pcos of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nicolle, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolle

Nicolle Nieuw lid

2 apr 2008
    4
    0
    0
    Hallo ik ben Nicolle en ben 30 jaar Ik ben 1,70 en weeg 119 kilo. ZIjn sinds een klein jaar bezig om zwanger te raken maar ik heb geen cyclus. Dus ben doorgestuurd naar de gyneacoloog. Die heeft een inwendig onderzoek gedaan en een inwendige echo. Moest ook bloed laten prikken.

Na 2 weken terug voor de uitslag en wat blijkt, mijn mannelijke en mijn vrouwelijke hormonen zijn veel te hoog. Hij ziet wel eitjes zitten maar ze rijpen niet goed. Daardoor heb ik geen cyclus en word naar huis gestuurd met de boodschap kom maar terug als je 20 kilo afgevallen bent.

Nu heb ik wat op internet zitten lezen en kwam informatie tegen over pcos. Er ging een wereld voor mij open. Ik heb dus ook overpigmentatie, welliswaar niet veel maar toch. Heb ook overgewicht en die te hoge hormoonspiegels. Nu is eigenlijk mijn vraag komt het door mijn overgewicht dat ik geen cyclus heb of heb ik pcos? Kan iemand mij er meer over vertellen?

Groetjes Nicolle

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Het klopt inderdaad dat vrouwen met te veel overgewicht, gevoeliger zijn voor hormoonschommelingen en PCOS. De gyn of fertiliteitsarts zal je ook waarschijnlijk aanraden om drastisch af te gaan vallen. Sterker nog in veel gevallen willen ze je anders niet eens helpen, omdat het een te groot risico zou zijn voor moeder en kind.

Heb je binnenkort een gesprek met de arts?

Ik wil je iniedergeval heel veel succes wensen.

Groetjes,
    Elvira

3. myra

myra Lid

23 mrt 2006
    52
    0
    0
    gelderland
    ik herken je probleem wij zijn anderhalf jaar geleden terug gestuurt met de mededeling dat ik eerst een BMI van 35 moest hebben (de mijne was 47) ze zeggen het erg snel om eerst af te vallen gooien ze echt bijna alles op
    ben nu op punt beland dat mijn cyclus volgens de gyn de laatste 8 maanden normaal is en we gaan nu opnieuw de molen in
    ik denk dat overgewicht en wel een deel mee te maken heeft maar alles denk/weet ik niet.
    ik zou zeker alles met de huisarts bespreken die kan je misschien wel verder helpen (heeft de mijne wel gedaan!)
    veel sterkte

4. Nicolle

Nicolle Nieuw lid

2 apr 2008
    4
    0
    0
    Nou ik mag pas terug komen bij de gyn als ik die 20 kilo kwijt ben en mijn huisarts staat volledig achter hem. Nu sta ik op het punt om een operatie te ondergaan voor een maagband maar heb heel erg mijn twijfels. De huisarts en de gyn zijn hier wel een voorstander van omdat het me in het verleden niet gelukt is om af te vallen.

Maar word pcos nou veroorzaakt door overgewicht of andersom?
    Ik weet het niet meer.

Groetjes Nicolle

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Nicolle, volgens mij is het een wisselwerking.
    Ik dacht dat je PCOS kon krijgen die gerelateerd is aan je overgewicht, maar dat je, doordat je juist PCOS hebt, weer moeilijker kunt afvallen.
    Je gewicht schijnt toch best wel veel te maken te hebben met je cyclus. Misschien moet je het eens googelen.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mijn gyn was het zo dat je meer kans hetb op PCOS door overgewicht. Vrouwen die afvallen blijken daarna vaak een regelmatiger cyclus te krijgen. Net als dat je door ondergewicht ook minder vruchtbaar bent.

Succes met afvallen!

Deel Deze Pagina