Hey dames, Hoop dat jullie me iets kunnen helpen. In mijn berichten zie je een link naar mijn termperatuurkaartje. Volgens dat mijn temp heb ik nog geen eisprong gehad. Nu ben ik op dag 9 begonnen met sensitest ovulatietesten. En die gaven op dag 10 een positieve test aan (met ochtendurine). Nu ben ik gewoon doorgaan testen iedere ochtend en avond, maar niet meer echt positief geworden. Zelfs niet meer met ochtendurine. Zou ie dan toch geweest zijn? Of kan ik beter mijn temp. kaartje aanhouden? En heeft iemand ervaring met sensitest vs matcare test? Want heb gelijk met mijn sensitest ook die van matcare gebruikt om eventueel verschil te zien. Maar mijn matcare testen gaven geen enkele keer positief aan.
Wat een wisselende temperaturen heb jij. Dat is lastig! Ik weet wel dat een ovulatietest 's morgens al sneller positief is. Ik had het gister ook met ochtendurine gedaan en was zeer positief. Een paar uur later was er geen streep meer te bekennen. Heel vreemd dus. Die van het kruidvat mogen ook niet 's morgens bleek dus. Ik hoop voor je dat het toch positief was en dat je flink geklust hebt. Temperatuur je altijd op dezelfde tijd?
Hoi Annie, Vind je? Ik vond mijn temperaturen nog redelijk gelijk Ik temp altijd om 7:00 uur. De bolletjes die niet helemaal blauw zijn, zijn temperaturen die later zijn (bijv. 10:00 uur). Hebben gelukkig wel om de dag geklust, dus mocht het toch zo zijn geweest dan is het goed. Bedankt voor je reactie. liefs
Volgens mij word er afgeraden om met ochtend urine testen... Tenminste dit kon ik terug vinden op de sensitest site: Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam 's nachts veel hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien u dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou u wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur. Daarnaast kunt u het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat u urine opvangt voor de test
Ja dat klopt dat het afgeraden wordt. Er staat alleen ook dat wanneer je veel drinkt of sport dat het dan wel mag. En aangezien het mij niet lukt om zolang mijn plas op te houden, test ik dus ook met ochtendurine. Bedankt voor je reactie. Ik ga in ieder geval nog gewoon even door met testen. Wie weet wordt ie nog een keer positief en dan echt. liefs
Als je perse met ochtend urine wil testen dan zou ik de persona test staafjes gebruiken. Deze moeten juist wel in de ochtend worden gebruikt.