hallo allemaal, Ik ben altijd regelmatig ongesteld 28 dagen. Ik heb 18/19 okt met eisprong gehad, heb toen posi ovu test gehad en stekende pijn. Daarna zijn de ovu testen ook nega geworden. Nu zit ik 9 dagen na de eisprong en heb ik net een ovu test gedaan (uit nieuwsgierigheid) en die is zo wat positief. Iemand hier ervaringen mee?? x goldy
Ik heb wel eens gehoord dat een ovulatietest ook positief uitslaat als je zwanger bent. Ik hoop het voor je!
Jaa dat hoop ik ook! Maar ga mezelf niet te blij maken want het zal wel niet zo zijn. Heb nog kruidvat testjes in de kast liggen, dat word morgenvroeg wel heel verleidelijk denk ik, is wel beetje vroeg nog dan he.
Het is wel redelijk vroeg om te testen maar je kunt de gok eens wagen.... Als de ov test positief is vanwege een zwangerschap, ga ik ervan uit dat een echte zw test ook positief zal zijn. Anders loop je je toch heel de tijd gek te maken. Zeker als je weet dat die testen in de kast naar je liggen te lonken
Ja ik denk dat ik het toch maar probeer, wie niet waagt wie niet wint toch . Ik laat morgen wel weten hoe het is gegaan. Ik heb trouwens ook gemerkt dat het beneden erg vochtig is de hele tijd, ik weet niet of dit een teken is van zwangerschap maar het viel me wel op.
Spannend, ben echt heel benieuwd! Ik zal in ieder geval voor je duimen! Ik heb even gegoogled over die afscheiding en dit vond ik: "Tijdens een zwangerschap heb je vaak wat meer afscheiding, omdat je hele lichaam en dus ook je vagina op volle toeren draait." Spannend!!
Welke ovu testen gebruik je, die van kruidvat? Want die zijn bij mij ook supervaak bijna positief, blijkbaar wil het niets zeggen...
Bijna positief zegt niet zoveel (het geldt voor eisprong gewoon als negatief). Vergeet ook niet dat LH altijd in je urine zit, in tegenstelling tot hCG. Ik zou toch die dagen afwachten en dan met een zw-test testen op NOD. Spannend
Maar nooit in een mate die een test doet uitslaan, daarom werken ovutesten ook niet goed als zw-testen. Het niveau dat al een streepje geeft op een test die voor LH pieken bedoeld is, is niet het niveau dat indicatief is voor hCG in een zwangerschap. Beide testen reageren op hCG (moleculair lijkt het erg op LH), omgekeerd test een zw-test ALLEEN op hCG en ook alleen bij een hoogte die op een zw-schap duidt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zinloos om voor NOD met ovutesten aan de slag te gaan- je raakt er niet minder gespannen om en afwachten moet je het toch
Hihi nee dat klopt helemaal hoor. Ik kom overigens uit die ovu-testen ook niet echt wijs... Temperaturen werkt veel beter, als je je cyclus wilt leren kennen.
Ik denk ook dat je je zelf een beetje gek aan het maken bent als je bijna posi ovu testen wil gaan interperteren om te achterhalen of je eventueel zwanger bent. Ik begrijp dat je gewoon graag een antwoord wil hoor, (Wil ik ook ) maar dat krijg je zo toch niet. Het enige wat je kan doen is wachten en dat een zwangerschapstest doen. Ik hoop dat je vlug posi mag testen
hallo allemaal Ja ik weet dat het dom is om zo met ovu testjes te gaan kijken of er iets is en mezelf alleen beetje gek maak zo. Ik had ovu testjes van matcare. Maar ik heb net een test gedaan kv 2 voor 5 met ochtendurine en er staat een heeel licht streepje binnen de afleestijd, ik ga straks proberen hem op de foto te krijgen, de batterijen zijn op en ik heb geen nieuwe meer liggen .
Ben benieuwd Ik weet dat het onwijs spannend is!! Ik schreef het ook vooral omdat ik denk dat je die zenuwen alleen maar erger maakt met testen die nu niet betrouwbaar zijn. Ook testen voor NOD zou ik zelf niet zo snel doen, het gaat nog zo vaak mis voor die tijd omdat de nesteling niet goed was of het vruchtje niet levensvatbaar. Ik zou dat zelf liever niet weten, het is ook niet echt een 'miskraam' te noemen in zo'n stadium (vind ik), als het gewoon een ongesteldheid wordt. Maar dat is heel persoonlijk, er zijn er genoeg die het juist prettiger vinden om vroeger te testen Ik vond het ook eng, en ik heb makkelijk praten omdat ik maar weinig rondes heb hoeven wachten. Niet dat zwanger zijn niet weer een hoop andere spanningen met zich mee brengt maar toch Duim voor je!!
Jeetje Goldy, je maakt het wel heel spannend! Ik hoop dat je hartstikke zwanger bent! Ben benieuwd naar je foto
Ja je hebt daar ook helemaal gelijk in en ik realiseer me eigen ook goed dat het nog altijd fout kan gaan. En ik test normaal ook niet zo vroeg maar ik kon me eigen nu gewoon echt niet in houden. Maar dit is het resultaat haha, ik hoop dat jullie het zo zien. In het echt is ie wel iets duidelijker te zien. Wel lastig om het goed op foto te krijgen. Ik heb hier 2 foto`s van dezelfde test. Ben benieuwd wat jullie er van vinden Bekijk bijlage 24359
Ik hoef niet eens moeilijk te kijken....zie die tweede streep er gewoon staan, wel lichter als als de controle streep, maar hij is er wel duidelijk! Goh, en dat al met 5 dagen voor NOD! groetjes Setje