 voedingen, en soms 6 ( 's nachts ), en daarnaast wat voedsel.

Het cb adviseerde mij om de 6e voeding af te bouwen of er helemaal mee te stoppen, hij zou het echt niet meer nodig hebben, gezien zijn gewicht etc.

Op dit moment geeft ik hem 180/6 en de avondfles van 23:00 uur 180/6 en 3 eetlepels rijstebloem, hij word dan toch nog een keer wakker soms wel 2 keer, om de 4 uur.

Hoe doorbreek ik dit patroon, het cb gaf aan dat ik hem in de nacht veel minder moet geven en uiteindelijk water moet geven in de nacht, of hem laten huilen.

Wat zou denken jullie het beste zijn? Want hij moet wel leren om de nacht helemaal door te slapen en niet wakker te worden stipt om half 3 of 5 uur..

Groeten,
    Beertje09

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Daar zijn geen methoden voor, het gaat vanzelf als je kindje er aan toe is om door te slapen de hele nacht komt ie gewoon niet meer. Soms is dat al na 6 weken en soms pas na een jaar. Het is net hoeveel je kindje nodig heeft. Het cb kan wel zeggen dat hij het niet meer nodig heeft, maar hij vindt zelf dus van wel........

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    De nachtflessen inderdaad minder geven (maar lijkt mij dat je dit al doet anders kom je boven de liter uit) en bijv een paar dagen 120 geven en dan 30 minder en dat zo afbouwen of een paar nachten doorbijten en niets geven. Wij hebben dit 1 nacht moeten doen toen sliep hij door. Wel op bijv vrijdagnacht doen kan je bijkomen zaterdag. Iedereen doet het anders waar je je zelf prettig bij voelt. Het is lastig om te vinden wat voor jullie allebei werkt succes ermee!

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik dacht dus ook aan helemaal niets geven, ging je dochte/zoon niet huilen dan? Laat je hem/haar huilen of geef je toch toe?
    Ik zorg idd dat ik niet boven die liter uit kom.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat een kindje met 4 maanden zou moeten kunnen doorslapen (uitgezonderingen zijn er natuurlijk altijd) en dat het patroon wat je zoontje nu heeft gewoonte is en niet nodig.
    Het belangrijkste uitgangspunt is dat je zoontje overdag voldoende eet.
    Ik zou persoonlijk even teruggaan naar 6 voedingen overdag en helemaal geen bijvoeding:
    8:00-11:00-14:00-17:00-19:00-23:00 en 's nachts alleen een beetje water of een speentje geven. Misschien de laatste fles rijstebloem maar ik denk dat dat niet eens nodig is als je de voedingen maar overdag geeft. Je zult maar even op 6 voedingen zitten naar mijn idee en al snel naar tussenpozen van 4 uur kunnen gaan (dus 5 voedingen) en daarna is het de uitdaging om de fles van 23:00 te laten vallen. Eerst maar eens leren alles wat hij nodig heeft overdag en de late avond te eten.
    Krijgt je zoontje al voeding voor hongerige kindjes?

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wat je zegt is wel goed, alleen ik ben bang dat hij niet zal drinken om de 3 uur want dan heeft hij geen honger snap je. Ik geef hem om de 4 uur, 07:00, 11:00 etc. en ik probeer de laatste fles op 23:00 te houden zodat hij niet meer komt, maar toch komt hij snachts. Ik denk namelijk dat hij best zonder kan, maar hoe doet ik dit? En hoe voorkom ik dat hij iedere keer om 05:00 of 06:00 wakker word en dan gaat spelen en weer om 07:30 slaap krijgt, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij tot 07:30 zal gaan slapen bijvoorbeeld.

Ik gebruik geen voeding voor hongerige kindjes, want er zijn ook momenten dat hij de fles niet helemaal leegdrinkt, volgens mij heeft hij die voeding niet nodig, en volgens het cb geloof ik ook niet.

Best lastig allemaal hihi.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hoeveel drinkt je kindje nog s'nschts? Mijn zoontje kwam tot 4.5 maand om een nachtvoeding. Ik heb het altijd gegeven, maar dan bijv 2 schepjes op 90 water. en dan 1 schepje, zo krijgen ze niet teveel voedingsstoffen binnen in de nacht.
    Ik zou de bijvoeding op gaan bouwen, dat werkte goed bij mijn zoontje.

Succes!

8. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    mijn zoontje kwam tot een maand of 5 ook altijd voor een nacht flesje ik gaf aldijd een klein flesje van 90 cc .
    Op een dag ging dit vanzelf over en nu slaapt hij van 22 tot 7 zonder flesje.
    Ik had geen zin in die dramas snachts ik gaf er gewoon aan toe na zijn flesje viel die vaak in mij armen al weer tevreden in slaap.

Dus mijn advies ....
    Gewoon lekker een klein flesje geven:)

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi,

ik kan niet echt meepraten, want Thijs sliep met 4 weken al door. Wat ik heb gedaan is hem even (ongeveer 5 minuten) laten huilen. Op een gegeven moment viel hij weer in slaap. Wat ook nog weleens hielp was om hem even eruit te halen en te knuffelen en daarna sliep hij gewoon verder.
    Als je zoontje echt huilt van de honger zou ik hem gewoon wat geven. Je kindje moet geen honger hebben, dat is zielig. Als je honger hebt, kan je ook niet slapen.
    Kan je evntueel laatste fles wat ophogen naar 210/7, zodat hij wat reserves heeft?
    Sterkte ermee en ga gewoon op je eigen gevoel af!

