vraagje ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mystic Sun, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    hallo iedereen

    Ik heb ook de laatste maanden veel gedonder gehad met mijn cyclus en bedacht me vandaag ineens van "goh, laat ik ook eens een ovulatietest gaan halen" en kon het niet laten direct toen ik thuis was getest.
    Nu weet ik via de calculator als ik gokte op een normale cyclus (geen benul of ik die ook had maar ja) van 28 dagen ik ongeveer aankomend weekend mijn ei ongeveer moest verwachten.
    Ik schrok me rot toen ik de test zag na 3 minuten, de strepen zijn bijna hetzelfde, wel net zo breed maar de ene iets nog echt ietsjepietsje lichter van kleur dan de controlestreep.
    Betekend dit nu echt dat dit weekend mijn ei zal komen en dat ik ongeveer wel goed zat met de cyclus van 28 dagen?
    Heb een setje van 5 ovulatietesten dus kan er nog 4 doen, iedere dag 1 dan maar vanaf nu?
    Het is echt de eerste keer dat ik deze dingen gebruik, mijn vriend kwam net thuis en die schrok zich rot !
    Hey, zegt ie ineens er ligt hier een zwangerschapstest met 2 strepen?
    :oops: Ik de arme schat uitleggen dat dat een ovulatietest was, ach we doen ons best....

    De test staat in mijn album
     
  2. mv77

    mv77 Lid

    13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hoi hoi!

    Aan je ovu-test te zien komt idd je ei eraan!
    Dus je weet wat jullie te doen staat de komende 3 dagen! ;) Misschien wel verstandig om 2x p/dag te testen? Om 13.00u en 22.00u bijvoorbeeld.
    Volgens je banner lopen we bijna (op 2 dgn na) gelijk en ik ben nu ook aan het testen. Calculator op de site van sensitest zegt dat 8-9-10 sept. mijn vruchtbare dagen zijn (cyclus van 28 dgn) maar die testen zijn echt een uitkomst voor als je t niet zeker weet. Ideaal bij een onregelmatige cyclus!
    Veel succes!
     
  3. deess

    deess Nieuw lid

    8 sep 2008
    3
    0
    0
    Hallo allemaal :D

    Ik ben ook bezig met ovulatietesten..

    omdat mijn cyclus heel onregelmatig is. ik krijg ze morgen binnen en ik heb er 48 besteld.

    Ook heb ik een vraag?

    Ik ben sinds Januarie gestopt met de pil. Ik ben toen 4 maanden niet ongesteld worden.. Dat noemde ze ontpillen.
    Na 4 maanden werd ik ongesteld en had ik een cylcus van 45 dagen.
    Daarna had ik een cyclus van 40 dagen met de hoop dat het wel terug zou zakken..
    Maar niet dus. ik ben deze Zaterdag ongesteld geworden en had een cyclus van 52 dagen. veel te lang.
    Nou heeft mijn ongesteldheid ook maar 2 dagen geduurt. Normaal ben ik 4 a 5 dagen goed ongesteld.

    Ook was ik het weekend maar een beetje ongesteld de eerste dag beetje en de 2 dag bijna niks meer.


    Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen of is het misschien een innestelbloeding ? Het was wel rood van kleur

    Mijn dokter zegt dat ik gewoon geduld moet hebben omdat ik nog zo jong ben.. :evil: en dat vind ik nou nergens op slaan!

    Vandaar dat ik ovulatietesten heb besteld. en dat ik zeker 4 x in de week ga testen.

    Ben benieuwd.
     
  4. mv77

    mv77 Lid

    13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hey Deess,

    Dat is inderdaad wel erg onregelmatig zeg...
    Ze zeggen inderdaad wel dat je lichaam eerst weer op gang moet komen dat het stoppen met de pil. Ik heb 15 jaar de pil geslikt, dus had eigenlijk iets meer ellende verwacht maar zit zelf nu redelijk op schema. Terwijl ik vóór de pil soms 3 mnd niet ongesteld werd! Vreemd...
    Maar je bent nu 9 mnd gestopt, dan zou het toch wel een beetje op orde moeten zijn zou je zeggen.
    Dokters doen vaak weinig, ze sturen je niet door voordat je minimaal een jaar aan het klooien bent om zwanger te raken. Zou anders wel erg druk worden bij de gynaecoloog denk ik! Tenzij je erg veel buikpijn hebt of helemaal niet ongesteld word. Probeer anders eens teunisbloemolie (Etos) om je cylcus op gang te krijgen. Schijnt te helpen.

    Succes!
     
  5. deess

    deess Nieuw lid

    8 sep 2008
    3
    0
    0
    hai marjolein,

    ja echt heel erg vervelend. Ik heb vaak last van me buik. steken onderin.

    Toen ik de pil aan het slikken was liep alles normaal. daarvoor ook had ik altijd een cyclus van ongv 28 dagen.

    ik ga in iedergeval die eunisbloemolie broberen dank je wel voor de tip!

    ik ga het ook proberen met ovulatietesten..

    Dankje Wel !
     
  6. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mystic Sun,
    Je ei zit eraan te komen hoor. Dit is al een bijna positieve test. Ik zou als ik jou was nu gewoon elke dag een test doen.
    Succes!
     

Deel Deze Pagina