vraagje overname bij huurhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door simba83, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    dat is ook zo als je meteen merkt dat ze het mooi vinden
    ben benieuwd wat de reactie wordt hier bij mij!

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Kijk dat "als" de nieuwe bewoners willen overnemen, dat je het meteen regelt met de overdracht.
    Wij zijn dus zo goed gelovig geweest (mensen met schulden, geen verwijt geld natuurlijk niet voor iedereen) om ze in termijnen te laten betalen en nu 1,5 jaar later krijgen we nog 350 euro van hun, en daar kunnen we dus naar fluiten.

Dan had ik het ook liever eruit gehaald, en iemand anders het gegund.
    succes.

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Kijk dat "als" de nieuwe bewoners willen overnemen, dat je het meteen regelt met de overdracht.
    Wij zijn dus zo goed gelovig geweest (mensen met schulden, geen verwijt geld natuurlijk niet voor iedereen) om ze in termijnen te laten betalen en nu 1,5 jaar later krijgen we nog 350 euro van hun, en daar kunnen we dus naar fluiten.

Dan had ik het ook liever eruit gehaald, en iemand anders het gegund.
    succes.

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    dubbel :oops:

5. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ja idd dat kan ik helemaal snappen... Ik weet wel dat ik het ook niet zou doen hoor... heb dat namelijk ook een sgehoord van een vriendin van me waar ze dat ook bij hadden gedaan... Als ik zelf iets overneem dan gebeurd dat ook meteen alles in een keer...

6. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen

Ik vind het wel raar om te zeggen dat je als je geen geld voor je behang krijt je het er dan afhaalt

voor dingen die je zelf makkelijk mee kan nemen kan ik het begrijpen maar behang :S
    wat heb je der nou aan het er afhalen is alleen maar extra werk en het is niet zo dat je het dan in je nieuwe huis kan hergebruiken

dat vind ik echt zon geval van dat je het licht in een andermans ogen niet gunt ofzo :S

7. Niet meer actief

Nou dan had ik mooi gezegd, doe maar! En dan graag ook alle muren schoon opleveren (dat kun je eisen namelijk)! Ook al had ik het mooi gevonden....

Zo heb ik jaren geleden een huurwoning gehad met mijn exman, steenstrips en plavuizen, de hele rattaplan overgenomen! We gingen uit elkaar en ik bleef in het huis achter. Toen ik eruit ging wilden de nieuwe bewoners wel de plavuizen, maar niet de steenstrips. Dit lieten ze echter een week voordat ik eruit moest weten. Mooi dat er dus niets meer in de woning zat (ik vroeg er niks voor), want ik moest 3 dgn later de woning verlaten. Lekker vlotte reactie van die mensen zeg.. ze hadden ook geen juist telefoonnummer achter gelaten..Sindsdien zeg ik steeds, als ik ooit nog een huurhuis in ga, dan zal ik NIKS overnemen! Ik heb geen zin meer in die ellende hoor..

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd gups, had precies hetzelfde gedaan meid...

weet je mensen weten nog niet half wat voor werk het is om een woning in "oude" staat terug te brengen en wat levert het je nou op?

op ons laminaat zit ook 10 jr garantie maar dat is volgens mij standaard hoor en het kostte maar 6 euro de mtr ligt overal moet ik daar straks geld voor gaan vragen? of als ze er niks voor willen betalen de muren kapot trekken...

idd zou ik zeggen trek dan alles er maar af maar wel glad afleveren...tegenwoordig hoeft dat niet meer mits je er als nieuwe bewoner mee akkoord gaat vroeger moest je alles in oude staat terugbrengen ongeacht of je het als nieuwe bewoner wel of niet wilde overnemen....

gun een ander toch ook wat zeg...

enne laminaat leggen is zo gebeurt hoor, in een dag ligt de hele beneden verdieping en de bovenverdieping de 2e dag (zelf gelegd natuurlijk niet via een prof) maar who cares lekker belangrijk...
    ja dat het een ego wereld is geworden was al bekend....

:(

als wij er uit gaan omdat we eindelijk een andere woning krijgen (wij verandere 1x per 1-2 jr alles) laat de mensen er lekker gelukkig mee zijn als het hun zin is zo niet jammer dan. ed is sloper alles is er zo uit hoor..... ;)

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Kan wel zijn, maar als het niet de smaak van de nieuwe bewoner is, zul je het er toch uit moeten halen. Ben zelf allergisch voor tapijt, daar zou ik dus geen kosten voor willen betalen, ook al is het gloednieuw en nog zo mooi en gelegd door Brad Pitt!