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    klinkt toch als een hongerig kind, waarom geen voeding voor hongerige babies?
    Stella is nu 2 maanden en slaapt van 21.00 tot 05.00-06.00 (krijgt voeding voor hongerige babies) maar drinkt maar 5 flessen van 150x5 (en laat soms nog steeds wat staan)

Nu is elk kindje anders, maar misschien is het een idee, of alleen die voeding geven voor de nacht. Ze zeiden mij dat je het kan vergelijken met wit brood en bruin brood, zitten meer calorieën in en geven langer een verzadigd gevoel (voor hongerige babies=forte)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien goed om te weten dat voeding voor hongerige kindjes niet meer calorieen bevat en daarom ook helemaal niet erg is om te geven.

Probeer het eens zou ik zeggen en kijk eens goed wanneer hij niet zoveel drinkt.
    Dus bijvoorbeeld
    180
    120
    150
    120
    180
    180
    Dan kom je net boven de 1000ml. Als hij dan 's nachts wakker wordt is het gewoonte. Even laten huilen, een aai over de bol, weinig contact maken etc. En als hij perse wil drinken dan een beetje water. Ze leren snel hoor maar je moet het wel een tijdje volhouden.

Je kunt ook proberen het ritme te doorbreken door gewoon je 4 uur aan te houden en 's nachts te laten huilen of speentje te geven maar ik denk dat je kindje 's nachts misschien wel trek heeft...

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik lees even mee met de tips!

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het is wel een mooi schema, en misschien helpt het ook wel, maar ik vind dat dan wel een gedoe dan 180 dan weer 150 dan weer 120.
    Ik zou graag gewoon 180/6 willen geven maar dan een oplossing voor de nacht, laten huilen is een optie en minder geven ook, ben erg aan het twijfelen wat ik moet gaan doen.
    Het vervelende is nu ook dat hij soms wel 60 cc laat staan uit een fles van 180, daar gaat je schema dan grrr....

Moet ik eigenlijk 5*180 optellen of is het 5*200? Want als het 5*200 is dan zit hij al op de 1000, dan zou ik hem dus eigenlijk NIETS kunnen geven 's nachts of heb ik het verkeerd?
    En o ja water lust hij al helemaal niet, dat is dus ook best lastig..

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Iemand nog tips?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp niet wat er lastig aan is... je maakt gewoon een schemaatje. En om dat schemaatje te maken kijk je even goed naar hoe je kindje nu drinkt.

Je moet rekenen met 200 ml (180 + de voeding) dus je zit al aan de liter. Je kan 's nachts wel een beetje geven hoor maar het zou niet moeten hoeven.. hij krijgt dan overdag gewoon genoeg. Het is een gewoonte en die moet je doorbreken.

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Met 'lastig' bedoel ik meer, dat ik gewend ben met 180/6, niet dat het geen goed idee is of zo hoor.
    Ja je hebt wel een beetje gelijk het is idd een gewoonte geworden die ik moet doorbreken, het zal wel doorbijten zijn denk ik, maar daar ga ik dan voor.

Ook merk ik dat hij restjes laat staan, en soms wel om de 5 uur wil drinken ipv 4 uur, is het denk je nu tijd voor 4 flesjes per dag, soms denk ik namelijk van wel.

17. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hij heeft hier 1 nacht gehuild. Hij werd om 5:00 al wakker en wilde drinken telkens naar hem toe en speen geven en troosten en na 3x lopen dus 3 kwartier sliep hij heerlijk en kwam toen pas om 8:30 soms is het geen honger maar gewenning. Gewoon kleinere flesjes geven op de tijden dat je niet wilt dat hij/zijn drinkt. Als je dat doet krijgen ze overdag dus meer (advies is om tussen 7:00 en 19:00) de meeste melk te geven Probeer het 1 nachtje zou ik zeggen werkt het echt niet 1 of 2 weken later nog eens je zult zien dat het ineens wel gaat.

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb het een nacht uitgeprobeerd, hij sliep om 22:30 (fles van 200/6 + 3 schepjes rijstebloem), hij werd wakker om 01:30 geen gehonger maar gewoon klaarwakker!!!!!!

Ik liet hem dus, op een gegeven moment begon hij te jengelen, en daarna werd het huilen, ging iedere 5 minuten naar hem toe aai over zijn bolletje speentje erin, dan werd hij stil en begon weer na 10 minuten, dit ging door tot 06:00, toen viel hij in slaap tot 09:30 uur.

Pfff.....

19. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    denk dat het dan geen honger is maar aandacht, slaapt hij overdag misschien heel veel???

20. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Haha ik weet wel zeker dat het aandacht is. Hij slaapt overdag's zo'n 5 a 6 uur (best veel of niet)?

Zou 't helpen als hij overdag's minder sliep, misschien slaapt hij dan snachts wat beter, maar als hij slaap heeft dan gaat hij slapen ik kan hem moeilijk van zijn slaap houden toch?

Deel Deze Pagina