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Behang mag je er niet afhalen! Het gaat alleen om zaken als gordijnen, vloerbedekking en laminaat. Als je het behang er af gaat halen, zul je de muren IN ORGINELE STAAT moeten opleveren! Dus met het originele behang van de woningbouw, vraag het maar even na, voor je gaat trekken, want je haalt je een gigantische klus op de hals.

11. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    ze heeft het huis volgens mij al niet meer en is het behang overgenomen!

en in het huis waar ik nu kom zit er ook behang op
    wat voor een deel kapot is en ze moeten dit er niet afhalen dit moeten wij doen!

en als het je smaak niet is of er een allergie is snap ik dat je het niet wilt hebben dat is logisch!
    maar als het je wel bevalt en het wel je smaak is dan vind ik het helemaal niet zo gek dat er wat voor gevraagd wordt, er wordt toch ook tweedehands via marktplaats gekocht waarom is het dan zo erg dat er voor een vloer geld gevraagd wordt?

achja we zullen het snel weten!

12. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ja voor een vloer

maar je gaat tog niet zeggen dat als je geen geld voor het behang krijgt je het er aftrekt

Krijg altijd een heel raar beeld van mensen die zulke dingen zeggen :S

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nogmaals, behang mag je er niet aftrekken.... het mag wel, mits je de muren in originele staat terug oplevert! (Neem nou maar aan van iemand die al in tig huurhuizen heeft gewoond). Zo overbodig ook gewoon, doe eens iets aardigs voor je naasten die mss niet zoveel geld te spenderen hebben, mss wel heel lang op een huis hebben moeten wachten. Geld voor laminaat en vloerbedekking kun je vragen, maar niet verplichten, willen ze het hebben, dan mooi, zo niet, moet je het eruit halen, hopelijk zit het niet vastgelijmd, want dan kun je de vloer ook gaan (lijmrestenvrij) schoonmaken (geldt ook voor de trap waar evt. vloerbedekking op ligt). Hopelijk heb je een beetje een coulante woningbouwvereniging!

Heb je nou zelf een woning geaccepteerd waar de behangvellen erbij aan hangen, moet je dat bij acceptatie doorgeven aan de woningbouw, zij zullen dit voor je moeten oplossen.

A joh, het loopt vast wel los met die nwe huurders, scheelt voor hun natuurlijk ook als ze al in een huis komen waar ze bijna niks meer aan hoeven te doen.

14. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    ik heb hier thuis niet eens behang dus dat is lekker makkelijk
    ik zou heel blij zijn als ze het helemaal overnemen zonder ik er verder weinig voor hoef te doen!
    we zien het wel volgende week, het ziet er hier allemaal mooi uit
    (niet alleen zeg ik dat maar ook de woningbouw) dus het zal vast helemaal goed komen!

misschien zijn ze bij onze woningbouw dan makkelijker denk ik want mijn ouders kwamen in een huis met kapot behang en werd niets aan gedaan,
    en bij mij aankomende huis ook niet staat op papier, moet je hier echt zelf doen!

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Als we het behang er deels hadden af gescheurd, dan hadden we ze in originele staat opgeleverd. ;)
    Het appartement zag er namelijk niet uit toen wij er in trokken en de woningstichting zei dat dat ons probleem was.
    [1ste huurwoning, hadden geen idee hoe het werkte]

En die meid zei tegen haar vader dat ze het behang mooi vond en de vloer, ze zou er zo in kunnen. Toen heb ik de vraagprijs [die ik in m'n hoofd had] wat verhoogd. En voor die 500 euro had ze nooit alles zelf klaar kunnen krijgen.
    Iedereen happy....zie het probleem niet zo.

16. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    ik zie het probleem ook niet zo
    als dat meisje het graag wou en het geld er voor over had prima toch!

17. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    hoi hoi

nieuwe huurders zijn geweest en nemen alles over van laminaat, vloerbedekking, maantjes tot mijn railsen en planken in de kasten toe!
    en heb er ook een heel leuk prijsje voor gehad, ben helemaal blij!

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat fijn voor je! iedereen blij en jij hebt geen extra werk meer!

19. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wat fijn voor je meid!

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Geweldig meis! Weer een zorg minder! Kun je lekker in je nieuwe stekkie stoppen die centjes! En scheelt weer een hoop werk!

Deel Deze Pagina